sige op = skal jeg så komme næste gang? supermarke {{forumTopicSubject}}
Hey baboom. jeg går og har det rimelig skidt med min chef, fordi han giver mig alt for mange vagter,og jeg går i gymnasiet.. har sagt det til ham, men han bliver sådan ved med at gøre det, så nu siger jeg det til ham i aften at jeg ikke kan komme næste lørdag,da jeg for en gangs skyld har planer. hvis han bliver sur tror jeg bare jeg siger op..
men spørgsmålet er så, hvis jeg siger op, kan jeg så gå med det samme og ikke komme igen? (har det med at blive meget "hidsig" når jeg bliver sur, og så har jeg ikke lyst til at se ham i øjnene igen!)
eller skal jeg arbejde resten af mine vagter ud eller hvordan?
-har ikke min ansættelseskontrakt at læse det i forresten.
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 152 Svar: 982
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 4 Svar: 151
(min holding ved ikk om det er det rigtige)
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Emner: 10 Svar: 2.596
Det der med at blive hidsig kan du lige så godt fraligge dig, det kommer du ingen steder med alligevel.
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 60
mar 2009
men hvad kan han næsten gøre? tvinge mig til arbejde ? altså.. ikke for at være ond mod ham eller noget
jun 2008
Følger: 1 Emner: 121 Svar: 335
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 3.039
Og hvis det går dig så meget på, så må du jo melde dig syg de sidste dage.
Men jeg har det sådan, at man skal ikke brænde broerne bag sig, forstået på den måde at, får du nyt job og din nye arbejdsgiver vil ringe din gamle chef op. Tror du så selv han har noget positivt at sige, hvis du bare bliver væk?
Forklar ham som situationen er at du ikke har tid til at arbejde, pga studierne. Enten skærer han ned på antallet af vagter eller også stopper i samarbejdet. Og glem alt om at blive hidsig, for det kommer der intet godt ud af. Ej heller i fremtiden
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Emner: 10 Svar: 2.596
Men sådan virker det altså ikke ude i den virkelige verden. De fleste steder vil du i en normal ansættelses kontrakt have en måneds opsigelse. Dvs du ved opsigelse i løbet af August måned (feks), skal arbejde til og med den næst følgende måned.
Der er naturligvis andre regler for løsarbejdere osv, men igen så er det et spørgsmål om hvad der står i din kontrakt.
mar 2009
men altså jeg har det sådan lidt.. jeg er en af de flittigste medarbejdere han har haft i den tid jeg har været der (snart 2 år) og så synes jeg ikke det er fair at udnytte mig til at tage så mange vagter når jeg har en af de hårdeste skoleår pt.
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 3.039
Og gør du det, så må du jo bare bide i det sure æble og blive tiden ud. Sådan er den virkelige verden altså skruet sammen. Og det er ligegyldig om man er flittig eller doven.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 1.937
lad være med at sige op, ta' det stille og roligt når du snakker med ham, og bare kræv fri den lørdag hvor du har planer, og jo det er meget nemt, og hvis han så bruger den med jamen enden kommer du lørdag eller også bliver du fyret, så vælger du bare at ikke at komme lørdag, men uden at nævne noget om det for ham det havde jeg ihvertefald gjort, sidst jeg blev truet med en fyrre seddel, og sagde nå, fik jeg det som jeg ville ha' det
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 14 Svar: 48
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 159 Svar: 4.054
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 4 Svar: 89
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 74 Svar: 636
Du er vel glad nok for jobbet og pengene, så lad være med at sige op, bare sig til ham at du er nødt til at have færre vagter, og så må du bare være lidt hård og kontant, men samarbejd med ham, så han ved i god tid, hvilke vagter du kan og vil tage, så du ikke siger 2dage før at du ikke kan arbejde den dag..
Det bedste du kan gøre, er at snakke med ham, og finde en løsning..
HVIS HAN IKKE VIL SAMARBEJDE, så er en fyreseddel bedre end en opsigelse, hvis du selv siger op, så får du karantæne osv. i fagforeningen..
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 74 Svar: 636
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 316
sige op = skal jeg så komme næste gang? supermarke