{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

sige op = skal jeg så komme næste gang? supermarke {{forumTopicSubject}}

Hey baboom. jeg går og har det rimelig skidt med min chef, fordi han giver mig alt for mange vagter,og jeg går i gymnasiet.. har sagt det til ham, men han bliver sådan ved med at gøre det, så nu siger jeg det til ham i aften at jeg ikke kan komme næste lørdag,da jeg for en gangs skyld har planer. hvis han bliver sur tror jeg bare jeg siger op..
men spørgsmålet er så, hvis jeg siger op, kan jeg så gå med det samme og ikke komme igen? (har det med at blive meget "hidsig" når jeg bliver sur, og så har jeg ikke lyst til at se ham i øjnene igen!)
eller skal jeg arbejde resten af mine vagter ud eller hvordan?
-har ikke min ansættelseskontrakt at læse det i forresten.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sige op = skal jeg så komme næste gang? supermarke
  • #1   2. sep 2011 hvis det var mig ville jeg bare fortælle ham hvordan tingene stod og så evt sige op hvis ikke man idviger i at ændre det.. og så skride med det samme...

• #2   2. sep 2011 Altså den dag jeg sagde op, bla. pga han blev sur fordi jeg ikk havde samme tid som jeg havde året inden hvilket jeg havde sagt ved "genansættelse" og fordi han var ondskabsfuld kom jeg ikk igen, i det man siger op skal de jo ikk betale en løn fra dags dato og så gider jeg da heller ikk komme mere
    (min holding ved ikk om det er det rigtige)

• #3   2. sep 2011 Det afhænger jo fuldstændig af hvad der står i din kontrakt. Hvad er dine opsigelses vilkår?

Det der med at blive hidsig kan du lige så godt fraligge dig, det kommer du ingen steder med alligevel.

• #4   2. sep 2011 blackic: det er bare lidt noget lort når min ansættelseskontrakt blev oversvømmet i vores kælder sidste år smiley

• #5   2. sep 2011 og tror heller ikke hidsig er det rigtige ord, men altså.. jeg gider ikke stå og arbejde for ham lige efter jeg sådan har sagt op.. bare min holdning.. smiley
    men hvad kan han næsten gøre? tvinge mig til arbejde ? altså.. ikke for at være ond mod ham eller noget smiley

• H P
    H P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 121 Svar: 335
    #6   2. sep 2011 I følge overenskomsten har du garanteret løbende plus en måneds opsigelse. Det vil sige du skal tage dine vagter frem til 1 november, gør du ikke det har arbejdsgiver mulighed for at gå ind og tilbage holde din løn, dog kan du slippe hvis chefen accepterer din øjebliklige opsigelse

• #7   2. sep 2011 I normal praksis har man 1 måneds opsigelse. Dvs at du skal møde op på de resterende vagter. Medmindre i aftaler at stoppe samarbejdet med øjeblikkelig virkning.

Og hvis det går dig så meget på, så må du jo melde dig syg de sidste dage.

Men jeg har det sådan, at man skal ikke brænde broerne bag sig, forstået på den måde at, får du nyt job og din nye arbejdsgiver vil ringe din gamle chef op. Tror du så selv han har noget positivt at sige, hvis du bare bliver væk?

Forklar ham som situationen er at du ikke har tid til at arbejde, pga studierne. Enten skærer han ned på antallet af vagter eller også stopper i samarbejdet. Og glem alt om at blive hidsig, for det kommer der intet godt ud af. Ej heller i fremtiden smiley

• #8   2. sep 2011
    Men sådan virker det altså ikke ude i den virkelige verden. De fleste steder vil du i en normal ansættelses kontrakt have en måneds opsigelse. Dvs du ved opsigelse i løbet af August måned (feks), skal arbejde til og med den næst følgende måned.

Der er naturligvis andre regler for løsarbejdere osv, men igen så er det et spørgsmål om hvad der står i din kontrakt.

• #9   2. sep 2011 typisk smiley

men altså jeg har det sådan lidt.. jeg er en af de flittigste medarbejdere han har haft i den tid jeg har været der (snart 2 år) og så synes jeg ikke det er fair at udnytte mig til at tage så mange vagter når jeg har en af de hårdeste skoleår pt.

• #10   2. sep 2011 Så sig det da til ham. Værre er det jo heller ikke. Enten finder i en fornuftig løsning ellers må du sige op.

Og gør du det, så må du jo bare bide i det sure æble og blive tiden ud. Sådan er den virkelige verden altså skruet sammen. Og det er ligegyldig om man er flittig eller doven.

• #11   2. sep 2011 martin e E E

lad være med at sige op, ta' det stille og roligt når du snakker med ham, og bare kræv fri den lørdag hvor du har planer, og jo det er meget nemt, og hvis han så bruger den med jamen enden kommer du lørdag eller også bliver du fyret, så vælger du bare at ikke at komme lørdag, men uden at nævne noget om det for ham smiley det havde jeg ihvertefald gjort, sidst jeg blev truet med en fyrre seddel, og sagde nå, fik jeg det som jeg ville ha' det smiley

• Bøøh
    Bøøh Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 16 Følgere: 14 Svar: 48
    #12   2. sep 2011 Det kommer an på din opsigelsesperioden. min er på en uge, men den plejer normalt at være en måned eller to uger.

• #14   2. sep 2011 Du skal nok forvente, at der er en måneds opsigelse evt løbende måned + 1 måned.

• #15   3. sep 2011 hvis du har en månedes opsigelse og ikke kan komme ud af den aftale siger du bare op og så siger du efter 1-2 timer at du er blevet syg og så går du sygemeldt resten af tiden

• #17   3. sep 2011 Som Martin C skriver - Citer " lad være med at sige op, ta' det stille og roligt når du snakker med ham, og bare kræv fri den lørdag hvor du har planer, og jo det er meget nemt, og hvis han så bruger den med jamen enden kommer du lørdag eller også bliver du fyret, så vælger du bare at ikke at komme lørdag, men uden at nævne noget om det for ham smiley det havde jeg ihvertefald gjort, sidst jeg blev truet med en fyrre seddel, og sagde nå, fik jeg det som jeg ville ha' det smiley "

Du er vel glad nok for jobbet og pengene, så lad være med at sige op, bare sig til ham at du er nødt til at have færre vagter, og så må du bare være lidt hård og kontant, men samarbejd med ham, så han ved i god tid, hvilke vagter du kan og vil tage, så du ikke siger 2dage før at du ikke kan arbejde den dag..

Det bedste du kan gøre, er at snakke med ham, og finde en løsning..

HVIS HAN IKKE VIL SAMARBEJDE, så er en fyreseddel bedre end en opsigelse, hvis du selv siger op, så får du karantæne osv. i fagforeningen.. smiley

• #18   3. sep 2011 Evt. sige til ham at du kun vil arbejde x antal timer om ugen i en periode, så må han jo prøve at få det til at passe.. smiley

• #19   3. sep 2011 Nu ved jeg ikke hvilket firma du er ansat i eller hvor stor butikken er, men der hvor jeg er (Dansk supermarked) er der en tillidsperson i som man kan gå til hvis man har har spørgsmål eller problemer. Hvis der findes sådan en person i din butik kunne du spørge personen der, han/hun burde vide hvilke vilkår du har ved enb opsigelse :o)

Kommentér på:
sige op = skal jeg så komme næste gang? supermarke

Annonce