{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

Sige op? {{forumTopicSubject}}

Hvordan siger man op på en ordenlig måde?
Jeg føler mig desværre ikke tilpas på mit job, og jeg vil gerne sige op. Men problemet er, at til samtalen lovede jeg jo guld og grønne skove,....at jeg var så loyal osv. Og 3 måneder efter vælger jeg, at smutte.

Hvordan skal jeg gøre det? Jeg føler mig lidt på bar bund... Jeg synes virkelig ikke det er rart, og jeg er rigtig bange for min chef bliver sur :S

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sige op?
  • #1   17. feb 2011 Der er ikke andet for at sige end at sige det som det er, det er den eneste rette måde og komme ud af det på.

Det burde din chef også kunne forstå

• #2   17. feb 2011 Hmm i har nok ret, men jeg er næsten 100% sikker på der opstår masser af sladder og snakken bag min ryg.

Kristian T
    Jeg arbejder i Handelsbanken.

• #3   17. feb 2011 skriv et brev med teksten : Jeg opsiger hermed min stilling som .... pr. dags dato. underskriv og husk dato smiley send brevet , så den klaret smiley

• Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
    #4   17. feb 2011 Det kommer lidt an på hvornår du startede.
    Har du prøvetid? I så fald kan du vist sige op med det samme.
    Ellers har du løbende måned + 1 måned, dvs at hvis du siger op nu har du sidste arbedsdag den sidste dag i marts.

Du skriver bare:

Jeg, Sara ....., opsiger hermed min stilling som xxxxx hos xxxxxx med sidste arbejdsdag d. xx/xx-2011

Dato Sara......
    underskrift

Modtaget for FIRMA+DATO+CHEFS NAVN
    chefs underskrift

Den skal du lave i 2 eksemplarer, en til dig selv og en til chefen.

• #6   17. feb 2011 Hva så hvis folk taler bag din ryg, det er vel deres problem.... gør det du skal... min filosofi "Har du et problem, så gør noget ved det!"

• #7   17. feb 2011 Okay super, jeg var nemlig i tvivl om jeg skulle medbringe noget på skrift.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #8   17. feb 2011 Er der ikke mulighed for at du kan få rettet lidt op på de ting du ikke er så tilpas med? Det kunne jo være du skulle tage en snak med chefen først.

Arbejde hænger ikke længere på træerne, og du er ikke så gammel, så du har nok ikke en kæmpe erfaring som kan bruges på dit CV.

Hvis det er en elevplads så er det endnu værre at sige op. Og du skal være klar over at du højest sandsynlig vil få en karantæne i a-kassen, så du i en periode ikke får nogen penge.
    Det gør du nok heller ikke alligevel, hvis du kun har haft arbejde meget kort tid.

Lige i Handelsbanken er der også mulighed for at blive flyttet til andre filialer, så et godt råd er at se om ikke du kan finde ud af det på din nuværende arbejdsplads.

Ellers er det nok en god ide at sige det til chefen, og være ærlig, og huske at have det med på skrift. Glem det med at sende det, så er det først at der bliver snak, hvis du ikke "tør" gå direkte til chefen.

• #9   17. feb 2011 Brian D
    Jeg har arbejdet i 3 måneder i en anden afdeling, hvor jeg havde det super, fik derefter tilbudt det arbejde jeg sidder ved nu, så jeg har i alt arbejdet for Handelsbanken i 6 måneder. Jeg kan mærke jeg er rigtig træt af at sidde foran i skærm dagen lang. Jeg vil gerne ud og prøve noget nyt. Ja, jeg ved det bliver svært at finde noget andet, men jeg har det ikke godt, hvor jeg er nu, og jeg tror ikke en samtale ville ændre en skid, da det bare er sådan deres tone er.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#10   17. feb 2011 Det jeg mener er at du skal tænke meget over hvad du gør, for når man kun har været et sted i 6 måneder, så vil den næste potentielle arbejdsplads måske frygte at du ikke er så stabil.

Det er kedeligt at det er sådan, men som tiden er nu, så bør man holde ved det man har, indtil man har et alternativ.

Er der ikke mulighed for at du kan komme tilbage til den anden afdeling? Hvis du var glad for at være der, så kunne det måske opveje situationen lidt?
    Den uddannelse du formentlig har taget, er formentligt rettet mod lignende job.

Det med at sidde ved en skærm længe, det kan godt være det kun er i perioder, men ellers vil du næsten helt sikkert vende dig til det på sigt. Om ikke andet, så kan det være du kan få nogle afvekslende opgaver.

Selvom du ikke mener en samtale kan hjælpe, så kan du vende den om og se på hvad kan det skade?

Men det er kun et råd. manglende anciennitet, og ung alder er to store begrænsninger når man søger job i dag.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#11   17. feb 2011 Og du har kun været der i tre måneder, umiddelbart skulle du vel give det en chance, tre måneder er jo ikke længe.

• #12   17. feb 2011 Er man ikke på toppen i jobbet, så finder man noget andet og skrider. Det er simpelthen spild af liv at tro på det bliver bedre og tro på de gode ting som ikke er der.

"Been there, done that" Har spildt næsten 4år på at tro på det gode, på en virkelig ringe arbejdsplads. Verden ændrer sig sku ikke bare sådan, det må man selv sørge for.

• #13   17. feb 2011 Normalt laver man et opsigelsesbrev, som begge parter underskriver. Deri kan du jo bare skrive at du opsiger jobbet med den date du nu vælger. Du kan jo skrive meget kort om hvorfor.

Så er det jo bare at aflevere det og sige du har valgt at sige op og du har et opsigelsesbrev, som du gerne vil have han/hun underskriver.

• #14   18. feb 2011 Brian D
    Ja kan godt se hvad du mener smiley
    Men når det ikke er et arbejde man brander for, så gider man heller ikke kæmpe for det, plus mine forældre flytter til Sverige, så jeg bliver nødt til at sige op, da jeg ikke har fundet mig en lejlighed, og jeg ser egentlig en fremtid i Sverige. Jeg er kun Vikar, og det var slet ikke meningen jeg skulle være her så længe.

Onkel Joakim ©
    Jeg er også lidt bange for at en 19 årig tøs, nok ikke har så meget at sige. De kvinder der sidder her er 45 +, og jeg tror bare det sådan de har det her, tone er hård, de taler bare grimt, og det har de nok altid gjort. Der er meget sladder og snak i krogene.

• #15   18. feb 2011 hopper fra

Kommentér på:
Sige op?

Annonce