{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sige op fra job (lærling)
  • #1   10. sep 2007 ja det kan du godt min kærestes lærling har lige gjort det nemlig...

• #2   10. sep 2007 jeg kan ikk finde min kontrakt efter jeg flyttede, jeg er heller ikk meldt ind i nogen fagforening..

• #3   10. sep 2007 Jeg skred bare, da jeg var i lære... Min mester udsatte alle hans kvindelige for sexikane.. Jeg var den eneste der turde skride

• #4   10. sep 2007 Marchel D - Det er ligesom at sige op fra et alm. arbejde vil jeg mene? Hvad er grunden til du stopper, om man må spørge (:

• #5   10. sep 2007 jeg mener efter de 3 mdr, kan du ikke bare gå ligesom de heller ikke bare kan fyre dig

• #6   10. sep 2007 Nette J - Det kommer jo an på grunden til at han vil stoppe.. Jeg skred bare efter jeg havde været i lære i 7 måneder, og fik også en erstatning gennem min fagforening, pga. mit arbejde..

• #7   10. sep 2007 Simon H, jaa det kan man, men jeg har været der over 3 måneder..

» Lykke ? jamen synes sku ikk rigtig det er noget for mig , og det er heller ikk noget jeg sådan har lyst til når jeg er udlært, og så er der bare en mega dårlig stemning der pga mesteren

• #8   10. sep 2007 ja hvis det er sexikane eller anden alvorlig, men hvis det bare er fordi han ikke gider mere... mener jeg ikke kan han bare kan gå

• #9   10. sep 2007 Nette - Ingen er jo tvunget til noget man ikke skulle have lyst til, og så er grunden jo næsten irrelevant..

Marchel - Hvis du ikke gider det, så synes jeg da du skal finde noget andet... Hvis det så i sidste ende kommer til at give problemer, med at du har været der over 3 måneder, kan du få din læge til at sygemelde dig.. Jeg mener det er en måneds opsigelse man har

• #10   10. sep 2007 Du kan ALTID sige op, de fleste steder er det 1-3 måneders opsigelse, dvs du skal arbejde (og have løn) 1-3 måneder efter du har sagt op

• #11   10. sep 2007 Marchel - Hov nu så jeg lige du var i lære som bager... Jeg har selv arbejdet i en bager i 5 år, både i butik og bageri, så jeg kender godt lugten i bageriet... smiley hehe ej den var dårlig

• #12   10. sep 2007 Ratster Zoo *stavespasser * det vil sige jeg godt kan sige op uden de kan sige noget til det?

» Lykke ? haha synes du det var fedt?

• #13   10. sep 2007 Marchel - Jeg synes det var fedt at arbejde om natten, og så var der heldigvis en rigtig god stemning der hvor jeg var, hvor vi grinte og snakkede hele tiden..
    Men kan godt se det bliver surt i længden hvis stemningen bliver ødelagt

• #14   10. sep 2007 » Lykke ? hvornår mødte du? jeg synes ikk vi laver andet end og få skældt ud af vores mester og så laver han ikk en skid, det er til at bræk sig over

• #15   10. sep 2007 Marchel - Det gjorde vores heller ikke.. men han var aldrig sådan sur eller negativ eller noget, han lavede bare ingenting selv..
    Enten mødte jeg fra 22.30 til 9.00
    eller også 4.00 til 13.00

• #16   10. sep 2007 » Lykke ? det var sku da alligevel nogen lange arbejdstider..

• #17   10. sep 2007 Marchel - Ja det var det vel :S men synes nu ellers det var et sjovt arbejde.
    Hvornår møder du?

• #18   10. sep 2007 marchel i din forsvundne kontrakt skulle der som andre staa at efter 3 maaneder skal det aftales blandt ansatte og chef mener jeg...

Men hvis du er i lære saa kan du hörer din praktikvejleder...

Jeg aftalte med min chef at jeg sagde op, efter hans længe varende chikane og nedgörelse...

Held og lykke smiler

• #19   10. sep 2007 » Lykke ? hvorfor kom du så ikk i lære som bager ?
    jamen jeg møder kl 05-13 ca og hver 3 weekend fra 02-10...

• #20   10. sep 2007 Marchel - Okay (:
    Jamen, det er faktisk en længere historie.. Nu var det sådan, at jeg begyndte at være sammen med en af bagerlærlingene, og hans far var mester og hans mor styrede butikken... Efter nogle år, var vi ikke sammen mere, og så gik det sjove ligesom af det igen. hehe

• #21   10. sep 2007 » Lykke ? haha så du tog simelthen mesteren´s søn, neej så kan jeg godt se det ikk er så fedt hvis i ikk var sammen længere ..

• #22   10. sep 2007 Marchel - Ja ikke (: hehe

• #23   10. sep 2007 » Lykke ? jow, hehe smiley

• #24   10. sep 2007 Marchel D - ja de kan ikke tvinge dig til at arbejde i længere tid end opsigelses perioden.. og hvis du ikke allerede ER medlem af en fagforening vil jeg kraftigt anbefalde at melde dig ind i en og få dem til at hjælpe dig..

• #25   10. sep 2007 Er selv lærling, men start dog med at gå til din mester/lærlingansvarlig og sig det som det er, at det ikk er noget for dig. Så er jeg sikker på at han lader dig gå. Ikke alt det der med at lægge sig syg og det. Iøvrigt hvis du bare stopper uden noget, så bryder du jo din kontrakt

• Nikolaj S
    Nikolaj S Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 126
    #26   10. sep 2007 Jeg har selv skiftet lærerplads pga lorte chefer.. Tag en snak med bossen, hvis han ikke vil lade dig gå, så skrider du bare. Han kan selvf slæbe dig i retten, men han kan ikke vinde mere end en halv månedsløn. Plus, han selvfølgelig skal bruge en masse tid på det, hvilket han nok ikke gider da det vil koste ham flere penge end han kan få.

• steffen j
    steffen j Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 66
    #27   10. sep 2007 bare bliv ved med at komme forsendt og sådan så går det over af sig selv så fyre han dig

• #28   10. sep 2007 man kan ik bare sige op kun hvis man ik har været der i 3 måneder. ellers ska der være et eller andet galt med lærer pladsen hvis de ik opfylder de krav der er eller han er et svin eller noget. for han kan jo heller ik bare fyre dig og det er gensiddigt

• steffen j
    steffen j Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 66
    #29   10. sep 2007 hvis han blir ved med at komme forsent osv. så fyrre mesteren ham da og det kan han godt da han har en grund...

• Nikolaj S
    Nikolaj S Tilmeldt:
    mar 2007

#30   10. sep 2007 Nej man kan ikke bare sige op, men der er INGEN der kan tvinge dig til at blive..

• #31   10. sep 2007 men hallo hvorfor brænde sine broer? er selv personalechef udde i det firma jeg arbejder i og hadder når folk bare ik kommer mere der er meget bedre at sige. ved du hva det her har jeg simpelhen ik lyst til mere. og det er sku da mer en fair at sige sådan og det bliver respekteret i hvertfald udde hos mig

• Nikolaj S
    Nikolaj S Tilmeldt:
    mar 2007

#32   10. sep 2007 Det kan jeg så sige at det blev ikke respekteret der hvor jeg var før. Jeg gav dem endda 14 dage til at finde en løsning, uden de så meget som sagde noget til mig. FARVEL sagde jeg til sidst.

Men dejligt at høre at det er anderledes hos dig smiley

• #33   10. sep 2007 ja der er nogen der er nogle svin med sådan noget.

• Nikolaj S
    Nikolaj S Tilmeldt:
    mar 2007

#34   10. sep 2007 Ja det kan jeg kun give dig ret i... Sådan er det når man er ligeglad med lærlinge.. Selvom jeg tjente min løn hjem x2... Men var træt af tomme løfter..

• #35   10. sep 2007 nu har jeg ik læst det hele i gennem...

men nu når du er træt af det så skal du ind og snak med din mester om det og blive enig med ham om at det ik er noget for dig..

når man skriver under på at man går i lære laver man en kontrakt og den kan man ik bare skride fra.. har selv haft nogle problemer med min mester og jeg ringe til fagforeningen og der sagde de at de problemer jeg havde kunne de ik se hvorfor jeg vil væk der fra så hvis jeg vil væk. vil jeg bryde kontrakten og de vil der komme en sag ud af som de sagde at der let kunne koste om mod 30,000 så tænk over hvorn du vil gøre det...

• Nikolaj S
    Nikolaj S Tilmeldt:
    mar 2007

#36   10. sep 2007 Der endnu ingen der har fået en bøde på mere end en MAX en månedsløn i alle de sager 3F har haft.. Og i langt de fleste sager bliver der indgået forlig.

• #37   10. sep 2007 30000 lyder dælme ret vildt.. men de kan vel ikk holde på en hvis det ikk er det man har lyst til , eller?

• #38   10. sep 2007 Natascha F - nej, men så kan han sygemelde sig i den periode, en kontrakt er en kontrakt og skal overholdes fra begge sider af

Kommentér på:
sige op fra job (lærling)

Annonce