Husk hvorfor vi fejer jul !!! Husk hvorfor vi fejer jul !!!
Bolchekogerens vidnesbyrd
I staten Indiana i USA boede for mange år siden en bolchekoger, der så gerne ville fortælle om Jesus – specielt ved juletid.
Han var bedrøvet over den verdslighed, der bredte sig omkring julen, og ønskede at gøre noget for at mine mennesker om julens egentlige årsag – JESUS.
Så kom han på idéen med bolchestokken, og i den indlagde han symboler for Jesu fødsel, tjeneste og død.
Han begyndte med en stav af ren, hvid, hård sukkermasse.
Det hvide symboliserer jomfrufødslen og Jesu rene natur. Det hårde symboliserer den faste klippe, som Kristi kirke og løfterne er bygget på.
Bolchekogeren lavede staven i form af et J for navnet Jesus – den Jesus, der kom til jorden som vor Frelser. Den er også den gode hyrdes stav, med hvilken han når herned i verdens støv, for at hente det lam op, som faldt og kom på vildspor.
Men staven virkede dog for enkel, så den fik røde striber på.
De tre smalle striber er Jesu sår, ved hvilke vi har fået lægedom. Den store, brede stribe er det blod, Jesus udgød på Golgata, så vi kunne få frelse og evigt liv.
Desværre er symbolikken bag bolchestokken gået i glemme, så nu er den reduceret til blot at være en sød julepynt.
Lad os fortælle historien videre, så julestokken igen kan blive brugt til vidnesbyrd om den Jesus, hvis fødselsdag vi nu igen fejrer.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 976
jul 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 412
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 482
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 34 Svar: 526
apr 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Fotoprofiler: 1 Emner: 15 Svar: 40
Sådan er det i hvert fald hvis man er IM'er !
jan 2008
apr 2007
Det kan godt være at vi ikke har den samme tro, og sådan er det. Ved at sige jeg skal søge på Google, beviser du intet, du kan ikke lave min trosretning om. Jeg tror at Jesu fødsel er grunden til at vi fejer jul, det er i hvert fald grunden til at jeg fejer jul.
Og så kan det godt være at du fejer jul, for at få gaver. Det er jeg ligeglad med, for ingen kan tvinge dig til at tro
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 482
maj 2009
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 236
maj 2009
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 236
i FEJER jul fordi det er jesu fødsel? hvor fejer i den hen så
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 24 Svar: 440
Jul er for traditionerne, gaverne, og at samle familien.
Tror ikke der er ret mange mere der læser op fra biblen mere
nov 2008
Og jeg vil også gerne kunne se at du kan bevise om kilderne til denne såkalte romerske skrifte, er troværdig
Hvis du ikke kan bevise det med kilden, så smut hjem med dig...
apr 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Emner: 86 Svar: 937
nov 2008
okay
Men jeg er ikke troende, tror på jesus muligvis har levet, men tror ike på han havde overnaturlige kræfter, tror på han var meget god med medicin.
jan 2008
Man valgte at sætte Jesu fødsel til den 25 dec, da den således faldt sammen med de hedenske festligheder i anledningen af fejringen af "solens genfødsel"
apr 2007
nov 2008
godt for dig du synes det
xD
apr 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Emner: 86 Svar: 937
Gud har skånet skinke, Maria og Josef.
SKINKEN ??
ER DU STIV
nov 2008
Det kan godt være at han har levet, det vil jeg ikke sige dig imod på han muligvis har, men at han kunne helbrede mennesker, mod pest, osv. Tror jeg det var fordi han var god med medicin..
Det med at helbrede de blinde, vil jeg tro at der måske har været en mindre overdrivelse, som måske er blevet skrevet til senere..
nov 2008
Okay, vi er da enige på en måde
Husk hvorfor vi fejer jul !!!