264 visninger
|
Oprettet:
Canon EOS 500D V.S Nikon D5000 ! {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg skal snart have mig et DSLR Kamera
Og har kig på de 2 modeller !
Så jeg ville lige høre hvad i syntes der var bedst og hvorfor
Jeg skal bruge det til at tage udendørs billeder af biler, og motorsport..
Hvis i kender andre gode DSLR til ca. 5000kr så må i godt sende et link
Hilsen Miké
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 318 Svar: 3.777
Canon EOS500D kan jo optage film i FULL HD også, ved jeg ikke om nikon's kan?
aug 2009
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 39
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 113
(link fjernet)
Og som jeg ser det er der ikke den store forskel.
Så jeg vil helt klart råde dig til at tage i en fysisk butik og prøve begge kameraer og se hvilket der ligger bedst i din hånd og hvilket du synes er bedst ang. menuer/knapplaceringer osv.
Ang. at det ene mærke er bedre end det andet kan du ikke tage efter, der er en evig diskution om dette, jeg er selv til canon, men synes at der kameraer som f.eks. 450D er fysisk for små (altså jeg holder ikke godt ved dem) så jeg bruger selv et canon 30D.
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 131 Svar: 3.483
Personligt vil jeg købe 500D..
Det er lige efter mig hovede og er bare kvalitet og man ved hva det er..
Men prøv at tag ud i en foto shop og få dem i hånden og se hva for en du har bedst feeling for..
De er begge gode og er de evige fjender
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 131 Svar: 3.483
jul 2008
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 9 Svar: 358
Den eneste primære forskel er størrelserne på kameraet. Nikons er lidt større og derved bedre at holde ved, hvis man har større hænder end kvinde hænder.
Og så har nikon flip skærm, hvor Canon ikke har, men den har så lidt flere pixels, hvilket ikke betyder noget når begge er meget høje i forvejen.
Begge kamera'er er kanon gode, så du må ud og prøve dem begge og tage det derfra. At kigge på nettet får du ikke meget ud af. De koster også omkring 5000 i butikkerne nu, så det kan jo ikke svare sig at købe på nettet med dem i hvert fald.
aug 2009
Har været nede i en fotobutik og kigge på et Nikon D5000 og det virkede rigtig lækkert men syntes godtnok også at det canon ser lækkert ud på nettet
Men flemming det du siger med størrelsen er ligepræcis omvendt. Det er Canon der er størrere end Nikon !
Hilsen Miké
jul 2008
aug 2009
DERFOR VILLE JEG GODT HAVE LIDT BAGGRUNDS VIDEN INDEN JEG KØBER NOGET
Men hvilket havde DU valgt ?
jul 2008
Jamen som sagt, de er meget ens, så du skal jo finde den du bedst kan li og holde ved osv..
Kan ikke vælge mellem de 2.. det er smags sag.. Audi eller Mercedes..
aug 2009
Men glæder mig sørme til at komme ned og prøve begge 2 og stille dem op mod hinanden og se på dem
jul 2008
Og han er da helt forkert på den, desværre.. beklager
Canon EOS 500D V.S Nikon D5000 !