{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
515 visninger | Oprettet:

Møgungen
Møgungen
Tilmeldt:
16. aug 2007
Følger: 1 Emner: 53 Svar: 141

Engelsk-hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg skal skrive en præsentation af mig selv til en klasse i USA, da dem der har lyst fra vores klasse, skal have en penneven(inde) fra klassen i USA, så nu har jeg brug for lidt engelsk-hjælp! Jeg har skrevet det her indtilvidere:

Hello everyone!

My name is Julie, and i am from Denmark. I am 13 years old. I was born January 20, 1997. I GO IN 6. CLASS.

I live together with my mother, my father and my two littlesisters. I also have a dog. My dog is called Felix and is a dachshund.

In my spare time, i like to ride, listen to music, watch TV and be together with my family and with my friends. I also like doing jumping gymnastic. I have been riding in 4 years.

I am a fan of Celine Dion, and i also like the band Paramore.

When i watch TV, i like to see the tv-serie ”Friends” and some other series.

It was some things about me!

//Julie.

Noget mere jeg kan skrive/noget jeg kan rette? Modtager gerne hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Engelsk-hjælp!
  • #1   2. feb 2010 Hmm.. meget pænere formuleret end jeg kunne i 6. klassse.. Men prøver lige med nogle forhåbentligt konstruktive rettelser.. brug dem eller lad være smiley

    I go in 6. class?

    I'm a 6th grade student in (din skoles navn)
    .. eller sådan noget, synes jeg nu lyder pænere.... Det andet lyder primitivt og "for-dansket"...

    Lidt tips, som jeg måske ville have skrevet det... Du skal ikke tage mit ord for at det er 100% korrekt, og der kommer sikkert en grammarfreak og retter på mig :D:

    'In my spare time (slet komma) i like to ride my horse which I have been doing for 4 years now(?), listen to music, watch television and be with my friends and family. I also like doing jumping gymnastics'

    'I am a fan of Celine Dion and I also like the band Paramore' (intet komma så vidt jeg husker)

    'When I watch TV I like to watch "Friends" among other TV-series'

    Prøv det... se om det virker... Ellers umiddelbart rigtigt flot af en 6. klasse. smiley


  • #2   2. feb 2010 Husk at "I" som i jeg altid er med stort...
    Jeg ville mene at det er mere korrekt at skrive "I was born on January 20, 1997"
    Jeg tror også at du skal droppe ordet "together" når du beskriver at du bor med din familie... Ligeledes, der hvor du beskriver at du er sammen med venner og familie i din fritid...
    En serie som Friends hedder "sitcom" og ikke tv-serie...

    Men ellers som René V formulerer det... Det er mere korrekt smiley


  • #3   2. feb 2010 Det med stort I glemmer jeg sgu også tit selv, selvom det bare er en grundregel.. og kan da se jeg selv har lavet et par smuttere mens det har gået hurtigt. smiley

    Men man kan vel bare køre det gennem Words autokorrektur, så fanger den vel simple ting som sådan noget? smiley


  • #4   2. feb 2010 Haha, Marie... Helt rigtigt... Flot at man overså den.. Jeg er ellers altid hurtig til at opfange de mindre stuerene ting smiley

  • #5   2. feb 2010 Marie - Do'h! xD

  • Møgungen
    Møgungen Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 141
    #6   2. feb 2010 Morten H: Taak smiley

    Maria: Ja, kan jeg godt se smiley

    Sådan ser det ud nu:

    Hello everyone!

    My name is Julie, and i am from Denmark. I am 13 years old. My birthdate is January 20, 1997. I am in 6th grade.

    I live with my mother, my father and my two little sisters. I also have a dog. His name is Felix and he is a dachshund.

    In my spare time I like to go horseback riding, which I have done for four years. I also enjoy listening to music, watching TV and spending time with my family and friends. I also like jumping gymnastics.

    I am a fan of Celine Dion, and i also like the band Paramore.

    When i watch TV, I like to watch the tv-serie ”Friends” and some other series.

    It was some things about me!

    //Julie.


  • #7   2. feb 2010 Stadigvæk de kommaer der... Det engelske komma er ikke det samme som det danske.

    Derudover hedder det altså en 'TV-Series' og ikke en, som på dansk, 'TV-Serie'. - SÅ VIDT jeg husker!


  • Møgungen
    Møgungen Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 141
    #8   2. feb 2010 Hello everyone!

    My name is Julie, and i am from Denmark. I am 13 years old. My birthdate is January 20, 1997. I am in 6th grade.

    I live with my mother, my father and my two little sisters. I also have a dog. His name is Felix and he is a dachshund.

    In my spare time I like to go horseback riding, which I have done for four years. I also enjoy listening to music, watching TV and spending time with my family and friends. I also like jumping gymnastics.

    I am a fan of Celine Dion and i also like the band Paramore.

    When i watch TV, I like to watch the tv-series ”Friends” and some other series.

    It was some things about me!

    //Julie.

    Sådan smiley


  • #9   2. feb 2010 Først skriver du at du ser TV (med stort) derefter snakker du om en tv serie (med lille) ... - kan du bestemme dig? smiley

    Men slet 'the TV series', fordi du netop igen bagefter nævner 'andre serier'...
    Bare skriv noget lignende: When I watch television I like to watch 'Friends' and (1: a couple of?) other (2: similar?) series.
    og så vælg mellem 1 eller 2, hvis du bruger begge lyder det underligt.. smiley

    Kæft jeg føler jeg ikke er den bedste til engelsk mere xD Ret mig folks hvis jeg tager fejl smiley


  • #10   2. feb 2010 Tv- serie hedder stadig sitcom, folkens... Især for folk i USA smiley

    Jeg synes du skulle slutte af med "This was something about me"... Håber ikke vi retter for meget på dig... Det er ellers godt skrevet smiley


  • #11   2. feb 2010 Hønzilla - Du har sgu nok ret mht. sitcom smiley

  • Møgungen
    Møgungen Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 141
    #12   2. feb 2010 Hello everyone!

    My name is Julie, and i am from Denmark. I am 13 years old. My birthdate is January 20, 1997. I am in 6th grade.

    I live with my mother, my father and my two little sisters. I also have a dog. His name is Felix and he is a dachshund.

    In my spare time I like to go horseback riding, which I have done for four years. I also enjoy listening to music, watching TV and spending time with my family and friends. I also like jumping gymnastics.

    I am a fan of Celine Dion and I also like the band Paramore.

    When I watch TV, I like to wath ”Friends” and a couple of other series.

    This was something about me!

    //Julie.

    Sådan? smiley

    Hønzilla: Nej nej, hvis der ikke er nogen der retter på en, så bliver man jo ikke bedre smiley


  • #13   2. feb 2010 I like to watCh smiley
    'Friends' and a couple of other sitcoms? xD


  • Møgungen
    Møgungen Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 53 Svar: 141
    #14   2. feb 2010 Rene: OKay, stavefejlen havde jeg ikke lige lagt mærke til smiley
    Begge fejl er rettede nu smiley


Kommentér på:
Engelsk-hjælp!

Annonce