Snydt af Chefen {{forumTopicSubject}}
Hey Baboom.
Jeg har siden 2008 arbejdet på en grill i min hjemby.
Nu er det så det, jeg har først det seneste år skænket det med feriepenge en tanke, jeg har alle mine lønsedler og arbejdstimer.
Jeg har hverken fået ekstra løn for overarbejde, helligdage, søndage eller noget slags tillæg overhovedet.
Jeg skal ha 12,5 procent i feriepenge af det beløb jeg har optjent men har kun fået 1 procent ifølge mine lønsedler, hvilket den ene procent aldrig er dukket op heller.
Jeg har over et halvt år påmindet chefen om at jeg gerne ville ha de penge, hvilket han blev ved med at sige jeg allerede havde fået.
Har i mellemtiden snakket med feriekonto.dk som altså aldrig har modtaget penge fra ham.
Vi har holdt ferie siden jul, og skulle åbne her til marts har flere gange ringet til ham og mødt op ved hans dør for at snakke om hvornår vi skulle arbejde igen og hvad der skete med de feriepenge.
Han har valgt ikke svare mig, på nogle af hans telefoner, eller åbne døren for mig.
Jeg har nu meldt det til min fagforening 3F som nu er på sagen, dog er det smidt til advokaten og de siger der kan gå lang tid før jeg får mine penge
Men han er nu blevet lukket og meldt konkurs, så nu skal han sælge biksen så jeg kan få mine penge.
Jeg ville bare gerne ud med det, er super irriteret! Han har altid ku regne med mig hvis de andre meldte sig syge, så mødte jeg op, selvom jeg måske allerede havde en aftale, har stået dernede længere end jeg skulle. fx fra 9.30 til 21.30 fordi han ikke lige ku finde en afløser efter min vagt.
Og så sker sådan noget.
Er der andre der har prøvet lign?
eller måske kan fortælle hvor lang tid der gik før de så pengene?
apr 2007
Følger: 71 Følgere: 69 Emner: 19 Svar: 424
Læs venligst indlægget inden du bare kommentere ud i den blå luft.
apr 2007
Jeg det gør jeg fra nu af, er glad for jeg har alt på papir så min sag er i det mindste sikker
apr 2007
Det var fagforeningen der meldte ham konkurs, da han ikke betalte de penge han skulle inden de ti dage som han fik Så jeg får mine penge. det er sikkert. det er mere hvornår
apr 2007
Det er svineri sådan noget..
jan 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 416
Følger spændt med her.. Håber vi får svaret om du får dine penge senere..
Jeg krydser ihvertfald finge.. Men husk det ved de næste arbejde, man skal ikke regne en skid med de chefer.. De udnytter en på det groveste, også skal man næsten stå og undskylde selv..
Jeg er ihvertfald færdig med at blive trådt på..
Karsten
apr 2007
Finn Skødt N !
Endnu engang, LÆS DOG INDLÆGGET!
Hvorfor skal sådan nogle negative nogle som dig altid komme og surmule uden grund?
Jeg har ikke et eneste sted i mit indlæg skrevet om nogle herinde vidste hvornår jeg fik mine penge? Men spurgt hvor lang tid der gik før de fik deres.
Og hvis du ville læse har jeg oprettet indlægget fordi jeg bare ville ud med det, hvilket også står skrevet.
Så hvad vil du med den smarte besked?
apr 2007
3F har fortalt at jeg får mine penge, det er mere hvornår.
Man bliver sgu bare lidt trist, fordi man følte sig på god talefod med chefen og har reddet hans røv så tit i den forretning. Man får et personligt forhold til kunder, som kommer næsten hver dag, de har altid sagt at uden mig, gad folk ikke komme mere da jeg var den eneste der gjorde noget ud af maden og var kundevenlig.
Jeg kunne rigtig godt lide at arbejde der, der var ligesom mit lille sted.
Men tror ikke jeg skal regne med han vil have mig ansat mere.
apr 2007
Jeg kan sagtens tåle folk skriver en kommentar, men jeg gider da ikke skulle læse en masse som ikke engang har noget med sagen at gøre.
så derfor skal det sku stadig have relevants til indlægget, og eftersom du ikke engang har læst det, og bare skriver for at være på tværs, har du faktisk ikke lov til at kommentere ifølge reglerne herinde på siden.
apr 2007
Ja det har du ret i, men nu bad jeg ham pænt om at læse indlægget inden han bare skriver. Men ja, han vil vidst gerne bare være på tværs Han har nok en dårlig dag.
apr 2007
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 48
apr 2007
Haha, det går nok
sig nu hvad du hedder .
Jeg er alligevel flyttet, så jeg skal til at finde arbejde her hvor jeg bor nu
Bo A
Så er jeg jo lige så dårlig som ham, og der er ikke meget værdi i en grillbar hvad man bare kan tage.
apr 2007
Bo A
Han er meldt til 3f og de er jo på sagen.
og den butik han har skal han jo sælge nu, pga han er meldt konkurs..
Så snyder andre kommer han ikke til.
hvad der fremover sker, kan jeg ikke gøre noget ved
Kan ikke se hvad jeg skulle gøre, desværre
Snydt af Chefen