1.006 visninger
|
Oprettet:
Objektiv, hjælp. - Canon 500D {{forumTopicSubject}}
Halløjsa baboom.
Jeg overvejer at købe et andet objektiv til mit kamera, da jeg kun har et 15-55mm (standard/originalt)
Jeg ved ærligt talt ikke en skid om det, så det er sådan set derfor jeg ville spørger jer, hvad jeg skal købe/ gå efter.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 27 Svar: 77
Men jeg skal tage billeder af lidt af hvert.
Scootere, biler, natur, dyr, osv.
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 24 Svar: 535
jun 2010
Har du nogle links, til hvor jeg kan læse om det henne?
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 102
(link fjernet)
til mit nikon havde jeg 18-55mm og 70-300mm, og jeg blev squ skide træt af at skifte objektiv hele tiden, så da det blev stjålet valgte jeg at købe 18-200mm til mit nye kamera med det samme, fordi det gør det så meget nemmere
men savner lidt et macro objektiv, så det skal nok købes når jeg engang får penge til det
men hvis du spørger mig, så gå efter de originale canon objektiver, eller sigma, dem har jeg ikke haft nogen dårlige oplevelser ed
feb 2007
feb 2007
jun 2010
Jeg tager din kritik til mig, og du har fuldstændig ret.
Dovenskaben må vente, og jeg må finde ud af hvad jeg har behov for først
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 31 Svar: 547
feb 2007
feb 2007
jan 2010
Følger: 1 Svar: 23
Der er flere fotosider hvor du kan hente masser af hjælp og også har mulighed for at købe brugt udstyr:
www.fotostart.dk
www.phosee.dk
feb 2007
Følger: 2 Emner: 47 Svar: 495
feb 2007
feb 2007
Hvornår siger jeg det? Selvfølgeligt er det nyttigt. Jeg skriver bare at jeg hellere ville have en god lysfølsomhed.
det er jo netop en fordel som nybegynder da man jo netop kan arbejder med lavere lukkertider uden at få slørede billeder:
Ja præcis som man kan med en stor blændeåbning
Nej 18-200 er ikke det bedste man kan få men til prisen som nybegynder er det perfekt:
Til hvad? Du aner hverken om han har brug for tele eller vidvinkel.
naturligvis ville er objektiv med en blænde f/2.8 og IS men tvivler på knægten gider smider 15.000 plus for et L objektiv..:
Hvorfor evt ikke bare blænde 2.8 uden IS? Har jeg på noget tidspunkt sagt han skal købe for 15k?
Og du kan sige hva du vil et zoom objektiv er væsenligt lettere at arbejde med håndhold med IS som de andre:
Det er dig og ikke mig der taler om "zoom" objektiv. Og jeg forstår ikke sætnigen.
Summasumarum, jeg gider ikke diskutere med dig. Du skal ikke blive pigesur fordi jeg ikke deler din mening. Jeg skriver jo specifikt i mit indlæg før at det er MIN mening, har aldrig udlagt noget som fakta.
Forøvrigt vil jeg vædde med at du har et 18-200mm siden du ikke kan tale om andet.
feb 2007
Jeg vil ikke komme med et forslag til hvad han skal købe, jeg kender ikke hans budget eller ønsker, jeg mener dermed at det er umugligt at komme med et konkret forslag.
Som sagt vil jeg ikke diskutere mere, og siger ikke at du ikke ved hvad du taler om, jeg er bare ikke nødvendigvis enig med dig.
Lasse, håber at du finder et objektiv du bliver glad for.
feb 2007
Følger: 2 Emner: 47 Svar: 495
feb 2007
jan 2010
Følger: 1 Svar: 23
Du har nok allerede fundet ud af at søge info et sted med lidt mere seriøsitet For herinde virker det lidt som om folk prøver at hævde deres egen viden frem for at rådgive dig. Ville bare lige tilføje at det sagtens kan betale sig at købe brugt udstyr,.
Du skal først og fremmest kigge efter ridser i glas (det må der under ingen omstændigheder være) De fleste er dog så praktiske at de, som det første, køber et filter til deres objektiver, de fåes med mange forskellige effekter, men først og fremmest beskytter de optikken.
Så skal du tjekke mekanikken i objektivet, gøres lettest ved at stilel på autofokus holde knappen nede og bevæge kameraet, så vil du kunen høre mislyde.
Derudover er det altid en god idé at medbringe din bærbare, tage et par billeder med objektivet, ind på pc´en med dem og tjek for ridser eller andre fejl i optikken.
God fornøjelse med købet
Objektiv, hjælp. - Canon 500D