{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt objektiv til Canon Eos 1000D
  • #1   31. jul 2010 Det kommer virkelig an på hvad du skal tage billeder af?
    Jeg har et der mindre om det, og jeg har været virkelig glad for mit.


  • #2   31. jul 2010 Hvorfor 18-200 ?
    Har du ikke et 18-55 som standard-kit?
    Så hellere give det samme for et 55-300 eller et 70-300 smiley


  • stauer
    stauer Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 137
    #3   31. jul 2010 Synes helt klart det er pengene værd, og selvfølgelig skal du vælge et 18-200 frem for at have det originale + 55-300. Der findes ikke noget mere irriterende at skulle rende rundt med flere objektiver, og det ender som regel med, at man ikke gider at skifte frem og tilbage, og så får man det ikke brugt nær så meget. Hvis det er std. 18-55 objektiv du har nu, vil du få et bedre objektiv ved at købe denne Tamron, så det er jo positivt! Er sikker på du også kan få den som 18-250, og den koster næsten det samme. Det kunne du jo overveje
    M!


  • #4   31. jul 2010 En 18.250 ligger på 2300kr, 18-200 ligger på 1499 på tilbud lige nu

    J.F. Det er for at jeg ikke skal skifte objektiv hele tiden


  • tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Emner: 47 Svar: 495
    #5   31. jul 2010 hvilken type billeder tror du at du tager flest af , 1.landskab/bjerge .2, blomster/bier, 3 fester/fulde folk . 4, natur/skov, 5 ,dyr/mennesker i bevægelse, 6 opstillede movtiver/reklame. , der er jo objektiver der passer til alle typer motiver , og i den sidste ende kommer det an på den kvalitet du vil ha ud af billederne , der er altså en grund til at nogle koster over 60.000,-

  • #6   31. jul 2010 Det er mest af familie venner / Stille stående /kørende biler, scooterløb, MC løb mv.

    Har bare lånt sådan et objektiv, dog bare i Sigma og det var perfekt til jobbet ( afprøvet til bil træf )

    så ville bare høre om Tamron var noget møg eller hvordan smiley


  • tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Emner: 47 Svar: 495
    #7   31. jul 2010 udmiddelbart skal du også ha det ,som mange andre inc mig gerne vil ha 70-200mm f 2,8 og der er sigma nok bedst, kun pga hurtig focusmotor. men men det koster brugt ca 5000,- org ca 17000,- der kan monteres en converter på 2,0 og så har du en brændevidde på 400m og stadig masser af lys , samt sindsygt godt glas

  • #8   31. jul 2010 Snask.

    Nu har jeg efterhånden prøvet en del objektiver, og Tamron har skuffet mig en del. Har kun en som jeg har beholdt, og som jeg nok også vælger at beholde. Nemlig 180mm f3,5 macro, som er det eneste der tegner skarpt over hele linien.

    En 18-200 er et lækket objektiv, men her er det som med mange andre ting, pris og kvalitet følges ad. Jeg havde Nikons 18-200 VR, den performer ok, men da den har så stort et zoom spænd bliver den aldrig rigtig god til noget. Den er ok og så ikke mere, men igen langt langt bedre end det 18-55 der kommer med dit hus.

    Som der bliver skrevet er et SIGMA 70-200 HSM II et godt alternativ med en god lysgennemgang, den vil kunne tage billeder i svag lys uden brug af blitz, også så de bliver gode. SIGMAs 70-200 har dog tildens til bagfokus/frontfokus som i nogle tilfælde er så galt at det skal rettes ved Sigma eller anden Goecker. Dog bliver det rettet på garantien hvis det er ny købt.

    Jeg ville nok anbefale dig Canons 70-200 f4 som er et rigtig godt objektiv og som tegner UTROLIG skarpt. Den kan også bruges i de fleste tilfælde af svag lys, og et virkeligt lækkert objektiv til sport mm.
    Den kan hives hjem brugt for en 3-4 kilo (vil jeg tro) og det er et objektiv du vil have længere tid end dit cam.

    Håber det hjalp lidt på dit spørgsmål, og som jeg skrev tidligere pris og kvalitet følges ad her.

    Hygge


  • #9   31. jul 2010 Rolig rolig, de beløb kommer jeg ALDRIG til at give ! puha

    Gav 1000kr for et Tamrom 18-200mm inks sådan en plastik skærm, filter, 2 små pudse klude og 1 stor smiley


  • #10   31. jul 2010 smiley
    Det er jo også helt og aldeles hvad man vil med sit foto smiley
    Mine objektiver (har 4stk lige PT og flere kommer) ligger i den tunge ende af prisskalaen da jeg også bruger dem til større begivenheder mm hvor jeg skal være sikker på at materiellet ikke er den faktor der ødelægger billedet.
    Jeg sværger til fabrikanternes egne objektiver, dog med enkle undtagelser, såsom Zeiss, Tamron og Sigma har dog også nogle enkelte perler ind imellem, men det er kun som pitstop indtil man har råd til den "ægte" vare smiley

    Håber du bliver glad for objektivet, og det performer som DU ønsker, da det absolut er det vigtigste.


  • #11   31. jul 2010 Det gør det bestemt smiley

Kommentér på:
Nyt objektiv til Canon Eos 1000D

Annonce