719 visninger
|
Oprettet:
hjælp til aktiviteter til børn/unge {{forumTopicSubject}}
Skal i morgen hjælpe til i en børneklub, vi skal lave noget løb rundt i en mindre by. Min opgave er blevet at lave en post der ca. skal tage ti min:) Nogen som har en ide til hvad jeg kan lave med dem, som måske er lidt sjovt og anerledes:) aldersklasse 4-8 klasse:)
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 79 Svar: 312
dec 2007
Følger: 1 Svar: 57
Tag et langt tov, og sæt det op som et spindelvæv mellem to træer (eller noget andet der kan bruges).
Opgaven går så ud på (for børnene) at komme igennem spindelvævet, uden at røre trådene. Og selvfølgelig må de ikke benytte de samme huller i spindelvævet to gange. Så det er en samarbejdsøvelse
2.
Klassikeren:
Tag en masse forskellige genstande (20 - 30 stk) og placér dem under et tæppe. Du giver så børnene 2 minutter til at kigge på tingene og memorere dem. De får så point efter hvor mange genstande de har husket.
3.
Kog nogle store portioner havregrød, og lad det køle af.
Så putter du nogle genstande ned i gryderne. Børnene skal så gætte hvad genstandene er, ved at mærke på dem (ved at stikke hånden ned i den klistrede havregrød).
Et godt råd er at have noget vand med så de kan skylle deres hænder.
4.
Rugbrød på tid (som Lars også nævner) kan også være rigtig sjovt. Og det er en del sværere end man rent faktisk tror.
Det var lige hvad jeg hurtigt kunne komme i tanke om.
hjælp til aktiviteter til børn/unge