{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Søvnløs {{forumTopicSubject}}





EN LILLE BØN

Kære Ole Lukøje, jeg har lige siden min barndom hørt om dine gode evner med at give børn og voksne en god nattesøvn, kan jeg muligvis bede dig om at bruge dine evner på lidt konsulent hjælp til mig.

Det er nemlig således at min krop efterhånden har overtaget magten over lige netop søvnen, Den har selvstændigt oprettet et diktatorisk styre som jeg ikke alene er i stand til at nedbryde, så jeg håber at du efter min lille forklaring vil give mig medhold i at jeg trænger til din hjælp.

Natten starter ofte med at jeg får en fejlagtig optimistisk meddelelse om at dette vil blive en god søvn,

Men lidt efter at jeg har indtaget min absolut yndlings sove stilling, nemlig på højre side, så sker der det underlige at der fra mine bronkier udsendes flere særdeles skingre pibelyde, som om et orkester er i færd med at stemme deres instrumenter, så jeg må ty til venstre side og der går der så lige et par minutter, hvor alt ånder fred og ro, men så vågner den venstre hofte op i protest og giver, nogle ret stærke smerter, som tvinger mig til at tage en anden stilling i brug. Nu har jeg efter flere års erfaring opdaget at rygleje, det går absolut ikke, for lige så snart som jeg falder hen så lister min tunge sig til et møde med min drøbel, hvilket afstedkommer et stort snork som vækker mig i et sæt og så er den lille lur slut.

Nu er der så kun en stilling tilbage, og det er selvfølgelig maveleje, jeg stopper puden godt ind under mit let drejede hoved, og tror så at nu er den der, men nej, min nakke protesterer voldsomt over denne skæv vridning af de store muskler som i forvejen er ret ømme,

Så er der kun et at gøre, jeg støtter mig på mine albuer, kort sagt lægger hovedet i mine hænder , og mærkeligt nok så sker det under at jeg falder hen, men kun for at blive sat til vægs af min blære der i mellemtiden er vågnet op og har bestemt sig for at nu vil den altså ud at besøge toilettet, Desværre gælder denne bratte opvågning ikke mine stakkels overbebyrdede arme, der er faldet hen og sover så fast at de er ubrugelige. Jeg må kante mig ud af sengen uden deres hjælp og håbe at de vågner op før blæren skal tømmes, trusserne skulle jo gerne være nede inden denne handling.

Nu er der så desværre en anden del af kroppen der endnu ikke har voldt kvaler, som også ønsker at deltage i denne indtil nu ret søvnløse nat. Det er hjernen som på et split sekund er vågnet op til dåd, og sender myriader af friske tanker ind i mit hoved. Der er både planlægnings ideer, og oplæg til aktiviteter i fremtiden, problemløsninger og meget mere.

Nu er det så her jeg får en god ide i alt denne virak, kære Ole, er du muligvis i stand til at flytte de der helt blanke situationer i hverdage og fylde dem op med de meget uønskede tanker jeg har om natten, så ville det jo give lidt mening, og så forøvrigt smide lidt af din søvnmælk i min retning så ville jeg være dig yderst taknemlig. På forhånd tusind tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søvnløs
  • #2   24. sep 2019 Kisser

    Har haft samme problem i 6 mdr. tidligere. som resultat af at arbejde for meget - som udgangspunkt ville jeg ikke sovemedicin, da det jo ikke løser problemet og bare skaber andre problemer.

    Som sådan ved jeg ikke hvad der udløste "normaliteten" men sad og så tv sent om aftnen med en te, uden sukker - og faldt i søvn, vågnede efter 24 timer, stiv som et bræt, men en lille løbetur fik tingene på plads. Siden dengang er jeg striks med at gå i seng når man føler sig træt og ikke prøver at kommer over den tærskel bare fordi der er et eller andet som skal overstået/ ses i tv.

    Man kan også gå den psykologiske vej, for når folk som flest ikke kan sove så er der ting som hober sig op som spekulation.

    Her kommer jeg til et IT problem jeg havde kæmpet med en uge - kunne simpelthen ikke give slip....den kørte rundt i bolden både i vågen tilstand og i en halvdøs....problemet skulle løses da det er et vitalt problem - problemet er at ikke kunne give slip, og sige til sig selv, jeg kan ikke gøre noget lige nu -

    Som status på det hele er at ikke at skulle i seng med uløste problemer - og lære at kunne give slip.

    Som udgangspunkt skal man bare vågne op om morgenen og være glad for at være i live...Lyder måske lidt plat - men eh?


  • #4   24. sep 2019 Ej hvor er jeg glad for det ikke er mig der kæmper sådan og jo det sker en gang i mellem men jeg syntes at havde lært at man skal gå i seng når hoved og kroppen siger det og ikke lige skal se en film færdigt - tanke mylder jo hvem har ikke det - smerter jo måske - men vi bliver jo heller ikke yngre smiley

  • #5   25. sep 2019 Jeg kender det Kisser, især efter jeg brækkede et ribben... smiley

    På apoteket har de noget naturmedicin der hedder Baldrian, det er til at slumre ind på, det er måske løsningen for dig.


  • #6   25. sep 2019 Kisser D tænk efter jeg skrev i går lå jeg i min seng i 2 stive timer hvor jeg prøvet at sove gik der efter ned i min stue og lage mig på sofaen og der gik højest 10 minutter så sov jeg smiley

  • #7   26. sep 2019 Ja Kisser alderen kan vi ikke løbe fra og jeg tvivler på at Ole lukøje kan løse vores fysiske skavanker, men måske sangen om ham kan smiley
    https://youtu.be/CLu3o0x2pkI

    Prøv at downloade denne udgave fra 1951 med Manja Mourier og spil den når trætheden indfinder sig, måske det hjælper smiley

    Jeg har sunget den for børn og børnebørn og falder stadig tit selv i søvn trods alle mine skavanker smiley


  • #8   26. sep 2019 Tak for jeres meget forskellige og søde kommentarer. Ja Ron jeg kan jo så også holde rovdyret vågen lidt af natten men at kræve ham hver aften er nok lige at tage i, whiskey ja tak. smiley smiley Polysl, ja jeg tror også at jeg skal lytte til min krop og ikke sidde og se tv, men gå i seng når jeg kan mærke at jeg er træt nok. smiley smiley Leon du skal bare føle dig heldig smiley smiley Markgreven jeg har prøvet Baldrian men det virker kun i et stykke tid, Cody det er godt nok en sød og søvndyssende melodi jeg tror at det er meget afslappende og skal prøves, Men tusind tak for jeres hjælp smiley smiley

  • #10   26. sep 2019 Det er et problem, jeg hører i min dagligdag, der er rigtig mange mennesker, som har et manglende søvnhygiejne, som det så smukt hedder, og egentlig er der ikke nogen bestemt alder på, men sjovt er det ikke.

    Vi ved godt, at vi ikke skal drikke kaffe efter kl 16 og andet opkvikkende, alkohol er bestemt heller ikke sagen, det virker kun kortvarig.

    I perioder har jeg et mærkeligt sovemønster - men jeg tror, jeg ved hvorfor, TV er faktisk verdens bedste sovepille, og når den er slut, så er min søvn også slut, det varer desværre ikke helt til det ønskede tidspunkt, hvor jeg kunne tænke mig at vågne.

    Men jeg synes godt om kamillete uden sødemiddel, måske virke det også for dig smiley smiley


  • #12   27. sep 2019
    Ha ha Ron det lyder jo godt, den der stol med en whiskey i hånden, Men det er jo lidt af et problem for jeg kan sagtens falde i søvn foran fjernsynet, men når jeg så skal ind i min seng så er jeg lysvågen, Jeg er startet på Markgrevens, og Polysls gode råd om at selv lytte til min krop og gå i seng inden jeg falder hen foran tossekassen,

    Og Jetset jeg har det også i perioder, nogle nætter er det helt fint, men så pludselig kommer der tre fire nætter hvor jeg ikke får lukket et øje, Men det er nok fordi man ikke lytter til hvornår man egentlig burde gå i seng,


  • #14   28. sep 2019
    Tak Ron for din omsorg, og ja du har ret, jeg må nok drosle ned, og leve efter hvad min krop fortæller mig,. Men jeg mener nu at du selv er ret aktiv, og har gang i noget hele tiden. Og så er du en problem løser, jeg har jo set alle de smarte ideer du har bragt ud i livet.


  • #16   28. sep 2019 Jeg tror, Ron glemt at tælle smiley smiley smiley

    Men Kisser, du skal ønske dig et TV i soveværelset, der er ikke noget bedre sovemedicin end TV, og så er det faktisk uden bivirkninger smiley smiley smiley


Kommentér på:
Søvnløs

Annonce