694 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

a-skat / b-skat? a-skat / b-skat?

Jeg skal nu til at betale b-skat i stedet for a-skat?
Vil det sige at jeg skal have fat i nyt skattekort til arbejdsgiveren?
og er det ikke arbejdsgiveres ansvar at skaffe skattekortet via skats system?

Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men har ski så svært ved at sætte mig ind i det skide skat.

Ingen dumme kommentar tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  a-skat / b-skat?
  • #1   24. okt 2010 Dit arbejde henter skattekortet elektronisk, ja smiley

• #2   24. okt 2010 Okay. Det hjalp da lidt på det.
    Snakker med min arbejdsgiver om det i morgen.

Tak for hjælpen.

Sov godt smiley

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Emner: 47 Svar: 495
    #3   24. okt 2010 det var dog noget frygtelig sludder, du skriver christian. B-skat er til dem der selv angiver ,og betaler i rater ,,,altså selvstændige erhvers drivende, A- skat er til alle andre også su og 2 eller flere jobs

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

#4   24. okt 2010 hov lige en ting mere du skal selv søge for dit skattekort , vi ( arbejdsgiver) får kun det første bliver noget lavet om skal du søge for at din arbejdsgiver får det . det kan du få skat til at gøre .

• #5   24. okt 2010 Tom A. Fis... Skat sender en mail til virksomheden hvis der er kommet et nyt skattekort på en pågældende medarbejder.... men det altid en go idé selv at nævne det for den løn ansvarlige i firmaet.

• Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 99
    #6   25. okt 2010 Jeg trækker lige mit indlæg tilbage.. Tom har helt ret... Læste besked lidt hurtigt for hurtigt og tænkte på bikortet istedet for B skat...

Det jeg snakkede om var bi-kortet.. Det burde arbejdsgiver selv kunne trække ved skat..

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

#7   25. okt 2010 iøvrigt .er du sikker på du skal betale b-skat hvis du er lønmodtager ,det har jeg aldrig hørt , tror du har misforstået noget

• #8   25. okt 2010 Er helt sikker ja smiley

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

#9   25. okt 2010 ok så skal du være selvstændig da , ?

• #10   25. okt 2010 Nej er blevet ansat ved en familie fordi de har fået bevilliget en ung pige i huset af kommunen.

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

#11   25. okt 2010 ok tillykke med det . men det er stadig a-skat . ikke b.skat .det er kun til selvstændige . tror du/i mener b- skattekortet , det er noget helt andet

• #12   25. okt 2010 Lise du skal ikke betale B Skat, det er for selvstændige som Tom siger.. men derimod B skattekortet du skal bruge.. dvs bi indkomst...

• Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 99
    #13   25. okt 2010 Hvis hun bliver ansat som hjælper, som Lise gør og familien (arbejdsgiver) ikke kan trække lønudgiften fra, så er den god nok med at det er B skat. Hun får det hele udbetalt og skal selv sørger for at betale skatten...

Men ja, normalt er det som selvstændig man oftest ser B skat...

Se evt. her: (link fjernet)

• #14   25. okt 2010 Lige præcis Christian smiley

Kommentér på:
a-skat / b-skat?

Annonce