{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

michael j
michael j
Tilmeldt:
5. maj 2010
Følger: 1 Emner: 50 Svar: 287

Hdmi lyd til tv fra bærbar {{forumTopicSubject}}

Nu fik jeg sluttet hdmi til fra min computer og til fjernsynet. Men der er ingen lyd. Hvordan får jeg lyden med over? Har prøvet med phonokabler i tvet og så en adapter i computeren via hovedtelefonstikket men uden hjælp. Hvordan hulen gør jeg? Computeren er en Dell xps 1530 bærbar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hdmi lyd til tv fra bærbar
  • #1   28. okt 2010 der er sikkert ikke lydkort i dit grafikkort :s

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 287
    #2   28. okt 2010 Hmm mon ikke? Ja ved det ikke.. Har før i tiden brugt den gamle metode med sådan et s video stik tror jeg det hedder og så de 2 phono stik og en adapter i hovedtelefonstikket det virkede?

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 287
    #3   28. okt 2010 Der er et NVIDIA GeForce 8400M GS i computeren?

  • #4   28. okt 2010 Så kan jeg ikke lige komme i tanke om hvad det er... :s

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 287
    #6   28. okt 2010 Svend Det har jeg lige valgt og der sker intet. Der står den virker korrekt. Når jeg tester lyden fiser den lille grønne bar op og ned et par gange der kommer bare ingen lyd ud

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 287
    #7   28. okt 2010 Har fundet den guide.

    Åbn grafikkortet display indstillinger, og klik på video kortets TV (/ Output Device) fane.
    Klik på Indstillinger -> Avanceret -> TV (/ Output Device), og vælg 'Enable output til TV'.
    Forskellige mærker af grafikkort kan have en lidt anden ordlyd selvfølgelig - altså 'Output Device / TV'.

    Hvordan er det lige jeg kommer til grafikkortets displayindstillinger?



  • #8   29. okt 2010 Hvis du køre dansk Win 7 så kopier det der ind i din adresse linje i en mappe og tryk "Enter"
    Kontrolpanel\Hardware og lyd\Lyd

    Så skal dine indstillinger være nogen lunde det samme som dette..
    (link fjernet)
    Din setting skal stå på SPIDIF Interface eller HDMI

    Det er sådan jeg sætter det ved alle mine pc'er og det virker..

    Hvis du køre andre systemer så nede i højre hjørne ved volume kontrol kan du højreklikke og trykke "Afspilnings Enhedder" og så kommer samme vindue op..


  • #9   29. okt 2010 Glemte lige at skrive:

    michael J: Det er helt hend i vejret det du har fundet..


  • #10   29. okt 2010 AAAGH fik sku ikke læst alt der, du har prøvet det jeg skrev, men tror du har en forkert indstilling på dit TV..
    Jeg har en Stationer og en Bærbar og der er ingen problemer, så snart det hedder HDMI = High Defenition Media Interface, dvs både lyd og billede, så uanset hvad så er er lyd i HDMI.
    Det kan evt også være en driver fejl, hent de nyeste drivere til lyd og billede, så burde der ske noget med det samme...
    Hvis du har en Stationer så kan det være du skal bruge et stik fra bundkort til lydkort det afhænger af grafikkortet.
    Er det en købe pc så du nød til at købe dig et kabel beregnet til det og huske og tjekke om det er muligt at få det til dit grafikkort.


    Prøv nye drivere og gi det et forsøg igen..


  • #11   29. okt 2010 bare gå ind i lyd fra kontrol panel, så sæt den til at kører lyden gennem hdmi og ikke din laptop. er ret enkelt. i hvert fald i vista

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 287
    #12   29. okt 2010 Jeg køre vista smiley Den er sat til hdmi .. Har os tjekket for nye drivere men de er up to date alle sammen. Men hvordan ka man indstille tvet?

  • #13   29. okt 2010 Du skal nok kigge i manualen for at finde ud af det, for det er meget forskelligt fra tv til tv. Og måske er der ingen indstillinger til det på dit..

  • michael j
    michael j Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 50 Svar: 287
    #14   29. okt 2010 Har lige kigget men der står ikke rigtigt noget om det udover en kort guide til at sætte det op. Dette har jeg gjort. Der står også der ikke er brug for ekstern lydtilslutning når man bruger hdmi. Er ret sikker på det er en indstilling på computeren der ikke står rigtigt. Et flueben eller noget der mangler

  • #15   29. okt 2010 ja det må det være, normalt skal lyden virke så snart du sætter det til..

Kommentér på:
Hdmi lyd til tv fra bærbar

Annonce