{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.590 visninger | Oprettet:

SU udeboende {{forumTopicSubject}}

Vil lige være sikker på at jeg forstår systemet ret mht. hvornår man kan få udeboende SU. På SU's hjemmeside står der:

"Frist for at søge SU til udeboende

Når du flytter hjemmefra, skal du selv søge om at få satsen for SU til udeboende. Du kan tidligst få SU som udeboende fra den måned, hvor du søger om at få det. Det betyder, at hvis du gerne vil søge om SU som udeboende fra oktober måned, skal du senest søge den 31. oktober. Du kan aldrig få satsen for udeboende tidligere end den flyttedato, du melder til folkeregistret.

Hvis du flytter efter den 1. i en måned, kan du først få SU til udeboende fra den efterfølgende måned.

Hvis du flytter hjemmefra, inden du er fyldt 20 år, gælder der særlige regler. "

- Jeg forstår det som, at hvis jeg melder mig som udeboende til SU på mandag, så kan jeg få den store SU til d. 1 december.

Er jeg helt forkert på den ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SU udeboende
  • Tommy D
    Tommy D Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 210
    #1   26. nov 2010 teoretisk ja, så skulle du kunne få det fra den 1. hvis du har meldt din flytning til folkeregistret.

Men da SU styrelsen normalt arbejde med en behandlingstid på 2-3 uger, vil du nok få et supplerende beløb midt på måneden

• #2   26. nov 2010 mener også det samme som Natascha H ..

Husk at der skal være særlige grunde hvis ikke du har været udeboende i 12 måneder så kan man ikke få den eller sådan noget. kommer også an på ens forældres indkomst osv ang hvad man får. og ja man skal ha været udeboende i 12 måneder for at få den sats .. ellers andre særlige grunde

• Tommy D
    Tommy D Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 210
    #3   26. nov 2010 Det er kun vist man er under 20 år, man skal have været udeboende i 12 mdr og så længe man er over 20, er det ikke afhængigt af forældrenes indkomst.

Men sådan som jeg forstår det, er trådstarter allerede på su og derfor er det bare en ændring i su forholdet og ikke en søgning.

• #4   26. nov 2010 Det er rigtigt det med under 20 år hehe glemte jeg lige at få med

Kommentér på:
SU udeboende

Annonce