{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

Jens L
Jens L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Udeboende SU {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er ny her inde og håber på at i kan hjælpe mig med et spørgsmål vedrørende udeboende SU.

Jeg skal her til juli flytte i lejlighed i forbindelse med mine studier, af den grund vil jeg gerne høre hvordan det med udeboende SU foregår.
Eftersom SU er så vidt jeg ved bagudbetalt og jeg først bliver registreret som værende udebonde fra d 1/7, kan det så passe jeg først vil få udebo satsen fra den 1/8, eller vil jeg få det fra den måned jeg flytter ud?

Har kigget rundt, og har ikke været i stand til at finde et svar så på forhånd tak for enhver hjælp der måtte ydes.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udeboende SU
  • #2   4. jun 2013 SU er forudbetalt smiley
    Men starter du på studie i august?

• Sof
    Sof Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 13 Følgere: 41 Svar: 63
    #4   4. jun 2013 du vil få det pr. 1/7. Men studerer du over sommerferien? For normalt udbetaler de ikke SU i julie, ved mindre det er GSK eller noget lignende

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jun 2013

#5   4. jun 2013 Tak for svaret, og til dem der spørger. Jeg startede på mit studie sidste år, så burde gerne få SU igennem sommeren.

• #6   4. jun 2013 Du får SU helt hen til Juli måned smiley

• #7   4. jun 2013 Altså hvis du er på SU og du ikk skifter uddannelse så får du jo SU igennem hele sommeren. Og du får selvfølgelig udeboende SU fra den månede du er det. Så hvis du bliver registeret som udeboende d 1/7 så får du udeboende SU derfra.
    Det kommer selvfølgelig helt an på datoen. Hvis det er midt på måneden eller senere så tror jeg først det er måneden efter du får for det.
    Ligesom når man starter på uddannelse. Hvis man starter efter d 20 får man først SU fra d 1 måneden efter..

• Ducky
    Ducky Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 83
    #8   4. jun 2013 Du går bare ind og retter det til udeboende SU eller retter henvendelse til det sted på skolen hvor de styrer den slags. Sig eventuelt at du flytter et par dage før den dag du egentlig flytter. Mener ikke man får SU den 1. i måneden men den sidste dag i måneden (medmindre den sidste dag i måneden er en weekend) og derfor vil du få hjemmeboende SU som du skal leve for som udeboende i den måned. Så ''snyd'' lidt som alligevel ikke ses på som snyd, og sig du flytter nogle dage før smiley

• Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    jun 2013

#9   5. jun 2013 Ducky
    Tak for den ide, for ja det kunne godt blive lidt af en stram måned med hjemmeboende su som udeboende.
    Til de andre der har svaret siger jeg også pænt tak for svarene.

• #10   5. jun 2013 Man får SU den sidste bankdag i mrd.. Som alle andre oftest gør smiley

Kommentér på:
Udeboende SU

Annonce