Kan ikke tåle alkohol..? {{forumTopicSubject}}
Hej Baboom.
Min Kæreste har en "sygdom" som gør at hun ikke kan tåle alkohol, tror vi da. Hun drikker i forvejen ikke ret meget, men når hun gør, så får hun det rigtig dårligt i dagene efter. Ikke tømmermænd som vi andre kender det, men ondt i hele kroppen, hun siger det føles som at have blå mærker over hele kroppen. Ondt i maven og følelsen af at være syg.
Hun har haft disse symptomer så længe hun kan huske, og det bliver værre og værre...
Hendes læge, og andre læger, har ingen forklaring på det. Og de har ikke hjulpet synderligt meget. Så vi har prøvet at søge på nettet, efter en beskrivelse af hvad det kan være, og om det kan behandles ?
Vi fandt et på sider fra Asien, som var oversat med google translate, dem fik vi ikke meget ud af, så nu sprger jeg lige herinde..?
Jeg har hørt noget om at der er mange asiatere som har en form for naturlig antabus i kroppen, som gør at de ikke kan tåle alkohol, og jeg kunne måske godt tro at det er lidt af det samme min kæreste har..?
Men er der nogen af jer som døjer med det samme problem, eller kender nogen som gør, eller har hørt om det før ? vi er meget taknemlige for brugbare svar
useriøse svar frabedes.
maj 2010
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 36 Svar: 197
Og den dag i dag kan jeg slet ikke drikke det...
Jeg ligger syg i 2-3 dage, bare jeg næsten snuser til det...
Jeg får nærmest influenza lignende symptomer...
Jeg har aldrig fået det undersøgt, bare lært at leve med det..
Så nu rører jeg slet ikke alkohol mere..
jan 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Fotoprofiler: 1 Emner: 30 Svar: 475
tak for dit svar
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 1.034
Mange rene spiritus har antihistaminer som tilsætningsstof, det kan give store allergiske reaktioner som kan manifestere sig på rigtig mange måder.
Hvis det er Vin hun normalt drikker, så kan det også nemt være nogen af alle de tilsætningsstoffer der er deri, bl.a konserveringsmidlerne som der bruges deri.
jan 2007
Tror ikke cactus hjælper her, men du må da gerne lige høre din ven ad
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 137
Så får du sådan nogle trainspotting agtige abstinenser/tømmermænd som kan vare 2-3 dage.
Eneste kur er at drikke hver dag eller holde dig helt fra det, eller kun få 3-5 genstande på en hel aften nat.
Mit råd er at lade være
Ellers findes der jo alkohol fri øl og vin m.m
God vind med det
jan 2007
Hun drikker ikke vin og øl.. det er de forskellige "cider" drikke, altså sommersby og den slags, og så drinks...
jan 2007
Hun har bestemt ikke tendens til alkoholisme, hun drikker måske 4-6 genstande på en vild aften, og det er sjældent.
Tror ikke det vil hjælpe at drikke hver dag, så hellere holde sig helt fra det...
men tak
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 1.034
Men ellers må hun jo prøve at holde sig helt fra alkohol hvis det volder hende så store problemer.
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 137
Men hvis du kan se hun ikke har det gen, så er alt jo fint
Det er ikke noget man kan se på opførsel, eller hvor tit man drikker, eller om man bor på bodegaen..
Nu har jeg ikke super meget styr på det da jeg ikke lider af det selv.
Men kender en der har det problem, og det er noget med gener, så vidt jeg har fået forklaret.
Men ja hvis hun bare holder sig fra det, så er det all peaches and cream jo
jan 2007
Kan ikke tåle alkohol..?