7.424 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Just Me ?
Just Me ? Hjælpe-administrator

Følger: 11 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 422 Svar: 1.389

Ulovligt at lave skjult optagelse? Ulovligt at lave skjult optagelse?

Hey...

er det endelig ulovligt at lave en skjult video eller lyd optagelse af en person?

Der er en person der har snydt mig for lige knap 45.000,- ang noget bil værk... så jeg skal lige op og ha snakket med ham en dag...

Er det så endelig ulovligt fra min side af, at enten Video optage eller Lyd optage vores samtale?

Så jeg evt kan bruge det i retten?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulovligt at lave skjult optagelse?
  • #1   13. dec 2010 Så længe du befinder dig et offentligt sted, tror jeg ikke det er ulovligt. Men er ikke sikker (o:

• #2   13. dec 2010 Som antihero skriver.

I det offentlige rum må du filme og optage lige hvad du har lyst til.

Og selv hvis det er på privat grund, tror jeg ikke nogen brokker sig, når det nu drejer sig om fusk fra hans side...

• #3   13. dec 2010 Ja, det er ulovligt og kan ikke anvendes som bevis-matriale i retten.
    Man må under ingen omstændigheder optage eller filme andre personer, uden deres viden herom.

Der er dog få gråzoner. Hvis du inviterer vedkommende indenfor, og har et "Video-overvågning" skilt på døren, så går den vist.

• #4   13. dec 2010 Hvad snakker du om. Lad nu være med at gætte dig frem...

Hvordan tror du operationX foregår?

• Just Me ?

#5   13. dec 2010 Hmm.. det kommer nok ikke til at blive på offenliggrund... da jeg jo skal op og opsøge ham... og det bliver jo ved ham...

Jeg har købt en bil der var gæld i, som så er kommet tilbage og bidt mig i røven efter jeg har solgt den vider, og jeg vidste ikke der var gæld i, så det er et være drama...
    Jeg har så lært nu, at man kan gratis se det på bilbogen smiley

Men jeg ved ham der solgte mig bilen, er en snyder og social-taber og har sikkert en masse gæld flere steder og ingen penge.. så der kommer politi og advokat på og det hele.. jeg vil bare gerne ha det på skrift og evt video/lyd

• Just Me ?

#6   13. dec 2010 Problemet er jo, at han ikke komme her, men jeg skal op til ham... så kan jeg ikke lige smide en Video overvågnings skilt på hans dør smiley

• #7   13. dec 2010 Film ham nu bare. Om ikke andet vil optagelsen nok få ham til at genoverveje hans sag og evt. give dig dine penge tilbage

• Just Me ?

#8   13. dec 2010 Danni

Havde jeg også regnet med.. så skal jeg bare lige ha fundet ud af en smart måde smiley

Mangler sq et lille spion kamera

• #9   13. dec 2010 sælg din gæld der er mange der vil tjene penge smiley

• #11   13. dec 2010 Se om du kan låne en digtafon et sted.

• #12   13. dec 2010 Danni-boy. Lad være med at gætte. Læs lovgivningen.
    (Operation X´s optagelser kan ikke anvendes som bevismatriale i en retsag).

http://www.netdesign.dk/e-news/videoovervaagning/regler-lovgivning

• Just Me ?

#14   13. dec 2010 Christian S
    Sker også hvis han ikke er en sød lille dreng og gir mig de penge... har nogle gode forbindelser, lad os bare sige det sådan smiley
    Ellers skriver du bare en PM smiley

• Just Me ?

#15   13. dec 2010 Alexander P
    Er du sikker? har du evt en hjemmeside hvor der står noget om det?

• #16   13. dec 2010 Det er da meget muligt at det ikke kan anvendes som bevis i en retssag, men det har intet at gøre med om det er ulovligt.

Og reglerne omkring videoovervågning er ikke brugbare her. Det er en helt anden sag.

• Just Me ?

#17   13. dec 2010 Dane M
    Det hjælper ikke at gå amok før jeg har et stykke papir fra retten eller politiet af, hvor der står han ikke kan betale eller ejer noget af værdig jeg kan få... så skal der snakkes mere alvorligt med ham

• #18   13. dec 2010 Personligt havde jeg nu også brugt alle kneb smiley

• #19   13. dec 2010 Han skal bare vide hvad konsekvenserne er vis han ikke betaler :).. Jeg har solgt gælden så skal man ikke slås med det, plus man for sine penge meget enkelt.. smiley

• Just Me ?

#20   13. dec 2010 Christian S
    Jeg er også blevet spurgt flere gange siden i torsdags da jeg fik brevet fra advokaten... Men jeg er nu en så sød mand, at jeg vil gi fyren en lille chance.. og gøre det rigtigt.. Plus smide en Politi sag i hovede på ham... bare fordi jeg kan... og gøre hans live mere svært at leve, nu da han ikke kan eje noget

• #21   13. dec 2010 har haft en arbejdsgiver som truede mig på livet og jeg optog det men kunnne ikke bruges til en skid

• #22   13. dec 2010 Det er osse bedre at gå rettes vej osv, det er andet er nu osse den sidste udvej jeg ville bruge..! smiley

• Just Me ?

#24   13. dec 2010 Christian S
    Nemlig... hvis jeg kan få mine penge lovligt og rigtigt.. sammentid med at gøre hans liv svære at leve.. så er jeg mere glad!

Uffe P
    Crap.. men tror nu jeg lyd optager det som et Min. sammentid med jeg har en ven med der op...
    Det kan jo være at når han høre det, så kommer han på andre tanker

• #25   13. dec 2010 Att: Uffe

Det er desværre ikke alle love der hjælper. Blev optagelsen ikke godkendt ??

• #26   13. dec 2010 nej det gjorde den ikke. men så ordner man sagen selv.. hvis ikke politiet som man betaler til gennem skat, ville gøre noget smiley

• Just Me ?

#27   13. dec 2010 Dude D
    Det er nu Meget let at sælge en gæld som dette..

K Ö N I G
    Jaa.. men over telefonen siger han at han ikke kender til den gæld... Men
    For at få sådan en gæld i en bil her, har han været i foderetten og blive stævnet så det er ikke noget han ikke vidste noget om, sammentid med alle de papir han har fået på det

• #28   13. dec 2010 Ja det gør jeg faktisk, har du ting på din side og beviser osv, er det intet problem at sælge gælden...

• Just Me ?

#29   13. dec 2010 Dude D
    Hvis man kender de rigtige personer, så er det ikke svært.. og hvis du har alle papirene på at det er Ham der skylder pengene.. så er det nu let nok at sælge vider.. og jeg har alle papir på det, papir fra der hvor gælden er, hvornår den er taget, hans personnr osv... har alt... Så hvis retten ikke giver mig medhold, så må man gå anden vej, desværre..

• Just Me ?

#30   13. dec 2010 Dude D
    Det er unødvendigt.. Hmm.. ja.. sikkert.. men det er mere for at presse ham... ikke andet... og bare for at ha Alt det imod ham, jeg kan når vi skal i retten

• #31   13. dec 2010 Kan godt regne ud det er noget med et bilkøb eller i den dur, det har noget med at gøre. Men vil du ud med historien?

• #32   13. dec 2010 Næh. Men der er muligvis hår andre steder på hans krop.

Så det er bare at finde det, og så ellers bare rive til :o)

• Just Me ?

#33   14. dec 2010 Grønsags Manden !
    Den er sq smart.. bare en skam jeg ikke skal mod århus, og skal bruge den i morgen

Dude D
    Jep, ved det...

Søren S
    Nej ikke lige pt, ikke før jeg har snakket mere med ham, og advokaten/piolitiet, så hvis du får en påmindelse om når der er nogle der skriver i tråden her, så skal jeg holde dig/jer opdatert smiley

• #34   14. dec 2010 Jeg vil også gerne købe hvis det er.. smiley

• #35   14. dec 2010 Barney.

Man skal da selv tjekke for restgæld, men ja tag ham på en optagelse, du behøver ikke billeder, bare lyden er iorden det kan den blive med bla. en android telefon med en lydoptager installeret. (for mit vedkomne, kan jeg optage en stemme på godt en meter væk og stadigvæk høre hvem det er). Det er ikke sikkert det kan bruges som hjemmel i retten, men dommeren vil lytte til optagelsen, det vil påvirke

• #36   14. dec 2010 Prøv og ring og spørg en advokat ad .. eller send dem en mail smiley

• Just Me ?

#37   14. dec 2010 Flemming N
    Jep, det fandt jeg så ud af bagefter man kunne gratis på bilbogen... så lærte jeg også noget den dag smiley

Problemet er jo, at jeg havde lavet en slutseddel, hvor han havde krydset af på, at der ikke var gæld i bilen, men den smed jeg ud for en månede siden, da jeg flyttede.. da det er over et år siden jeg solgte bilen... så det er noget ort det hele, men lige meget hvad, så skal han meldes for bedrageri og der kommer en sag på ham!

• #38   14. dec 2010 Har netop hørt at Tv2 bliver sagsøgt for at vise skjulte optagelser fra et plejehjem. Om det så er selve optagelserne eller offentliggørelsen der er ulovlig har jeg ingen anelse om...

Kommentér på:
Ulovligt at lave skjult optagelse?

Annonce