{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

Hvad ville i gøre? (firmatur vs. hund) {{forumTopicSubject}}

Martin (min roomie/bedste ven) og jeg er lidt i et dilemma... For 2 måneder siden blev Martin inviteret 5 dage på tur sammen med sit arbejde.. Ren fornøjelses-tur, som tak for et fantastisk arbejds-år.. En tur han virkelig har glædet sig til.. De skal afsted i morgen og kommer hjem torsdag.

Nu er hans hund Rocco desværre kommet til skade med sit øje. Vi var ved dyrlæge 2 gange i sidste uge, og på mandag skal vi derned igen og det bliver der afgjort om han skal opereres i sit øje..

Dilemmaet er så om Martin med god samvittighed kan tage afsted på firmatur fra i morgen, og lade mig stå med dyrlægebesøg, og evt. operation..

Jeg syntes den er SÅ svær.. For jeg vil 100% gerne hjælpe ham, og tager han afsted skal jeg nok passe Rocco, som var han min egen.. "Problemet" er at Rocco er langt mere tryg ved Martin end han er ved mig + spørgsmålet om om Martin overhovedet ville kunne hygge sig dernede hvis nu det ender med operation..

Hvad ville i gøre hvis det var jer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre? (firmatur vs. hund)
  • #1   1. jan 2011 Ja, den var godt nok svær..

Men hvis det fx var min bedste veninde, kæreste eller noget i den dur, ville jeg nok lade hende tage afsted og tage mig af hunden. smiley

• #2   1. jan 2011 Det er jo ikke noget, Baboom kan svare på.
    Du skriver selv, at du gerne vil hjælpe ham = han kan ta' afsted.
    Han ved ikke, om han kan hygge sig, hvis hunden skal opereres = kun Martin selv kan besvare dét.
    Ergo; det er 100 % Martins beslutning. Come oooon.

• #3   1. jan 2011 Charlotte: Nu beder jeg heller ikke om en løsning, jeg spørger hvad i ville gøre ;o)

• #6   1. jan 2011 Vi mangler lige præcis for og imod'er.. Vi syntes begge den er ret svær.. Jeg tænker også lidt på mig selv i situationen.. Hvad nu HVIS der opstår komplikationer..:s Rocco er en mops, og de skulle efter sigende være skrøbelige i forbindelse med narkose.. Jeg ville have det SÅ skidt med at skulle ringe og fortælle ham at Rocco ikke var vågnet efter operation.. smiley
    Samtidig er det stadig ikke sikkert at han skal opereres, og kan sagtens følge Martin i at det ville være bittert at stå mandag kl. 10, med en hund der slap for operation - og så tænke på den ferie man burde være på..

ARHG..

• #8   1. jan 2011 Det er et pænt stykke nede i Tyskland, og vores bil er død.. Så det bliver noget rod desværre.. smiley

• #9   1. jan 2011 Hvorfor er det pis? Det er jo nøjagtigt det samme, som du selv siger. Kun Martin selv kan beslutte dét.

Og hvis det ender med, at Martin tager afsted, og hunden desværre skal opereres, så er det jo ikke værre, end at han kan tage hjem igen, hvis det bliver for hårdt for enten dig eller ham.
    Kan godt se, at det kan være træls at stå i den situation, specielt når det ikke er din egen hund, men du må jo så afgøre med dig selv, om du er villig til at tage den chance - ellers må du jo trække dit tilbud tilbage.

• #10   1. jan 2011 Som skrevet på hg, ville jeg ikke kunne forlade min hund ! Hvad hvis operationen går galt og han mod alt forventning sov ind ? Hvordan ville han have det med det ?

• #11   1. jan 2011 Lille-My: Lige den tanke har også strejfet mig.. smiley Men ja, det må sgu blive Martins helt egen beslutning... Men tror sgu det ender med at han bliver hjemme..

• #13   1. jan 2011 OMG lillelund - lad dog folk komme med de svar de selv vil ?!

Maria, det håber jeg da at han gør smiley

• #15   1. jan 2011 Vil give Lillelund ret i at jeg nok også var blevet hjemme da jeg føler at min hund er som en slags familie medlem og jeg ville ikke kunne koncentrere mig om turen da alle tanker ville lægge ved hunden...

• #16   1. jan 2011 Lillelund - hvorfor hvis du ikke lader andre svare som DE selv vil ?

• #17   1. jan 2011 Hundepension
    der kan hunden holde ferie, samme med andre hunde;)

• #19   1. jan 2011 ja så må ham der ejer hunden tage sig af den ?
    hunden er mest tryk ved sin herre siger man.
    det ville jeg selv have gjordt.
    og så tag sig af hunden i stedet for.

Kommentér på:
Hvad ville i gøre? (firmatur vs. hund)

Annonce