Hvad ville i gøre? (firmatur vs. hund) {{forumTopicSubject}}
Martin (min roomie/bedste ven) og jeg er lidt i et dilemma... For 2 måneder siden blev Martin inviteret 5 dage på tur sammen med sit arbejde.. Ren fornøjelses-tur, som tak for et fantastisk arbejds-år.. En tur han virkelig har glædet sig til.. De skal afsted i morgen og kommer hjem torsdag.
Nu er hans hund Rocco desværre kommet til skade med sit øje. Vi var ved dyrlæge 2 gange i sidste uge, og på mandag skal vi derned igen og det bliver der afgjort om han skal opereres i sit øje..
Dilemmaet er så om Martin med god samvittighed kan tage afsted på firmatur fra i morgen, og lade mig stå med dyrlægebesøg, og evt. operation..
Jeg syntes den er SÅ svær.. For jeg vil 100% gerne hjælpe ham, og tager han afsted skal jeg nok passe Rocco, som var han min egen.. "Problemet" er at Rocco er langt mere tryg ved Martin end han er ved mig + spørgsmålet om om Martin overhovedet ville kunne hygge sig dernede hvis nu det ender med operation..
Hvad ville i gøre hvis det var jer?
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Emner: 75 Svar: 1.484
Men hvis det fx var min bedste veninde, kæreste eller noget i den dur, ville jeg nok lade hende tage afsted og tage mig af hunden.
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 215
Du skriver selv, at du gerne vil hjælpe ham = han kan ta' afsted.
Han ved ikke, om han kan hygge sig, hvis hunden skal opereres = kun Martin selv kan besvare dét.
Ergo; det er 100 % Martins beslutning. Come oooon.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 65 Svar: 271
jun 2007
Samtidig er det stadig ikke sikkert at han skal opereres, og kan sagtens følge Martin i at det ville være bittert at stå mandag kl. 10, med en hund der slap for operation - og så tænke på den ferie man burde være på..
ARHG..
jun 2007
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 215
Og hvis det ender med, at Martin tager afsted, og hunden desværre skal opereres, så er det jo ikke værre, end at han kan tage hjem igen, hvis det bliver for hårdt for enten dig eller ham.
Kan godt se, at det kan være træls at stå i den situation, specielt når det ikke er din egen hund, men du må jo så afgøre med dig selv, om du er villig til at tage den chance - ellers må du jo trække dit tilbud tilbage.
jul 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Fotoprofiler: 1 Emner: 22 Svar: 574
jun 2007
jul 2008
Maria, det håber jeg da at han gør
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 14
jul 2008
feb 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 1.190
der kan hunden holde ferie, samme med andre hunde;)
feb 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 8 Svar: 1.190
hunden er mest tryk ved sin herre siger man.
det ville jeg selv have gjordt.
og så tag sig af hunden i stedet for.
Hvad ville i gøre? (firmatur vs. hund)