{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.619 visninger | Oprettet:

Mads .
Mads .
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 100

Moms ved køb gennem firma {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har netop oprettet mit CVR nummer og står og skal til at købe noget gennem firmaet.

Hvordan foregår det mht moms? Hvis jeg køber produktet hos forhandleren i mit firma, får jeg så en regning ex moms jeg skal betale eller skal jeg betale HELE beløbet (inkl moms) og så får jeg pengene tilbage fra skat på et senere tidspunkt?

Hvis det er den sidste løsning, hvordan sørger man så får at de 20% kommer tilbage igen hurtigst muligt?

Det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men jeg er sgu lidt grøn når det kommer til den slags smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Moms ved køb gennem firma
  • _ _
    _ _ Tilmeldt:
    jan 2007

Følgere: 2 Emner: 12 Svar: 171
    #1   11. jan 2011 Du skal betale hele beløbet inkl.moms til forhandleren. Beløbet excl. moms (bruttokøb) vil fremgå at den faktura du har modtaget og skal omkostningsføres i dit regnskab.

Momsen som er 25% af bruttokøbet fremgår også af fakturaen og dette skal du bogføre som tilgodehavende indgående moms.

Når du laver din omsafregning for indeværende periode vil momsen af købet være tilgodehavende og blive modregnet i din skyldige udgående moms.

• #2   11. jan 2011 hvad er det for et firma ?

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Emner: 47 Svar: 495
    #3   11. jan 2011 tror du skulle melde dig til et kursus hos skat , så du kan få de basale ting på plads, der er mange der snupler med den moms , momsen er kvartalvis eller havlårligt , det kommer an på indtjening

• Osten L
    Osten L Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 63
    #4   11. jan 2011 Det skal nok gå godt. Fatter ik at man ikke sætter sig ind i tingene, inden man kaster sig ud i sådan et projekt!

• #5   11. jan 2011 "Hvis det er den sidste løsning, hvordan sørger man så får at de 20% kommer tilbage igen hurtigst muligt?"

Man sælger varerne smiley Hvor svært kan det være? Og er der fortjeneste på, så får du mere retur, da din salgsmoms er højere, meeeeeen så vil skattefar også have difference senerehen ;D

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

#6   11. jan 2011 altså det er diff af indgående moms vs udgående moms . så man kan sige, jo mere moms du betaler jo bedre for firmaet

• #7   11. jan 2011 man kan skam også komme til at afregne månedsvis smiley

Ja der er mange små faldgrupper , med det moms halløj , noget kan du trække fra andre ting kan du ikke.. et lille kursus for iværksætter er ingen skade til .

• #8   11. jan 2011 Få evt. en bogfører til at oplærer dig til at lave regnskab, eller evt. tag en hg smiley der har man Erhvervs Økonomi

• Mads .
    Mads . Tilmeldt:
    mar 2007

#9   11. jan 2011 Slap af der er mange herinde der har brug for at komme ud med deres aggressioner over ligegyldige ting

Jeg har oprettet CVR-nummeret for at kunne spare momsen på div indkøb. Jeg har slet ikke brug for at sætte mig ind i det andet. Så kan i komme med så meget lort i vil, jeg har sat mig ind i hvor meget jeg kan købe for osv uden der bliver problemer. (og ja, man kan sagtens have en firma der ingen indtjening har men som foretager div indkøb i opstartsperioden)

Jeg ville bare lige høre hvordan det fungerede - tak til nr 1.

• #10   11. jan 2011 XXX . - Det jeg skrev var nu udelukkende ment som en hjælp..

• #11   11. jan 2011 XXX .
    "Jeg har oprettet CVR-nummeret for at kunne spare momsen på div indkøb."

Den lure SKAT... Tror du seriøst, at de er idioter? Et firma som bare køber ind, og får købsmomsen refunderet, men som aldrig sælger noget... Come on.
    Bliver du taget, så får du en bøde + du skal betale momsen retur...

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

#12   12. jan 2011 nej der skal være et cashflow, omsætning ,der skal også laves et momsregnskab, årsregnskab, indbette til barsel dk, atp, aer, am, forsikring, banken, feriefond, jojo der er nok at gøre.

• Mads .
    Mads . Tilmeldt:
    mar 2007

#13   12. jan 2011 Min negative kommentar var mindet på ham oste-joe der skriver indlæg udelukkende for at føle sig bedre end os andre.

Mr. Bing>>> Jeg er ikke dum smiley Jeg har jo ikke tænkt mig at købe for flere 100.000,- over en længere periode. Men de første par år anses for en opstartsperiode hvor der gerne må være større udgifter end indtægter. Ydermere er det jeg køber MEGET relevant for den branche jeg er oprettet i, så der er på ingen måde noget at komme efter for told & skat. Jeg har købt nogle varer der skal bruges til at sætte mit firma igang. Det er ikke min skyld at folk ikke vil ansætte mig.

tom>>> I et firma med én ansat, som har 0,- moms efter det første kvartal og ingen lønudbetalinger eller andet i den stil er der ikke det store arbejde i det smiley

• #14   12. jan 2011 det har på ingen måde med momssvindel at gøre ..

• Mads .
    Mads . Tilmeldt:
    mar 2007

#15   12. jan 2011 Der er intet fusk eller svindel i det her. Det er fuldt ud lovligt at købe relevante produkter til sit firma og trække dem fra

Jeg tror vi lukker den her, jeg har fået de svar jeg skal bruge. Tak for hjælpen!

• #16   12. jan 2011 XXX .
    Hvis SKAT mener de er relevante... Intet er relevant, hvis du ingen omsætning skaber...
    Trust me de går efter dig, hvis du kun køber, men intet omsætter!
    Det er ik for at være nedladende eller noget, men bare en flink påmindelse fra min side, så du undgår problemer smiley

Kommentér på:
Moms ved køb gennem firma

Annonce