4.363 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

tandlæge - sygesikring dk tandlæge - sygesikring dk

Håber der er en der kan svare på min spørgsmål, for syntes ikke jeg helt forstår det når jeg læser det.
Sagen er den at jeg nu ikke har været til tandlæge siden jeg var 17 (næsten 6 år siden nu) grundet tandlægeskræk!
Men nu er det altså ved at være på tide, og er bange for det bliver en dyr omgang.
Derfor vil jeg gerne ind i sygesikring dk inden, og spare lidt.
Men men men... Skal jeg ha været medlem i 12 mdr. inden jeg kan få de tilskud?! ö eller er det kun med operationer?
Regner med gruppe 1 er nok??

Gruppe 1

Har du valgt Den offentlige Sygesikrings gruppe 1, kan du begrænse dine udgifter til bl.a. tandbehandling og medicin samt opnå et væsentligt tilskud til en række operationer ved at melde dig ind i "danmark"s Gruppe 1. Læs mere

Kontingent pr. voksent medlem (Præmie 2011) pr. kvartal: 742,00 kr.

Gruppe 2

Ønsker du tilskud til udgifter til læge- og speciallægehjælp samt alle de øvrige tilskud, som Gruppe 1 giver, skal du vælge "danmark"s Gruppe 2. Gruppe 2 er "danmark"s tilbud til personer, som har valgt Den offentlige Sygesikrings gruppe 2 med frit valg af læge og speciallæge. Læs mere

Kontingent pr.voksent medlem (Præmie 2011) pr. kvartal: 958,00 kr.

Gruppe 5

Gruppe 5 sikrer dig først og fremmest tilskud til den regelmæssige tandpleje, briller, kontaktlinser, medicin m.v.

Kontingent pr. voksent medlem (Præmie 2011) pr. kvartal: 328,00 kr.

Basis-Sygeforsikring

Basis-Sygeforsikring er et tilbud til dem, der ikke har et aktuelt behov for "danmark"s erstatninger, men som ønsker medlemskab af 'danmark', mens alder og helbred gør det muligt.

Basis-Sygeforsikring giver dig ret til at skifte til Gruppe 1, 2 eller 5, uden du på ny skal opfylde krav om alder eller helbred. Ret til gruppeskift indtræder efter 1 års medlemskab af Basis-Sygeforsikring. Bemærk, at du ikke har ret til tilskud i den periode, hvor du er medlem af Basis-Sygeforsikring.

Kontingent pr. voksent medlem (Præmie 2011) pr. kvartal: 99,00 kr.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tandlæge - sygesikring dk
  • #1   7. feb 2011 Du kan vælge mellem Gruppe 1, 2, 5 eller Basis-Sygeforsikring i "danmark". Nedenfor kan du se en kort beskrivelse af grupperne.

Efter et års medlemskab af "danmark" har du ret til at skifte til en anden gruppe uden fornyet alderskrav og helbredserklæring, hvis du får behov for en anden dækning til dine sundheds- og sygdomsudgifter. Du kan altså frit skifte mellem "danmark"s Gruppe 1, 2, 5 og Basis-Sygeforsikring. Det eneste krav er som nævnt, at du har været medlem i en af de fire grupper i mindst et år, før du skifter til en anden gruppe.

• #2   7. feb 2011 Tag dig dog sammen, og kom afsted, det er meningen at du skal have de tænder resten af livet..

• #3   7. feb 2011 Hvor længe går der da så inden man kan få den støtte?
    Jamen ved det jo faktisk ikke, men er sikker på der er en del der skal laves.
    Bla. en tand der er fuldstændig ødelagt fra efter jeg havde bøjle på for år tilbage.

• #4   7. feb 2011 Jeg er i gruppe 5, og på min tandlæge regning på 1200 kr, fik jeg altså 650 kr retur.
    Og det var almindelig hul, og billeder der blev taget. intet voldsomt.

• #5   7. feb 2011 Mads
    I know! Også derfor jeg skal have dem lavet nu. Men derfor vil jeg da stadig gerne spare lidt, tandlæger er jo ik ligefrem gratis.

• Camilla H
    Camilla H Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 22
    #6   7. feb 2011 tag til tyskland i stedet meget billigere har jeg hørt

• #7   7. feb 2011 Max
    Nu har det intet med det at gøre at jeg selv skal betale smiley
    Nu er det bare nødvendigt da jeg har meget smerte i den tand..
    Og ja, men har prøvet at snakke med kommunen, man da det ikke kan bevises det var bøjlen, så er det for egen regning (sur røv!)

• WebmorDK •
    Der står bare det er til reglmæssig tandlæge besøg.. Og det kan man vist ikke kalde mig smiley Så kan jeg godt hoppe på den når det er så mange år siden?

• #8   7. feb 2011 Camilla H
    Det ved jeg ik helt om jeg tør?
    For hvad hvis de får lavet noget hø? Hvad så??

• Camilla H
    Camilla H Tilmeldt:
    mar 2010

#9   7. feb 2011 der ligger en i flensborg er ret sikker på de hedder Boysen og de er self danskere der nede og de giver ca sammen garanti som her hjemme der kun 1 minus man skal s´åå hele vejen der ned for at få det lavet hvis noget går galt

• #10   7. feb 2011 Jeg ved desværre ikke hvad reglerne er, for hvornår man hører under hvad gruppe, men det letteste er vidst at du ringer og forhører dig ad hos Danmark.

• #11   7. feb 2011 Camilla H
    Tror heller ik det er så optimalt at skulle rejse så "langt" med min datter. Hun er ik mere end 5 mdr. det sys jeg vil være lidt synd.

• #12   7. feb 2011 Webermordk
    Jaaah det må jeg jo nok hellere smiley

• Camilla H
    Camilla H Tilmeldt:
    mar 2010

#13   7. feb 2011 ja det kan jeg kun give dig ret i men hvis du har meget der skal laves så tag ind og få lavet en undersøgelse med nogen billeder og så få det printet ud og ¨så sender du til et par stykker priserne kan være meget forskællige bare så du ved det smiley

• #14   7. feb 2011 Camilla H
    Okay?
    Viste ikke der var prisforskel på tandlæger når det samme arbejde skal gøres?! ö

• #15   7. feb 2011 Jeg har selv samme problem. Og jeg meldte mig ind i danmark om mandang, hvor jeg skulle til tandlæge tirsdag. og der dækkede min sygeforsikring.
    Jeg tilmeldte mig via nettet og meldte mig ind i gruppe 5. Det er nok hvis det bare er pga du vil have tilskud til tandlægen.

• #16   7. feb 2011 Okay smiley
    Mange tak for hjælp alle sammen.

• Camilla H
    Camilla H Tilmeldt:
    mar 2010

#17   7. feb 2011 nedj det virker også underligt men sådan er det altså kender en som fik 3 forskællige tilbud og det svingede fra 18000 til 25000 kr jeg syntes det er meget

• #18   7. feb 2011 Hold da kæft!! Det var meget forskel!!

• Camilla H
    Camilla H Tilmeldt:
    mar 2010

#19   7. feb 2011 ja ^^ syntes bare lige du skulle vide det

• #20   7. feb 2011 Mange tak for det! smiley

• #21   7. feb 2011 Jeg er selv medlem af gruppe 5 i sygforsikringen Danmark. Og jeg fik tilskud med det samme jeg tog til tandlæge bagefter og det var 2 måneder efter.

• #22   7. feb 2011 Du skal bare huske at sige til din tandlæge at du er medlem af Danmark. For det bliver ikke automatisk sendt til Sygforsikringen Danmark.

• #23   7. feb 2011 Nu kommer det jo an på hvad du skal have lavet osv. Men jeg undersøgte det til mig selv, og der kunne det ikke betale sig at melde mig ind i sygesikring dk overhoved. det var ganske få kroner jeg kunne få i tilskud, og i forhold til hvad medlemskabet kostede så var det ikke en god idé.

Jeg betaler 250kr for et alm. besøg ved tandlægen, inkl tandrens.
    Skal jeg have lavet et hul koster det omkring 14-1500 mener jeg. Og hvis jeg skal betale over 700kr i kvartalet for at være medlem, så kan det sku ikke betale sig.

Kommentér på:
tandlæge - sygesikring dk

Annonce