Socialt bedrageri {{forumTopicSubject}}
Hvordan? Faldt lige over denne artikel fra ekstra bladet om kontanthjælps modtagere, som tager på ferie uden af melde det.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1383476.ece
Står i en situation, hvor jeg måske skal til at på kontanthjælp. Står uden job efter et længere sygdomsforløb - søger og søger! men der er bare ikke meget at få. Jeg har købt og betalt en ferie, og vil selvfølgelig hvis jeg kommer på kontanthjælp melde det..
Men hvordan snyder man ang. kontanthjælp?
Kender flere der har været nede og vende på kontanthjælp, og de har skullet sidde på sin flade forskellige steder og skrive den ene ansøgning efter den anden! Hvis de havde et vist antal fraværsdage ville de komme i karantæne, og dermed ikke få noget udbetalt.
Hvordan hulan kan man så tage på ferie i flere uger af gangen?
Lige for at slå det fast. Er ikke noget jeg har tænkt mig at gøre, er bare nysgerrig da jeg ikke lige kan se sammenhængen i det
jul 2010
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 123
Min frue er socialrådgiver og har fået flere historier fra hende om klienter der tager på ferie.
Så ryger pengene kan jeg sige jer.
okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180
Er det bare en aftale man kan lave med dem?
Synes det er helt skudt at man skal sidde på sin flade 25-30 timer om ugen og skrive ansøgninger og få 4,5 - 5 tusind udbetalt.
Tog en STX eksamen i 2008, så kan sagtens formulere mig "formelt" og har også taget kursus i hvordan man skriver et godt CV og god ansøgning. Er det så virkelig nødvendigt at man skal sidde på sin røv så mange timer om ugen?
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 12 Emner: 4 Svar: 13
Man må næsten ingen ting, og man kan næsten ingen ting.
Der hvor jeg var, skulle man møde i aktivering hver dag 25 timer om ugen og lave nogle ting fra andre firmaer. Det blev så lavet sådan at man havde to jobsøgningsdage om ugen hvor du skulle søge mindst to job.
Så det er ikke bare lige og sidde der hjemme og glo.
Socialt bedrageri