{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Rasmus B
Rasmus B
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.180

Socialt bedrageri {{forumTopicSubject}}

Hvordan? Faldt lige over denne artikel fra ekstra bladet om kontanthjælps modtagere, som tager på ferie uden af melde det.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1383476.ece

Står i en situation, hvor jeg måske skal til at på kontanthjælp. Står uden job efter et længere sygdomsforløb - søger og søger! men der er bare ikke meget at få. Jeg har købt og betalt en ferie, og vil selvfølgelig hvis jeg kommer på kontanthjælp melde det..

Men hvordan snyder man ang. kontanthjælp?
Kender flere der har været nede og vende på kontanthjælp, og de har skullet sidde på sin flade forskellige steder og skrive den ene ansøgning efter den anden! Hvis de havde et vist antal fraværsdage ville de komme i karantæne, og dermed ikke få noget udbetalt.
Hvordan hulan kan man så tage på ferie i flere uger af gangen?

Lige for at slå det fast. Er ikke noget jeg har tænkt mig at gøre, er bare nysgerrig da jeg ikke lige kan se sammenhængen i det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Socialt bedrageri
  • Peder R
    Peder R Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 77
    #2   9. maj 2011 Jeg har selv været på kontanthjælp... Og det der undrer mig mest er at de har råd til at tage på ferie... Jeg blev nødt til at flytte til en mindre lejlighed for at få det til at løbe rundt...

• #3   9. maj 2011 Pas på....

Min frue er socialrådgiver og har fået flere historier fra hende om klienter der tager på ferie.

Så ryger pengene kan jeg sige jer.

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#5   9. maj 2011 Nicolaj H: Når man er på kontanthjælp kan man ikke "bare" melde sig syg. Det kræver samtykke fra ens læge. Og hvordan vil du få den med mindre du egentlig er syg.

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

#7   9. maj 2011 Nej okay smiley Men hvordan er det at være på kontanthjælp? er lidt interesseret i at vide noget om det, da jeg kan være tvunget til det snart. Altså kender flere som ikke "sidder et sted" og skriver ansøgninger. De er bare derhjemme også skal de skrive et vist antal ansøgninger om ugen, som de så skal kunne dokumentere for.
    Er det bare en aftale man kan lave med dem?
    Synes det er helt skudt at man skal sidde på sin flade 25-30 timer om ugen og skrive ansøgninger og få 4,5 - 5 tusind udbetalt.
    Tog en STX eksamen i 2008, så kan sagtens formulere mig "formelt" og har også taget kursus i hvordan man skriver et godt CV og god ansøgning. Er det så virkelig nødvendigt at man skal sidde på sin røv så mange timer om ugen? smiley

• #8   9. maj 2011 Det er ikke sjovt at være på kontanthjælp.
    Man må næsten ingen ting, og man kan næsten ingen ting.
    Der hvor jeg var, skulle man møde i aktivering hver dag 25 timer om ugen og lave nogle ting fra andre firmaer. Det blev så lavet sådan at man havde to jobsøgningsdage om ugen hvor du skulle søge mindst to job.

Så det er ikke bare lige og sidde der hjemme og glo.

Kommentér på:
Socialt bedrageri

Annonce