{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.473 visninger | Oprettet:

Hjælp til problemer med udlejer {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg skriver til jer for at høre om der er nogle der ved om det er lovligt at en udlejer har en nøgle til vores hus uden vi har givet tilladelse ??

Altså vi bor ved en privat udlejer i han hus han lejer ud.

på forhånd tak og god fredag til jer alle sammen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til problemer med udlejer
  • #1   1. jul 2011 Tror jeg godt han må når han er privat udlejer.
    Han skal jo kunne få adgang hvis der skulle ske noget, vandskade, brand og andet

• #2   1. jul 2011 Hej

En udlejer må ikke have nøgle til jeres hus eller ikke selvom i har lejet det af ham/hende, hvis jeg var jer ville jeg skifte låsen ud.

Jeg har selv prøvet for mange år siden hvor jeg boede til leje at udlejer pludselig stod i min stue, jeg kontaktede lo som oplyste at det var ulovligt og de gav mig det råd at skifte min lås

mvh

• #3   1. jul 2011 Ok for vi har nemlig nogle andre problemer med ham og måtte få hjælp af politiet idag også sagde vi at han havde en nøgle hertil vi gerne ville have igen. Men han ville ikke udlevere den og de mente han godt måtte have den.

• #4   1. jul 2011 I må godt skifte lås alt det i vil, det er jer der betaler husleje og har den fulde råderet over huset, hvis jeg var jer ville jeg få fast i låsesmed meget hurtigt især hvis i har så store problemer med ham at i ligefrem skal have fat i politiet pga ham, han lyder da ikke lige som en man skal bo til leje os.... har i ikke overvejet at flytte

• #5   1. jul 2011 Jamen vi er blevet smidt ud, men vi har fundet ud af at han opsigelse ikke er gælende, men vi vil meget gerne flytte men de 20 dage han gav os giv vi ikke med til. Han er en stor fed fusker !

Men vi flytter så snart vi kan. for han har bare gjort mange dårlige ting. For i følge hans opsigelse skulle vi være ude i dag. I går truede han min kæreste og idag havde han spærret vores indkørsel og slukket for vandet og pakeret sin bil ovenpå dækslet så vi kunne først få vand da politiet havde været for at flytte bilen.

• #6   1. jul 2011 Hold da op en udlejer, hvis jeg var jer ville jeg kontakte lo eller en advokat de vil helt sikkert kunne hjælpe jer til hvad i skal gøre, og hvad reglerne er, hvis i har boet i lejemålet i over 24 mdr kan i ikke opsiges med mindre ejer selv skal bruge huset og kan bevise det.

• #7   1. jul 2011 jamen vi flyttet først ind i huset i midten af oktober. så der kan vi ikke hente noget. I næste uge for vi svar på om det var strafbart at han slukkede for vandet.

Men LO kan ikke gøre noget når vi ikke er flere med samme udlejer.

• #9   1. jul 2011 Ja ved godt hvad hun mener smiley

• #10   1. jul 2011 det lyder da meget underligt hvis lo ikke kan hjælpe, for jeg boede også til leje privat og fik hjælp af dem både ang det med nøglen og da der var problemer med at få dep. tilbage

• #11   1. jul 2011 Har i Prøvet og kontakte han på en pæn måde hvis nu har han opfattet at i ikke Ville Flytte der Fra så er det jo klart at han vil gøre alt for at prøve at få jer ud.. Mine forældre har været udsat for et år siden hvor de ikke kunne smide lejer ud men tilsidst Fik vi han Tvunget ud.. Derfor forslår jeg bare at i prøver at forklare ham at i vil flytte så snart i har fundet noget andet det kan jo være at han så vil Lade jer bo der 1 måneds tid endnu

• #12   2. jul 2011 1. Udlejer har intet at gøre på din bopæl, medmindre han er inviteret
    2. Nøgle burde han ikke have (skift låsene)
    3. Slukke vandet og holde over dækslet er selvtægt ( er strafbart)
    3.1 at true din kæreste er selvtægt.
    (regner med det var noget med nogle store fyrre som
    Ville komme og hjælpe jer med at flytte )
    4. Stiller han nogensinde op på adressen, er det med
    BÅDE foged og politi, medmindre i selv har aftalt
    Møde eller lign.
    5. ALT hendvendelse SKAL i sørge for sker SKRIGTLIGT, med kvit
    På modtagelse, alt andet er stort set ubrueligt.
    6. Udlejer skal også henvende sig skriftligt og efter
    Loven/reglementet hvis opsigelse eller andet han mener i burde vide
    6.1 igen, husk kvit på modtagelse/afsendelse

Vi har selv haft en MASSE problemer med en udlejer og
    Private udlejer ER simpelhen nogle klaphatte.

Og LLO er en god ting at have med sig, de kan bl.a komme
    Med ledsager osv.

• #13   2. jul 2011 Tror egentligt godt han må have en nøgle, men han må ikke komme uden varsel/aftale.

Kommentér på:
Hjælp til problemer med udlejer

Annonce