{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.319 visninger | Oprettet:

Smidt ud af bolig {{forumTopicSubject}}

Hejsa. hvis man står som aktiv søgende på aarhusbolig.dk

og jeg bliver smidt ud af min nuværende bolig (privat udlejer) Finder de så en ny bolig til mig igennem aarhusbolig. for man må jo ikk bo på gaden.

Håber i kan hjælpe da jeg måske snart skal flytte ud af min nuværende bolig pga lorte naboer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smidt ud af bolig
  • #1   20. jul 2011 Du skal henvende dig på kommunen

• #2   20. jul 2011 selvfølgelig er det naboernes skyld smiley

• #3   20. jul 2011 Det er ulovligt at bo på gaden i danmark. har jeg fået af vide..

• #4   20. jul 2011 Okay. så hvis jeg går ned til kommunen og siger jeg er blevet smidt ud pr 1/9-11 SÅ FINDER DE EN BOLIG TIL MIG ?

og hvis de ikk finder en skal jeg selv finde en ??

• #5   20. jul 2011 Du skal da selv finde en, kommunen du bor i er jo på ingen måde ansvarlig for at finde noget at bo i...Du må bare ud og søge rundt omkring

• #6   20. jul 2011 hva tror du selv... hvis kommunen skulle gi dig en ny bolig, så kan alle som ikke er tilfredse hvor de bor, bare sørge for at blive smidt ud, for så får de da bare en ny bolig af kommunen. ja klart, det er sådan...

som ~ x3 Sureño x3 ~ siger, så er der nogle punkter du skal være inden under, for kommunen hjælper dig på en akutliste,
    hva med at flytte hjem til dine forældre ?
    eller finde et andet lejet værelse evt

og det du siger med dine naboer, måske ja de har klaget over du evt larmer for meget eller eller har du raget dig uklar med dem ??

• Hein J
    Hein J Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 210
    #7   20. jul 2011 Du har vel haft tid nok til at finde noget nyt?
    En udlejer kan ikke smide sig ud uden 3 skriftlige advarsler, om det så er fordi du ikke har betalt husleje, eller andet.

• #10   20. jul 2011 Vis du ingen hjemme bonde børn har eller har nået form for handigkap så har kommunen ingen pligt til at hjælpe dig og med bolig sider vil du stadi stå i kø selv om du bliver sat på gaden og nej det er ikk ulovligt at bo på gaden tror du selv på at vagebånder bor i huse nej de bor på gaden du kan bare tá til Kbh der kan du finde den ene efter den anden der bor på gaden der er ca 15000 i DK der bor på gaden af hva jeg kan huske

Så vis du vil ha en ny bolig så må du selv arbejde for den og når du så har fundet en ny bolig kan du så søge kommunen om hjælp til indskud vis de ser boligen som et fornuftig valg og der vil de i de fleste tilfælde gerne hjælpe selv om det ikk er deres pligt vis boligen ikk er for dyr

• #11   20. jul 2011 medmindre du er under 18 - eller er hvinde med barn gider kommunen ikke hjælpe med en skid----------

• #12   20. jul 2011 Mænd med hjemme bonde børn for lige meget hjælp som kvinder med børn

• #13   20. jul 2011 kommunen ordner ik alting for dig. den slags må man selv klare. det er en del af og bli voksen. så lærte du vel osse noget om respekt for naboer den her gang

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #14   20. jul 2011 Haha ungdommen nutildags. Vil have alt serveret uden at selv lave noget. Fedt.

• #15   20. jul 2011 Michael s

det er helt and på hva der står i ens kontrakt men normalt har man 3 månedere vis man bliver sagt op os selv om du ikk har betalt hus leje men så bliver det trukket fra ens indskud er os derfor man i de flest steder betaler 3 gange hus leje i indskud og vis man bliver opsagt uden nogen grund kan du faktis få helt op til 1 år inden du skal være ude af boligen vis de skal bruge boligen selv ellers kan man ikk blive opsagt uden nogen grund med mindre andet står i kontrakten så som tids begranset leje mål i følje leje loven du kan læse det hele inde på llo's hjemme side der står alt om leje loven

• #16   20. jul 2011 Tjek med LLO. Men upåagtet af det, skal man under alle omstændigheder opføre sig rimeligt som lejer. Noget siger mig at det ikke er tilfældet her

• #17   20. jul 2011 Men du kan blive opsagt med 30 dages varsel vis du bryder kontrakten kraftig fx vis du ikk må ha dyr og alligevel anskaffer det og nægter at afskaf dyret igen eller øger hærværk på boligen men der er der altid en domstol inde over sagen hvor dommeren afsiger dommen om hvornår man skal være ude med mindre man retter op på sin fejl med det samme gælder os på uro som for høj musik mm

• #18   20. jul 2011 de siger bare at du kan bo hos familie eller venner.. kommunen har ingen pligt til at finde en bolig til dig hvis du ikke har hjemmeboende børn. smiley

• #20   20. jul 2011 Claus

du kan ikk blive sat ud af din bolige på kort varsel vis det er økonomisk brud på kontrakten ved godt det lyder sært men man har 3 månedere inden man ryger ud selv om du ikk betaler hus leje i de 3 måneder dog mister du indskud som man betalte da man flyttet ind

der er faktis en del som laver dette nummer vis de har valgt at flytte vis det er ved en privat udlejer da der er man udlejer nu til dags der nægter at betale indskud tilbage selv om stedet er i samme stand som da de flyttet ind så dem der vil være sikker på at få deres indskud tilbage lader bare de sidste 3 måneders hus leje gå over indskudet og udlejer kan intet gøre ud over at sætte en ud på 3 månederes varsel

• Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 537
    #22   21. jul 2011 hvis du ikke betaler husleje så er du sådan set smidt ud.

du har IKKE krav på 3 måneders opsigelse hvis du ikke betaler, så snart den er gået vidre i systemet så er den endelig din udsættelse og venter kun på fogedretten som Claus F også skriver.

hvis du har hund og ikke må have det iflg vedtægterne i foreningen så kan der gå ÅR før du bliver sidt ud, den skal først gennem 3 skriftlige klager fra udlejer, herefter skal den gennem boligklagenævnet og når de har truffet en afgørelse kan man anke denne og så er det møllen igennem igen.

og en lille bonus, hvis der står i kontrakten at du må holde kat, ja så kan du faktisk også holde hund uden de store problemer.
    hvis der fra udlejer er fastsat at en hund max må veje 10 kg, så kan han heller ikke smide dig ud fordi du anskaffer en hund der vejer 50 kg da der er givet lov til hund - en vægtgrænse er ikke tvungen, men blot vejledende.

Kommentér på:
Smidt ud af bolig

Annonce