{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Ved du noget om grislinger og diarè? {{forumTopicSubject}}

Da jeg fik min lille miniature hængebug pige hjem,
fik jeg en anden med som de andre grise ikke var søde ved.
(søster til min)
Opdrætteren havde ikke tid til selv at forsøge at redde hende så vi vil lige gøre et forsøg her hos os.

Hun er født meget mindre end dem og har generelt haft problemer med at tage på.
Hun har diarè og vil ikke rigtigt hverken spise eller drikke så i dag var vi hos dyrlægen så hun fik en indsprøjtning mod orm+div andet.
Vi fik også antibiotika pulver med tul 5 dage og så skal vi derind igen med en afføringsprøve.

Men i mellemtiden vil vi jo gøre mest muligt for hende.
Vi har snakket med opdrætteren og en gammel landbrugsskole elev for at få lidt råd om hvad vi kan give hende at spise (skal kunne være i en stor plastik sprøjte da hun ikke selv vil spise/drikke)

Vi giver hende selvfølgelig det vi har fået at vide fra opdrætteren,
neb det hun siger og det landbrugsskolen siger er to meget forskellige ting så hvis i har forstand på gris må i gerne komme med nogle ideèr til hvad vi kan gøre mere for den lille stakkel.

Og inden nogen spørger så JA,jeg HAR chr nr og er registreret hos fødevarestyrelsen til at have dem smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ved du noget om grislinger og diarè?
  • #1   18. aug 2011 Det må sku da være nogen der fra jylland på baboom!

• #3   18. aug 2011 Camilla Tilla : Det hjælper desværre ikke nok smiley

• #4   18. aug 2011 det vigtigste er at den får salt, afhængig af hvor stor den er , en halv teskefuld er den meget lille så en kvart og så vand til at skylde ned med.
    Eller a38 med vand i , eller det allerbedste Paragurt (dem mod feriemave)knust og blandet i et eller anden den kan drikke.

Men , kære ven , man skal altså sommetider tænke over om det en tjeneste man gør et dyr , ved at forsøge at holde dem i live for enhver pris.Mange forlænger vi dyrs lidelser ,i den bedste mening.

Sagde ham, der har 26 hængebugsvin fræsende rundt i min skov.De har kun tynd mave , når de har fået for mange mirabeller eller æbler.

• #5   18. aug 2011 Det hedder altså ikke "grislinger" smiley

• #7   19. aug 2011 Bjørn : Tak for info:-)
    Det lyder til at du har lidt styr på det der:-)
    Vi har selvfølgelig været ved dyrlægen.
    Tror ikke hun har meget ond (selvfølgelig nok lidt maveknib selvfølgelig)
    Men hun er dehydreret og under ernæret.
    Hun er født 11 juni og vejer kun 1450 gram.
    Hun er godt nok efter miniatyr forældre,
    men søsteren som jeg har vejer nok ca 4-5 kg så der er noget forskel ja.

Kommentér på:
Ved du noget om grislinger og diarè?

Annonce