1.861 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Hvor stor forstærker ? Hvor stor forstærker ?

Hej BB, har et anlæg jeg skal have fundet en forstærker til og hvad skal den sættes til? har 4 6x9 højtalere 300 watt stk. samt 2 6,5 " og en xsound bass på 600 watt.

Hvor mange kanaler skal der bruges og er det nok bare at sætte den til bassen og i så fald hvor mange watt/ kanaler skal den være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor stor forstærker ?
  • #1   16. nov 2011 drop 2 af de 6*9 højttalere og køb en 5kanals forstærker ..

fx

http://carsound.dk/produkt.asp?id=8715&pk=13&produkt=ESX_Signum_SE-5800_Forst%E6rker

Du skal ikke tænke så meget på watt da de watt du oplyser er peak watt og ikke er noget man kan bruge til noget ...

fx. kan en genesis forstærker på 2x55watt sagtens trække en sub på 1200 rms watt ...

det handler mere om brugen af komponenter end om watt

• #2   16. nov 2011 vil det være en fordel kun at koble bassen til forstærkeren ?

• #3   16. nov 2011 Nej .. ikke når det er en 5 kanals .. der er plads til 4 højttalere + 1 bas

• #4   16. nov 2011 Okay lyder fint smiley
    takker for hjælpen - en 1 kanals forstærker er det hvis man kun skal have bassen sat til ?:)

• #5   16. nov 2011 ja monoblok og 2 kanals kan bruges hvis det kun er sub ... Du får dog ingen god lyd ud af højttalerne hvis du sætter dem til din headunit ...

husk også kabler i en god tykkelse .. gerne 20 mm2 eller over =)

• #6   16. nov 2011 Drop alle 6 9 højtalere det er crap.

• #7   16. nov 2011 Dalle. Det kommer helt an på hvad man forventer ?

• #8   16. nov 2011 Nej. Det gør det ikke, 6 9 højtalere er crap. Og der er ingen grund til at ha baghøjtalere i. Hvis det endelig skal være skal det være komponent sæt.

• #9   16. nov 2011 Dalle - Igen kommer det helt an på hvad man forventer af et anlæg .. så stop nu please .. Jeg har bygget anlæg i knapt 10 år og ved da en ting eller to ..

Ja hvis du vil have ren lyd og det bedste lydbillede så vælger man et komponent sæt foran og ingen lyd bagi på nær en subwoofer for at ligge en god bund og udvide lydspektret ..

Andre vil bygge anlæg der bare kan spille højt og er ligeglad med om lyden ikke er lige så ren, eller om det er stereo eller surround for den sags skyld ..

• #10   16. nov 2011 Hahahaha Dalle . du giver jo ingen begrundelser for din påstand, jo altså hvis man ser "nej det bare crap" som en begundelse, så ja fred være med det??

Har arbejdet med bil hifi i mange år nu, og underligt nok er jeg end med at køre med 6x9??? Men kom da endelig med en prdenlig begrundelse hvorfor de er så "crap" så kan vi snakke, hvis ik så bliver man sku ik meget klogere af at læst hvad du skriver smiley

Men til tråd starter, ville bestemt købe en mono som kan tag din sub, og resten på en firkanals.. Hvad du vælger er helt op til dig.. Kan linke til nogle gode forstærker JEG syntes gør et godt job, men kan lige så godt lade vær der vil altså komme et eller andet trist væsen og sige det er noget lort for han har prøvet dit og dat med den forstærker..
    Så der vil rådet være at gå ud og få prof hjælp hos en der sælger det på daglif basis, hjælpen i det er au du kan høre lortet spille før du køber det og så er råd gratis smiley

• #11   16. nov 2011 For at skabe det bedste lyd billede. Jeg er da ligeglad om i har arbejdet med det mange år . Hvis du stadig kører med 6`9 så har du intet lært. Spørg enhver bil hifi nørd om det er godt at køre med. Alle vil svare nej.
    6'´9 er crap i forhold til komponent sæt.

• #12   16. nov 2011 Det kommer da ikke an på hvad du forventer. Hvor tit ser i 6 9 højtalere til emma? (link fjernet) finalen. Der er nok en grund til det : ) 6 9 højtalere er lavet til 1 gangs brugere, der ikke får gode råd inden.

• #13   16. nov 2011 Dalle. du er jo direkte dum .. undskyld men det er du ..

Dette her har overhovedet intet med emma og gøre .. Og det emne skal du slet ikke komme ind på da jeg har været med til at bygge 3 emma anlæg ..

Det her handler ikke om hvad du synes er crap eller ej ..

Her har vi simon der gerne vil have lidt lyd i sin bil .. Så nu stopper du dit latterlige pladder .. Det kommer helt og andeles an på hvad man som person forventer .. Og hvis man kommer fra standard højttalere til og skulle have sit første anlæg så er det et stort spring ..

• #14   16. nov 2011 Det andet problem med dig er at du bla skriver.

"Der er nok en grund til det : ) 6 9 højtalere er lavet til 1 gangs brugere, der ikke får gode råd inden."

Hvor er dit gode råd ??? du skriver bare det er crap ... Flot ..

Simon uanset hvad så tag ikke imod råd fra Dalle .. Han ved absolut lige så meget som vådt bølgepap i denne sammenhæng

• #15   16. nov 2011 Ryster på hovedet. Slap nu af knægt, få samtalen ned på et niveau der i det mindste er over 1 klasse. Så dit råd er han skal sætte billige xsound højtalere i. Han kan sælge de ting og købe et sæt kompo til 1000 kr. Som vil gavne ham meget mere. Kan godt være du ikke mener jeg har styr på det, men det må jeg beklage dig med at jeg rent faktisk har. Enhver med forstand på bil anlæg vil sige 6 9 er forfærdelig lyd. Signum forstærkeren er fin til det formål . Nu beder Lei om en forklaring. Og den fik han.

• #16   16. nov 2011 Mit råd er også signum forstærkeren. Ville bare forklare ham 6`9 aldrig bliver godt. Kender ingen der bruger 6`9 højtalere mere. Ikke engang team knolde sparkerne som går efter db. Men anyways du er oppe i det røde felt. Og så kan man ikke føre en fornuftig samtale smiley .. Simon det er iorden hvis du ikke følger mine råd. Men at jeg ikke har styr på det, det kan man ikke påstå.

• #17   16. nov 2011 Hvis han bare vil spille højt og ligeglad med lyd. Så er 5 kanals forstærkeren fin. Tænk sig at man kan hidse sig så meget op over et forum smiley .. Hvad vil du så helst ha i 8" 10" 12" 15" 18" bass?

• #18   16. nov 2011 Dalle - prøv nu og hør .. Jeg fortæller bare at lyd er en smagssag og det at du siger det bare er crap er jo ikke et argument .. Du prøver ikke og vejlede eller noget som helst andet .. Når nu han har købt udstyret så kan han ligeså godt bruge det ..

Det kan være han finder ud af det ikke lever op til hans krav, og derefter gerne vil købe noget andet .. Men hvis du rent faktisk prøvede og vejlede ham istedet for ville det nok gå meget bedre ...

• #19   16. nov 2011 Helene eller hvad du hedder. Hvad ville du foretrække af 8" 10" 12" 15" 18" og hvorfor?

• #20   16. nov 2011 Har pioneer prs headunit. Steg forstærkere, magnat new edge komponent sæt. Og peerless subs. Så har trods alt styr på hvad der er godt. Og hvordan tingene fungere.

Fortæller du bare? Vil ikke høre dig når du skændes så. Du har lige kaldt mig dum som bølgepap. Altså come on dude

• #21   16. nov 2011 Ja det er kvali produkter .. kender dem udemærket og har også engang selv kørt med new edge før de blev skiftet ud ..

Det sidste anlæg jeg byggede bestod af følgende:

hu: Pioneer DEX-P99RS

Front: Seas lotus reference

sub: 2x Dynaudio Esotar2 1200

forstærkere: 2x Eton PA 1600.2 + 1x Eton PA 800.4

Samt komplet lyddæmpning fra B2

Mht hvad jeg selv ville vælge mht sub kommer helt an på hvordan anlægget skal bygges ... Men går som regelt efter 10" .. Men igen .. kommer an på typen af musik samt mærket

• #22   16. nov 2011 Hvorfor kommer det an på musikken`?

• #23   16. nov 2011 Hvorfor ville du vælge en 10" peerless fremfor en 12" peerless?

• #24   17. nov 2011 Kan du ikke lige give din grund til du ville vælge 10" fremfor 12" smiley

• #25   17. nov 2011 Troede bilgalleri var slemt, haha. Hvis du har så meget forstand på det, hvorfor kan du så ikke svare på mit spørgsmål? Hvorfor 10" fremfor 12"? Det er et simpelt nysgerrigt spørgsmål. Hvis simon skal ha hjælp af dig, må du også kunne svare på sådan noget. Det er ikke mig der kalder folk dumme som pap. Det er ikke mig der tager emnet ned på børnehave niveau og farer op i en fart. Spørger stille og roligt, hvorfor 10" fremfor 12 eller 15" for den sags skyld?

• #26   18. nov 2011 Godt at se i 2 er seriøse. Tssh jeg er nok den eneste herinde i emnet der trods alt har forstand på det. Simon k hvis du vil ha min hjælp skriver du bare en pb. Er træt af små drenge der tror de ved alt. Prøver kun at hjælpe, og har forstand på det. Helenes kæreste: Hvad hjælper det at du har været med til at bygge en bil med godt anlæg. Når du ikke selv har råd til at lave din egen profil herinde. Og du siger det kommer an på musikken om du har en 18" eller 10" hmm why? I bad om min begrundelse til 6``9 er crap. Men i kan ikke engang selv svare.

• #27   22. nov 2011 Fra: helene L
    Sendt: 22-11-2011 09:06:30
    Emne: ..

Dalle. Det er godt du selv tror du har forstand på det .. Fred være med det .. Jeg har ikke svaret dig efterfølgende eftersom jeg ikke gider spilde min tid på en person som dig ..

råd til at lave en profil? hvad snakker du om .. Er det nu et problem jeg bruger min kærestes eller hvad ???

Fuck af din tard

Flot skrevet "helene" .. Og derefter blokere mig, viser virkelig hvor gammel du er. Du kan ikke engang svare på hvorfor du vil ha 10" fremfor 12". Det er sådan set mit eneste spørgsmål. Jesus smiley

• #28   22. nov 2011 Jeg skrev den som pm for ikke og genere mandens tråd mere end vi allerede har gjort ...

• #29   22. nov 2011 Og du kan stadig ikke komme med en grund.

• #30   22. nov 2011 Han har skrevet til mig i pm. Og jeg hjælper ham, selvom du mener jeg ikke har forstand på det. Men du siger det kommer an på musikken om du vil ha en 10" eller 12". Så må du forklare hvorfor? Det må du jo sagtens kunne når du har forstand på det.

Kommentér på:
Hvor stor forstærker ?

Annonce