977 visninger
|
Oprettet:
Hvem synes om den nye lov? {{forumTopicSubject}}
hvem synes dem der er født i danmark og opvokset har arbejde har aldrig lavet kriminel burde få dansk statsborgerskab og dansk pas uden og gå op til prøven?
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 78 Svar: 319
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 24 Svar: 98
nov 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 335
feb 2008
sep 2009
feb 2008
sep 2009
feb 2008
sep 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 53
Jeg synes at dem som ikke vil integrere sig skal ud af landet - og det kan kun gå for langsomt.
Dog er jeg fløjtende ligeglad med hvilken hudfarve har. Jeg har ligeså meget imod "hvide" som ikke gider bidrage til samfundet - dog kan vi ikke sende dem ud af landet og må derfor selv stå for regningen der er i forbindelse med dem.
Jeg synes det er svært at fastsætte regler for hvem der må blive og hvem der skal ud. Har en kollega som har boet her i 8 år og jeg mener er lige så meget dansker som jeg er. At han så ikke spiser flæskesteg er ok med mig
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 168 Svar: 592
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Fotoprofiler: 1 Emner: 5 Svar: 73
jeg indrømmer gerne, jeg på ingen måde kan lide dem, og der er en grund til, hvorfor..
jeg er udmærket godt klar over, der er ligeså mange kriminelle danskere som udlændinge, og danskere er ligeså slemme som udlændinge på alle måder.. men ifølge min holdning, skal hver og en op til prøven.
de skal arbejde og betale skat, præcis som danskere.. hvis vi kan få alle danskere i arbejde, så kan vi se på bagefter, om der er plads til udlændinge. hvis ik de kan få arbejde, så det ud..
jeg snakkede for mange år siden med en.. øøh.. fra somalia, tror jeg.. ham og hans 2 storebrødre gik i det dyreste modetøj. jeg spurgte den mindste, hvor hans forældre arbejdede. jeg fik svaret, at de gik hjemme og kommunen betalte hele lortet, husleje, tøj m.m. det er bare ikke iorden!
feb 2008
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 979
feb 2008
feb 2008
okt 2008
lige præcis.
levent;
nej, alle danskere går ikke i kirke, det skrev jeg da heller ikke noget om? men hvorfor skal udlændinge have en moske heroppe? kan simpelthen ikke se meningen i det.. hvis de ikke er tilfredse med den danske kirke, må de jo rejse hjem..
feb 2008
okt 2008
for min skyld må de gerne være muslimer, de skal bare ikke have en moske og det. altså, vi er i danmark. undskyld mig, men kan simpelthen ikke se, hvorfor de ik bare kan indordne sig det danske.. halvdelen af dem kender ikke engang til koranen, og hvad der står deri. og mig bekendt står der intet om tørklæde..(har ikke læst den, men har da haft religion i folkeskolen) så kan ik se, hvorfor de render rundt med tørklæde og de der ting, de render rundt med, som dækker hele kroppen. og bare fordi danske piger ikke gør det, er vi direkte nogle ludere i deres øjne.
nu er jeg tilfældigvis venner med en afghaner på facebook.. han laver ikke andet end at svine danmark og samfundet til. alle danske piger er ludere, alle danske mænd er bøsser, det danske samfund er noget værre lort.. hvis det er hans holdning, kan han da bare smutte.. da jeg gik i 10. klasse, var der også en del udlændinge som havde samme holdning som ham på min facebookvenneliste.. jeg tænker bare "så smut dog - hvad laver i så her?"
feb 2008
okt 2007
feb 2008
okt 2007
feb 2008
feb 2008
det gøre dansker da også
okt 2007
feb 2008
jan 2011
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 23 Svar: 254
+1 !
integration er jo også at æde flæskesteg ..
Men du har fanget de rigtige ting Men FUCK om de går i kirke, det kan da være pisse lige meget, bare de ikke planter mosker i Danmark ..
Og de ikke kommer med alt deres pis.. Fordi de sidder og siger " Vi må ikke spise svinekød fordi at det er et urent dyr " NEEEEJ IDIOTER !! Lad nu vær og lad som om i har læst koranen ! Og sæt jer nu ind i tingene, kylling er et urent dyr .. Skider ud over det hele, sover oven i det .. Grisen går over og skider og pisser et sted, sover et andet
Det er måske 30% af alle muslimer i Danmark der har læst koranen, så er der 60 % der siger de har læst den, men det har de ikke også har vi de sidste 10 % som faktisk har fattet at det er en sørøver historie, og ikke gider at læse den
Men så lige en anden ting igen .. Når i siger at i ikke spiser svinekød, hvorfor boller i så før ægteskab, drikker, ryger, yder vold, stjæler osv. når i ikke må de ting .. Men at spise god flæskesteg det er sku' meget værre
okt 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 214
vi har også pinsekirker og jehovas vidners rigssale...
hvad er forskellen ?
okt 2007
det er kun dumme uvidende folk uden liv der kan blive pissed over
hvad folk spiser og hvad folk går i af tøj (tørklæde)
jan 2011
okt 2007
jan 2011
Hvorfor skal i have lov til at sidde i Netto med tørklæde, når vi ikke må sidde med en piercing i øret ..
jan 2011
okt 2007
okt 2007
Der findes faktisk kirker i iran, irak, tyrkiet, syrien Libanon osv.....
okt 2007
okt 2007
jan 2011
Brian, nu kan jeg ikke huske hvor mange år det lå over, og hvor henne det var . Men der var der blevet smadre ca. 1700 kirker på 10 år. mener jeg det var . Så ja, men de får ikke lov og blive stående ..
okt 2007
jan 2011
Surpaman D. Min mor er piercer og jeg er piercet i øjenbrynet, tungen, ørene og patten .. Jeg synes det er fedt. Det er kropskunst, ligesom tusser .. Jeg elsker også tusser
okt 2007
Det koster en pokkers masse penge at holde dem kørende og i min verden var det nok bedre at bruge pengene på skoler og sygehuse.....
jan 2011
jan 2011
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Emner: 10 Svar: 2.596
Imponerende.
okt 2007
okt 2007
feb 2008
sep 2010
Følger: 7 Følgere: 24 Fotoprofiler: 1 Emner: 97 Svar: 1.854
feb 2008
aug 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 3 Svar: 11
feb 2008
aug 2009
feb 2008
sep 2007
Jeg tror ærligt talt at du er en af dem som jeg ikke kan respektere. Bare det at det er OS og DEM viser at du ikke føler dig som dansker og heller ikke ønsker det.
Det virker som du er "udlænding" og bor i et andet land (Danmark). Det er helt ok du bor her med din familie hvis i kan klare "jer" selv, men jeg mener ikke der skal være velfærdsydelser som uddannelse, lægehjælp, kontathjælp og andet til folk som ikke værdsætter landet.
Igen, jeg er fløjtende ligeglad med din hudfarve og tro men du bliver nødt til at indordne dig det land du bor i.
(jeg kender dig ikke og det kan sagtens være du er en flink fyr som Danmark har brug for - det lyder bare ikke sådan)
feb 2008
Så jeg er da ligeglad hvad du tror/synes om mig. Hver sin mening
okt 2008
helt enig!
levent;
min holdning er, jeg ik kan lide udlændinge, kommer aldrig til det, og der skal ikke være moskeer i danmark. længere er den egentlig ikke. hvis der er kirker i andre lande, så må de da også gerne fjerne dem, det er jeg da ligeglad med.
ja, jeg tænker nok kun på danskere. men hey? er det ikke også DANMARK, vi bor i??
wulu wulu;
tak, hvor er du sød! :')
fordi vi bor i danmark, og det er et KRISTENT land, ikke et muslimsk.. endnu.. vi burde sku være stolte af vores land, og ikke lade dem komme og ødelægge det med deres muslimske tro. kan seriøst ikke se, hvorfor det skal være heroppe.. de kan da bare rejse til et andet muslimsk land, hvis de er så glade for deres moskeer og andre ting.
er skam åben overfor dem.. har givet dem chancer. tro det eller ej, har faktisk snakket med udlændinge før i tiden. men kan bare ikke lide dem, færdig slut! at du siger det der, ændrer ikke min holdning.. har min holdning, og den er ikke til at ændre på.
feb 2008
okt 2008
det er sku da at ødelægge DANMARK. vi er ved at give landet til udlændinge. det skal IKKE ske. vi er i danmark, vi har kirker - IKKE moskeer. vi er kristne - ikke muslimer. vi tager sku heller ik ned til jeres lande og siger "VI VIL HAVE KIRKER NUUUU! i er nogle *******, fordi i går med tørklæde/burka" ..
hvorfor vælger i lige danmark??????
feb 2008
okt 2008
ved sku heller ik, hvad de danskere tænker på, der bliver muslimer. s:
nej, er sku ik blevet brugt af en udlænding. har aldrig rørt en, og det skal jeg heller ik!!!!! men kunne sku ligeså godt være, for de laver jo nærmest ik andet, end at voldtage danske kvinder, siden du er så sikker på, jeg er blevet det???
har aldrig været i et muslimsk land, og skal heller ikke. spiser ikke udenlandsk mad, nej. nej, jeg spiser ikke pizza hos udlændinge.
hvis du har så meget imod danskere, som er ih oh åh så hjerteløse, så smut da hjem med dig!!!!!!!!!
feb 2008
okt 2008
åh, bliv dog voksen. er du ik 22? hvis i muslimer har så meget respekt, burde du da respektere andre menneskers holdning??
har da aldrig sagt, at det kun er udlændinge, der voldtager kvinder og børn. ALDRIG. det var et spørgsmål. du er SÅ sikker på, jeg er blevet det af en udlænding, så må de vel ikke lave andet??
arh, det tror jeg så ikke, du gør. men vil du nu også til at diskutere samfundsfag? flot..
det har meget med sagen at gøre. hvis du ikke kan klare det, at danskere er ih og åh så hjerteløse, så må du da smutte hjem, så folk ikke er så hjerteløse, hvis det er et så stort problem for dig.
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Emner: 28 Svar: 503
feb 2008
okt 2008
modent, meget modent. jeg er ligeglad med, at du ik har respekt for mig. det er da helt iorden med mig. og dine danske veninder må grine alt det, de overhovedet har lyst til.
at følge med i, hvad der sker rundt omkring, har meget med samfundsfag at gøre?;p
så tag du dig en lille snak med din hund. kan være, i forstår hinanden...
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 107
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 107
okt 2008
+1
mar 2007
sep 2007
Præcis mine ord. Synes også der mangler respekt for det land man er kommet til. Alene det at det er os mod dem fortæller meget.
Helt iorden at det har arbejde, tjener penge og betaler skat - men med den indstilling er det altså opad bakke....
okt 2008
vi er et kristent land. så de alle forskellige former for kristendom indgår?
vi er sku ikke et muslimsk land!
og jo, det gør jeg så. min far? hahahaha. hvor er du sød. ku du ik finde på noget bedre at skrive?
lavt uddannet? ja, for du ved jo selvfølgelig også, hvad min familie laver. det kan jeg da godt se. du ved alt om mig og min familie. flot!
jeg kan ik lide de såkaldte udlændinge. og kan sku ik se problemet i det? respekter dog andres holdninger. i må da gerne elske de udlændinge og have den holdning, vi skal have så mange ind som muligt, hvis de gider arbejde m.m. sådan er min holdning bare ikke. længere er den ik.
mar 2007
Du mener der kun er plads til kristne i DK. Men hvad med det faktum at der allerede findes massere af repræsentanter fra alle mulige andre religiøse gruperner. Må de gerne være i DK, eller er det kun Muslimerne der ikke må dyrke deres tro? Og er det alle kristne gruperinger der er velkommende, eller er det kun folkekirken?
Nu er du såprivilligeret at du lever i et land der har trosfrihed. Dvs man må tro på hvad/hvem man vil. Der vil være nogle helt elementære grundlovs mæssige udfordringer ved at begynde at lovlige om hvad man må og ikke må tro på, som vil være et dybt indhug i DIN personlige frihed.
Du ytrer tidligere at de ikke skal have Mosker. Hvorfor ikke? Det har de jo allerede, og hvad er problemet i det. De danske jøder har også forsamlings steder, lige som alle andre religiøse gruperinger også har. Hvis man opererer på forenings basis i DK, så har man qua loven mulighed for at få stillet lokaler i et begrænset omfang til rådighed. Det gælder sådan set både hvis du vil drive sportsklub, dyrke rollespil, eller holde religiøse møder. Så længe man oprerer under de vilkår der er nedsat for sådanne, så har jeg meget svært ved at se hvad problemet er.
Nu kan jeg se at du udtaler dig MEGET bredt. Du kan ikke li "udlændinge".
Hvad eren udlænding? Er det kun dem fra mellemøsten? Eller gælder det også Svenskere, Tyskere, Amerikanere og Englændere?
Du ved vel at mange store danske firmaer har ledelses og bestyrelses poster der er occuperet med udenlandske profiler. Er det også dem du ikke kan li?
Danmark er ano 2011 sammensat af ret mange nationaliteter. Ligeledes har mange der kalder sig "etnisk danske", udenlandske rødder hvis man går et par generationer tilbage.
Jeg har svært ved at forstå hvordan nogle landegrænser du selv ingen indflydelse har haft på, kan påvirke dit syn på andre mennesker.
Appartheit i Afrika burde bla have vist hvor grimt det bliver når man tror på at undertrykke specifikke "racer".
Kunne man forstille sig at det gave mere mening at se på folks gerninger, og indstiling end deres nationale, racemæssige, religiøse tilhørsforhold?
Naturligvis ikke. Dette ville give alt for meget mening.
okt 2008
de må gerne være muslimer, alt det, de overhovedet har lyst til. det er jeg rimelig ligeglad med. jeg kan bare ikke klare det med, at bare fordi de går med deres tørklæde, og vi danskere ikke gør, så er alle danske piger nogle ludere. det har jeg også uddybet i en anden kommentar, hvis du læste det.
jeg har også uddybet, at jeg simpelthen ikke synes, det er iorden, de skal have en moske heroppe. kan de ikke bruge det, vi har her i danmark, må de tage tilbage til, hvor de kommer fra.
en udlænding er dem, der kommer herop fra andre lande, fra afghanistan, irak, iran osv... ja, amerikanere og englændere er da også udlændinge. alt er udlændinge. men englændere og amerikanere har jeg intet imod. en udlænding er dem, der ikke kommer fra danmark. om de så kalder sig "2. generations dansker" - hell no, i mine øjne er der ikke noget der hedder "2. generations dansker" ..
hvorfor er det, i har et kæmpe problem med min holdning?
mar 2007
Du har stadig ikke rigtig svaret på mit spørgsmål mht udlændinge. Du siger at du ikke vi have udlændinge i Danmark. Omvendt siger du at Englændere og Amerikanere gerne må være her. Altså er det ikke rigtigt når du siger du ikke vil have udlændinge i Danmark. Det er ikke et spørgsmål om at de kommer ude fra, men kun nogle bestemte steder fra. Kan du blive mere specifik? Er Iran ok? Tyrkiet? Marocco? Irak? Afghanistan? Bosnien? Kina? Japan?
Årsagen til at jeg har et problem med din holdning er at du dømmer mennesker udelukkende på deres geografiske/oprindelse. Det er naturligvis enormt snæversynet. Det burde være klart for de fleste at ens nationalitet fortæller langt mindre. Dine ytringer her i tråden giver et billede af dig, og hvordan du er som person, og dine værdier. Imodsætning til det, så fortæller ens geografiske oprindelse intet om man er som person.
okt 2007
Godt vi andre ikke er lige så generaliserende som du er for så skulle alle fra kjellerup have været sendt ud af landet.....
okt 2008
en moske er i grove træk en bygning, hvor muslimer samles til bøn og undervisning.
jeg skrev da, det er dem fra iran, irak, afghanistan osv. gider da ik nævne alle landende i verden. i er tydeligvis imod min holdning, og behersker mig derfor, ved ik at skrive det direkte ..
ja, jeg dømmer dem sku nok efter etnisk baggrund osv, men det sku da min sag - kan da være ligeglade. jeg kan ik lide dem - i kan være ligeglade. jeg synes, de skal ud - i kan være ligeglade.
brian j;
lige præcis. så skulle alle fra kjellerup sendes ud, sådan cirka.
wulu;
du er sku da vildt voksen at høre på! hold da helt op.. har såmænd ogås argumenter - kan ik lide dem. skal jeg simpelthen sidde og uddybe "jeg kan ik lide dem fordi......." altså.. det rager sku da egentlig ik jer, hvorfor jeg ik kan lide dem.
HAHAHHAH. igen kan du sidde og udtale dig om min familie. fedt fedt, at du kender mig og min familie så pisse godt! nice one.. utroligt, du ik kan finde på noget andet at skrive. du kan da nedgøre mig alt det, du overhovedet har lyst til, det må du da gerne. det er din holdning, jeg har min.
det er et offentligt forum, så uanset hvad, må alle deltage, om de så er fra kkk, eller de selv er udlændinge.
mar 2007
Det min ven, er det man kalder dobbelt moral. Naturligvis er de i deres gode ret til at have et sted de kan samles og dyrke deres tro/interesse. Det er privilliget ved at bo i et land med trosfrihed. Det er ganske enkelt ikke gennemtænkt at mene andet.
Jeg er naturligvis ikke ligeglad med hvad andre indbyggere i dette land, som jeg i nogen grad er nød til at leve sammen med, mener om hele etniske grupper, udelukkende på baggrund af deres etniske herkomst. Det svarer til at du vil afkræve mig at være ligeglad med de fattige, narkomaner, voldsforbrydere og andet. Naturligvis er jeg ikke ligeglad.
I min naivitet troede jeg dog at jeg kunne appelere til en eller anden form for eftertanke, der ville få dig til at indse at det var meget lidt konstruktivt, og gennemtænkt at dømme nogen alene på baggrund af deres etniske herkomst.
Debatten slutter her for mit vedkommende
mar 2007
Folks uddannelses mæssige baggrund, osv har intet med sagen at gøre. Det gør dem hverken til bedre eller dårlige mennesker. Vurder det hun siger, og forhold dig til det. Hold folks forældre, uddannelse, venner osv uden for. Det er ik god stil.
(-:
mar 2007
jun 2010
okt 2007
Det er netop noget af det jeg synes er skræmmende...
der hvor DF får flest stemmer er der hvor de stort set aldrig har set en "fremmed" pånær i aviserne og på tv...
Vestjylland, Nordjylland og Sønderjylland er klare topscorer (eller hvad man nu skal kalde det)
jun 2010
Jeg bor da heller ikke på nørrebro, men det ændrer da ikke min holdning til indvandrere.
De må være her hvis de opfører sig ordentligt og gider arbejde.
Jeg bor i Midtjylland nu, men betyder det så at jeg aldrig har boet et andet sted i DK?
På Lolland er der faktisk jævnt mange indvandrere, og en tur i byen fredag og lørdag aften stod der indvandrere i grupper på gaderne klar til at smadre en hvis man kiggede forkert på dem.
aug 2009
Hvem synes om den nye lov?