697 visninger
|
Oprettet:
Spejlreflekskamera og udstyr {{forumTopicSubject}}
Hey BB.
Jeg skriver på vegne af min søster..
Min søster rejser meget - og næste gang er 2 måneder til Asien og besøge diverse lande. Hun skal i samme forbindelse også ud at dykke.
Hun søger derfor et kamera (som er klart - objektiv/objektiver etc)
Hun (og jeg) ved ikke hvad hun skal søge...
Er der nogen der kan hjælpe?
Evt hvis i selv skulle have udstyret eller noget af det til salg.
Hun vil selvfølgelig gerne holde det så billigt som muligt
Udfordringen her, ligger også i at kameraet skal bruges til dykning - enten kameraet i sig selv, eller udstyr der kan bruges der til.
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 32 Svar: 369
men man kan få nogle lidt mindre video cams der også kan tage still billeder der koster under 1000kr og faktisk er ok
Så er der flere valgmuligheder, personligt har jeg et Canon EOS 600D SLR som jeg både bruger til arbejde og privat og det laver nogle rigtigt flotte billeder.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 31 Svar: 547
http://danishdivers.com/shop/nikon-91c1.html
http://danishdivers.com/shop/canon-90c1.html
Og så skal hun være opmærksom på at det som regel også kræver blitzudstyr da billederne ellers bliver dårlige grundet lange lukketider, eller farverne dør ud. Dette koster også boksen, samt at visse systemer kræver en objektiv hus også som sættes på selve kameraboksen, således at den passer til det objektiv hun bruger.
Så begiver man sig ud i undervands fotografi med spejlrefleks, så er det dyrt.
Tror alternativet ville være et pocket system til undervandsbrug som hun kan have med, og så et spejlrefleks, hvor en 18-200 objektiv kunne være en løsning, så hun har vidvinkel og zoom.
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 319
feb 2011
nov 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 37 Svar: 2.444
feb 2011
nov 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 37 Svar: 2.444
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 261
Hun vil bare gerne have et spejlreflekskamera til at tage billeder med, af diverse oplevelser.
Skal ikke kunne udelukke at et alm. digitaltkamera, kunne have interesse til dykker-billederne..
Men lytter gerne til forslag - på begge.. som jeg kan gå videre med til hende
Spejlreflekskamera og udstyr