{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Pia L
Pia L
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 28

Kan i anbefale objektiv? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.
Jeg står og leder efter et godt all round opjektiv til fornuftinge penge, og er enlig blevet lidt vild efter dette:

Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM

Kan i anbefale mig, at købe dette ?
Jeg skal nemlig bruge det til alt fra portræt, landskab, dyr, sport, hese/ridning og motorløb.

Jeg har i forvejen et ældre sigma 70-200 2.8 uden motor, billedstab. osv. Det er kæmpe stort og vejer en halv arm.
Det er ikke let at have med så mange steder og det er tungt i længden.

Nu skal jeg på ferie på fredag og vil jo utrolig gerne have andet med, end standart objektivet til mit canon EOS 500D
Men mit gamle sigma er bare for stort og tungt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan i anbefale objektiv?
  • #1   20. dec 2011 Jeg ville gå efter en ældre 70-200 f4 L fra Canon. Tror du bliver træt af at du ikke har et der er nær så lysstærk med den sigma du ønsker.
    Det objektiv du kikker på har for stort spænd over brændvidden, hvilket gør den aldrig bliver rigtig god på brændvidden nogen steder over spændet. (18-250 er meget stor vidde)
    3,5-6,3 gør er den absolut ikke er særlig lysfølsom hvilket kræver lange lukketider.
    Så hvis det skal være noget i den klasse ville jeg gå efter canyons eget 18-200 mener jeg den hedder. Ellers nup 70-200 f4 som skrevet tidligere.

Vh

• Pia L
    Pia L Tilmeldt:
    jan 2007

#2   20. dec 2011 Tusinde tak for jeres fornuftige svar ! smiley
    Jeg vil nemlig gerne have noget, som jeg også kan komme tæt på med, men også can zoome fx. når hestene løber på fold osv.

Lennard: Jeg er ikke helt 100% på alt det praktiske endnu smiley Du kunne vel ikke oversætte dette, til det "idiotsikker" sprog ? hihi smiley
    "Det objektiv du kikker på har for stort spænd over brændvidden, hvilket gør den aldrig bliver rigtig god på brændvidden nogen steder over spændet."

Jeg har allerede en ældre sigma 70-200 F 2.8 uden motor og billedstab. men er bare træt af, at jeg ikke kan have det med så mange steder, fordi det er så stort og tungt. Jeg kan ikke tage billeder af noget som helst tæt på og ønsker noget billed stab. af en art for at prøve det.

• Pia L
    Pia L Tilmeldt:
    jan 2007

#3   21. dec 2011 jamen det kan jo bare ikke zoome særlig langt smiley

• #4   21. dec 2011 har selv kigget meget på et Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM, har læst mange test og set mange billeder taget med det.
    objektet er et super all-a-round men billeder fra meget mørke omgivelser kan tages med med en større lysfølsomhed..
    Jeg har ikke fået objektet endnu, men det som jeg har læst mig frem til i utalige test er at hvis man hovedsageligt tager billeder i en mørk hal, nattelivet, mørke naturbilleder og lign kan man sagtens finde noget billigere og bedre, dog mister man et store zoom område som gær objektet til et super all-a-round.
    Har selv en canon 18-50mm og en canon 50mm is f1.8 som jeg begge bruger flitigt, dog savner jeg og kan zoome ind i naturen og hver gang jeg leder så ender jeg med sigmas 18-250 evt med x2 teleconverter som objektivet kommer til og hede 36-500.

kunne sagtens finde et jeg hellere vil have men har sat maxprisen på 4000

• #5   21. dec 2011 Rasmus, tvivler at der kan komme en TCx2 på det glas og kan der, skal du huske på at f-stoppet bliver 2 stop højere, så den vil så hedde noget der ligner f11 hvilket vil gøre at der jo skal være høj solskin for at der kan komme noget brugbart ud af det.

• #6   21. dec 2011 Lennard a - har godt tænkt tanken men det skal da prøves smiley

jeg har haft kig på disse objektiver selv

Tamron B008, 18 mm - 270 mm F/3.5-6.3 (Di II VC PZD) - ca 3500

sigma 18-250mm f3.5-6.3 dc os hsm - ca 3500

Tamron A20E, 28 mm - 300 mm F/3.5-6.3 (XR Di VC) - ca 4500

• #7   21. dec 2011 Rasmus, tvivler på at du får mokket en TC på, men gør du vil jeg da gerne se billederne.
    Ved i hvert fald at den 18-200 Nikon jeg havde kunne der IKKE komme TC på. Men det kan da være de kan (TC) moddes så den kan monteres.

Kommentér på:
Kan i anbefale objektiv?

Annonce