{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indbrud?
  • #1   9. feb 2012 hvis du for indbrug, så skal du sku bare nakke ham, han skal da ikke stjræle noget smiley

• #2   9. feb 2012 enig.. Prik til ham med et alu-bat.. bare stille og roligt..
    Vil jeg i hvert fald gøre..

• #3   9. feb 2012 Du må ikke angribe, og det må din hund heller ikke. Jeg mener dog at du må lave en civil anholdelse hvis du kan gøre det uden vold, indtil politiet kommer.

• #4   9. feb 2012 Han vil jo ikke høre hvad i 2 retards ville gøre. Han vil høre hvordan reglerne er omkring det... Jesus!

• #6   9. feb 2012 hehe nu var det hekker ikk fordi jeg bare ville kigge på.. men MÅ man gøre noget hvis det skulle ske?

jeg har en schæfer og er ikk i tvivl om at den ville blive hissig hvis der kom nogle ukendte ind, men hva nu hvis hun bider, er det så min skyld det hele ifølge regler??

• #7   9. feb 2012 Hvis din hund bider ham, kan han få erstatning af dig.

( " ) >
    Du er meget sej.

• #8   9. feb 2012 chris! mener også jeg har har hørt noget om det du skriver, men var bare ikk sikker på om det passede..

synes også bare der er nogle der siger man slet ikk må gøre noget, men vil da mene det er svært og se fremmede der bare smadre ens hjem fordi de lige synes det kunne være sjovt, men ja ved sku ikk hvordan jeg ville reagere hvis det skete..

( " ) > : kan et skilt gøre så man ikk risikere evt erstatning?

• #9   9. feb 2012 Hvis der er skiltet med at hunden bider, så er det på egen ansvar at en tyv går ind i dit hjem, og derfor skal der ikke betales erstatning for noget der.

Derudover, så "må" du ikke gøre ham noget uanset hvor meget du vil. Men helt ærlig, hvem ville ikke jagte en tyv ud af huset med et bat eller lignende hvis man opdagede ham...

• #10   9. feb 2012 ( " ) >

okay, skulle lige være sikker.. smiley

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #11   9. feb 2012 Christian R

Så skulle du have lyttet noget bedre efter hvis du: "er blevet undervist i det stof"

Nødværge giver dig ikke ret til at pande manden ned, fordi han har brudt ind i dit hjem. Det giver dig ret til at forsvarer dig selv hvis der er tale om et påbegyndt eller overhændende angreb på din person.

Dine muligheder hvis en person begår indbrud i dit hjem er at foretage en civil anholdelse. Og herunder må du fastholde ham indtil politiet når frem. Og nej det betyder ikke at du må slå ham eller udøve unødvendig brug af magt. Hvis han så går til angreb på dig, har du mulighed for at benytte forømtalte nødværge.

Og drenge nu er det ikke USA vi bor i. I bliver ikke sagsøgt for en million hvis jeres hund bider ham. Det kan da godt ske i skal erstatte hans bluse hvis den bliver bidt i stykker, men er det ikke det værd?

• Henrik C
    Henrik C Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Svar: 32
    #12   9. feb 2012 Du må forsvar dig imod alt.

Du må ikke gå ind i et slagsmål. Hvis du føler du er i livsfare må du bruge samme våben som gerningsmanden har. Det vil sige at hvis han bruger et baseball bat må du forsvare dig med det ikke decideret angribe (kun forsvar)

Hvis din hund bider ham kan han forlange erstatning. Om der er et skilt eller ej.

Reglerne er skruet dårligt sammen og politikerne og politiet er godt klar over det. Men for, at vi ikke skal ende som i USA har de valgt at tyven er bedre stillet end ofret.

Håber det kan hjælpe -

• #13   9. feb 2012 kasper h

vil det sige at hvis en bryder ind og vil stikke mig ned med en kniv evt så må jeg kun bruge selvforsvar, eller må jeg fx tage en maglight og pande ham ned med og holde ham tilbage?

• #14   9. feb 2012 $$$

ja det gav mening smiley bare trist reglerne er skruet sådan sammen, siger ikk alt skal være som i usa men mener bare det er forkert at tyven er bedere stillet end ofret.

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

#15   9. feb 2012 Hvis han vil stikke dig med en kniv er det er påbegyndt livsfarligt angreb og du må forsvarer dig med alt du overhovedet kan.

Tag eksempelvis ham guldsmeden der var udsat for røveri, og endte med at skyde (kan ikke huske om det var 1 eller 2 han skød).
    De var bevæbnede og han skød for at forsvarer sig selv, og de faldte derfor ind under nødret og var straffrit. Det han blev dømt for efterfølgende, var ulovlig våbenbesiddelse. Men det er jo en helt anden snak smiley

• #16   9. feb 2012 kasper h

okay skulle bare have det på plads smiley
    er det ikk nogle år siden det skete?, synes det siger mig et eller andet nemlig..
    men okay så ved jeg da hvordan reglerne er nu smiley

• #17   9. feb 2012 politi´et opfodrer dig til at lade være da det kan være noget så farligt at klappe en junkie ned der prøver at nakke din fladskræm, gør du det alligevel siger de tak og godt gået hehe smiley

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

#18   9. feb 2012 Uden at være helt sikker mener jeg det er 3-4år siden.
    Har ledt lidt efter artiklen, men kan ikke lige finde den.

• #19   9. feb 2012 8 Don Jimbukken 8

hehe ja, men så må jeg jo bare slå hårdt nok første gang så han bliver liggende;)

• #20   9. feb 2012 kasper h

mener jeg nemlig også det er, mener det var i kbh..
    men synes sku det fedt han turde pløkke dem ned, men grunden til han havde våben var vist at han tit havde indbrud..

• #21   9. feb 2012 lige præcis hehe smiley

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

#22   9. feb 2012 Nu fandt jeg det. Det var fordi det var en urmager og ikke en guldsmed smiley

Artikel om røveriet:
    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2007/01/17/194801.htm

Dommen:
    http://www.domstol.dk/KobenhavnsByret/nyheder/domsresumeer/Pages/Domidensaakaldteurmagersag.aspx

• marlene n
    marlene n Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 58
    #23   9. feb 2012 jeg tog gerne straffen der kom for at give ham en på kassen smiley er ret ferm med en stegepande smiley

• #24   9. feb 2012 kasper h

nåhh, men ja det var ham jeg tænkte på, men godt det kun var våbenbesidelse han bliv straffet for, synes det fair han forsvarede sig som han gjorde:)

Marlene n

haha det må sku gøre nas og få en med stegepanden, jeg skulle nødig stå i vejen da;)

• #25   9. feb 2012 nak personen og sig at personen faldt da han prøvet at stikke af og du spændte ben for ham... det gjorde mig og min far sidst der var nogle der prøvede at nakke hans bil.. og de to gutter havde brækket næsen og fået banket nogle tænder ud..

• #26   9. feb 2012 kenny h

he fedt. så kommer de nok ikk efter hans bil igen..

• #27   9. feb 2012 nej det tror jeg ikk man skal regne med.. politiet spurgte osse hvad der var sket og vi sagde bare at vi kom til at spende ben for dem så vi kunne få fat i dem.. men de to gutter sad på bagsædet at politibilen og råbte at de ville melde os for vold.. men det blev så hurtigt trukket tilbage.. så de fik en dom for tyverri.. vi fandt så en hel bunke med tyvekoster længere nede af vejen som de skulle bruge bilen til at komme væk med tingene i.

• #28   9. feb 2012 kenny h

haha hvor de dumme, godt i ikk bliv meldt for noget..
    det kunne være de skulle have nakket en bil inden de begyndte og stjæle ting..

• #29   9. feb 2012 ja det var sku ikke særlig kvikke de to.. men den politikreds kender os udemærket godt.. nu er vi ikke de artigste hvis folk går os på eller nogen gør noget forkert.. hvert år til byfesten for vi altid forbud om at komme inden de åbner byfesten..

• #30   9. feb 2012 kenny h

uanset om man er kendt af politiet eller ej skal politiet jo handle fair ud fra hva der er sket, som med din fars bil:)

• #31   9. feb 2012 ja det jo rigtigt nok..

• #32   9. feb 2012 få ham til og slå ud efter dig ,

ellers hvis han truer dig på nogen måde så der fra så er alt gjort i selvforsvar så må du stort set gøre alt smiley

især hvis du frygter for dit egen liv

• marlene n
    marlene n Tilmeldt:
    jul 2010

#33   9. feb 2012 Baboom`s haj

nu er det jo bare sådan at den slags mennesker ofte ødelægger alt mulig eller hos mig gud nåde trøste dem hvis de lukker kattene ud ( racekatte som kun er i løbegårde grundet deres langepels )

• #34   9. feb 2012 Bare flæk ham, og når politiet kommer, og han smider en anmeldelse spørg du bare om han er en lille tøs.

• #35   9. feb 2012 Og du får nok rimelig svært ved at smaske en junkie i gulvet eftersom de bare rejser sig op igen uanset hvor mange gange du slår.

• #36   9. feb 2012 Baboom's Haj ! - Og hvem har så lige bildt dig ind af man får fuld erstatning? smiley hahahaha!

• #37   9. feb 2012 1: Nej du må ikke klappe ham en hvis han sæår ud efter dig!
    2: Nej du må ikke holde fast i ham
    3: Nej du må ikke låse ham inde
    4: Du må ikke gøre en skid..

En civil anholdelse foregår ved at sige til ham at han er civil anholdt, og ringe til politiet med det samme.. hvis han vil smutte, så smutter han bare, du må intet gøre.. holder du fast i ham er det frihedsberøvelse, og så bliver DU straffet.. MEN.. hvis han smutter og politet fanger ham, så har han modsagt sig anholdelse, og så er straffen højere..

HIVS han går mod dig og vil nakke dig, må du bruge den fornødne magt til at stoppe ham.. og det betyder ikke du må sønderbanke ham til han ligger stille!! Du må tage fat i ham og holde ham hvis du kan.. du kan selv blive straffet hvis du rør ham..

Lad os sige du kommer hjem og støder på ham inde i stuen.. det bedste du kan gøre er at tage billeder af ham og så huske hans tøj osv så du kan give et perfekt signalement af ham.. du ringer selvfølgelig til politiet i samme øjeblik du ved der er sket noget..

TRYK HER! : Du har tildeles ret.. slår han ud efter dig er det ikke selvforsvar og du må ikke nakke ham.. og hvis du frygter for dig eget liv, så skal du kunne bevise han har truet dig på livet, og kan du ikke det, er det påstand mod påstand, og så sker der ikke mere ved det smiley

• #38   9. feb 2012 Helt ærligt, du tænker jo alligevel ikke en skid over det???? jeg ville sætte hunden fri (shcæfer/rottweiler) som mig og damen har, og hun blive trænet i sådanne ting. har været til træning med hende flere gange som vagt hund, da en jeg kender er instruktør til vagt firmaer med hunde, og er 100 på, at stiller hun sig frem med tænderne vist, så er det de færreste tyve som nok vælger at blive... men jeg har så også lært at kontrollere hende så hvis hun bider er hun til at få a igen.. men ingen tvivl, selvtægt eller ej jeg pudser hunden på ham og er det ikke nok svinger jeg battet, for har sku mit liv for kært, da min en i min familie blev slået ihjel for nogle år siden, ved indbrud, og han forsøgte at forsvare sig mod to med en økse, og politiet kendte godt de to som brød ind, og sagde også at hvis han havde hugget dem, ville de KUN betragte det som selvforsvar og IKKE selvtægt, men om de er blevet strammere med det, aner jeg ikke, men jeg giver ikke op hvis nogen skulle komme herind...

hvis nu jeg nævner ham guldsmeden, hvad mener i så om den sag ?

• Louise H
    Louise H Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 25
    #39   9. feb 2012 Synes det fint han skød dem.

Her blev indbrudstyven mødt af en.aggressiv.brugshund. Var han gået ind har vi et våbenskab hvis indhold han ville få peget i fjæset.

Forsvarer mine unger for.enhver pris

• #40   9. feb 2012 Baboom's Haj ! - Okay for kan fortælle dig at de ikke giver fuld erstatning.

• #41   9. feb 2012 Louise - jeg ville for alt også forsvare og beskytte mine børn (når de kommer) og hvis idioten gør min hund noget (hvis han måske kender de svage steder) så kan jeg ikke svare for hvad jeg gør, for min hund er som en del af mig..

• #42   9. feb 2012 Mirakelkur-kongen !

Der var en tøs for nogle år siden som fik tæsk af hendes fyr,

Da han en dag kom hjem til hende der ville han tæske hende igen, hun havde så anskaffet sig en cal.22 fra en ven og skød kæresten / eks kæresten smiley

Han døde og hun fik en en betengent dom for at have den pistol og retten sagde at hun handlet i selvforsvar

• #43   9. feb 2012 okay der er vist mange megninger om det smiley

men tror heller man kan sidde her og sige hva man ville gøre og ikk gøre hvis det skete, tror det slår lidt klik i en hvis det skulle ske..

nicki n
    er ked af og høre du har mistet en i sådan situation.
    men tror også bare man ville gøre alt for og passe på sine kære og ikk tænke så meget over hva reglerne siger.. ang guldsmeden synes jeg det er helt fint, han har jo tydeligt prøvet det nogle gange og til sidst slår det vel klik i manden hvor han tænker nu det sku nok og så skyder han.. dem

• #44   10. feb 2012 Jannik - ja og har det sådan, at ryger jeg først ud i noger VIRKELIG lort en dag og alligevel skal bøde for det, så ryger han ned... gider bare ikke ødelægge mit eget liv for det, det ville han ikke have ønsket... men ja, det slår klik for en og man tænker ikke

• #45   10. feb 2012 Nicki N : Du modsiger dig selv der ang hunden..
    "hun blive trænet i sådanne ting"
    "også lært at kontrollere hende så -HVIS- hun bider er hun til at få a igen"

Nu satte jeg HVIS som stort.. for når din hun er trænet ordenligt, så "kommer den ikke til" at bide smiley Og bider din hund, så kan du risikere at de kræver aflivning.. kan den halse og han bliver, så det nok noget de kan se igennem fingre med.. men din hund MÅ ikke bide før du mindst to gange, har informeret manden om du slipper hunden.. der gælder de samme regler for dig som politiet nemlig smiley

• #46   10. feb 2012 miralkur - den er trænet til at den gør hvad jeg beder om, så bider den, har det en årsag, så bliver hun sluppet og får besked på at fange ham, og hun sætter tænderne i armen og slipper når han ligger stille i 8 sek. politiet bruger mindre timeout pga skader, gør vi ikke når vi træner..

• #47   10. feb 2012 Løber gutten må hunden bide, og stopper manden foran hunden, så må den ikke bide.. så hvis din hund bider så snart han er foran hunden, så er den ikke trænet korrekt smiley

• marlene n
    marlene n Tilmeldt:
    jul 2010

#48   10. feb 2012 Baboom`s haj jeg ved det fra mig selv at de ødelægger ting har prøvet det i familien og vores bil som de lavede indbrud i lignede nærmest en de havde holdt fest i såå ??? jo de ødelægger og bor du på landet som mig så kan de jo have god tid, derfor er der nu alarm og overvågning smiley

• #49   11. feb 2012 Du må bruge den nødvendige magt for at forsvare dig selv og dine ejen dele. Du beder først personen om at forlade dig hjem og gør han ikke det må du bruge den nødvendige magt for at få ham til at forlade dit hjem. Mild form for magt anvendelse kan du altid forsvar ved at du følte dig truet af hans tilstedeværlse i dig hjem. I terrurien må du gerne have lov at stikke personen en flad vis du føler det er det som er nødvendig for at personen går. Dog skal du huske at følge det som kaldes et Magtbaumeter først. Det vil sige du skal tale til personen, Bed personen forlade dit hjem. Vis ikke personen gør den kan du stikke en flad. Men du må altid kun bruge den nødvendige magt. også skal du huske at når personen så forlader dit hjem skal du ikke smide en potteplande i nakken på den.

• Louise H
    Louise H Tilmeldt:
    jan 2012

#50   11. feb 2012 Kan godt være loven er som den er. DYBT latterlig i mine øjne. Jeg vil gøre hvad som helst for at beskytte mine børn og hund.

Det tror jeg ikke jeg er ene om. Og det dybt forkasteligt man kan blive dømt for at skade en tyv hvis det for at beskytte sig selv, sin familie og ejendom.

Og jeg er helt ærlig kold i røven overfor loven hvis det kommet uindbudte gæster. De får en haglspreder i synet og chancen for at gå. Ellers må den tages derfra. Sikkerhed frem for alt.

• #51   11. feb 2012 Jeg vil gerne gi jer ret i reglerne er helt hen i vejret.. og nu skrev jeg også kun hvordan de var og ikke hvad jeg selv ville gøre smiley

• #52   11. feb 2012 Reglerne er der jo som sådan ikke nået galt med. De forhindre dig jo ikke i at forsvare dig selv. I Danmark er det hver mands ret at forsvar sig selv. Men det klart du må jo ikke slå nogen ihjel vis de bare er ved at stjæle din cykkel. Men føler du dig truet på dit liv og i værste tilfælde føler du dit barns liv er i fare kan du godt aflive en person uden at blive dømt.

• #53   11. feb 2012 louise h

vil give dig helt ret, reglerne er lidt underlige ang det.. og man vil for alt i verden prøve på og få en ud uanset om de kom efter en pude eller fjernsyn..

show me

hahaha kunne lige se en tyv løbe væk hen af gade med alt muligt i hænderne og man så lige smider fruens fine potteplante i nakken af ham og han så bare ligger der.

• #54   11. feb 2012 jannik J
    Hehe ja, Det kunne være en pisse god historie i spjællet.

Louise h.
    Er helt enig med dig med hensyn til at forsvar sin familie. Og det er godt at have en holdning fra starten i tilfældet af at det skulle ske (Gud forbyde det). Men at ligge en plan inde i hoved er godt for så har du nået at reger efter vis det en dag skulle ske. Jeg selv har inde i hoved altid en nød plan til alle mulige senarier. Hvad jeg vil gøre vis der bliver brand. Hvad jeg vil gøre vis der bliver indbrud og jeg er alene og hvad jeg vil gøre vis der bliver indbrud mens jeg har min datter, Jeg skal da være ærlig at sige at jeg ikke vil tøve et sekundt på at gøre et andet menneske meget fortræd vis personen nærmer sig min datter og ikke kommer med gode intentioner. Men selv om man tror det aldrig sker så kan det ske også er det som sagt godt at have en plan i hoved inden det sker og evt. øve dig i den. Jeg ved godt det lyder lidt dumt men jeg tror på at det virker. Jeg selv har et hus i to etager, på første sagl er der to værelser, Det mindste er mit og det største er min datters. jeg er så nød til at have nogen af mine ting inde ved hende da der ikke er plads i mit sove værelse men jeg har valgt det mindste så jeg sover tættest på trappen vis der skal komme nogen ind, og det er jo mig der skal høre dem, plus vis de går op af trappen skal de forbi mig først. Der ud over sover jeg aldrig uden at min mobil telefon er i mit sove værelse og det samme skal min bil nøgle også være. Så smider jeg aldrig mit tøj til vask før jeg går i seng men gør det om morgnen eller først når jeg har fundet andet frem så jeg altid som minimum har et par bukser jeg kan trække i. Alle sådan nogen små ting kan man gøre til en daglig dag uden det behøver at blive nået træls og at det virker som om man altid er kamp klar og bare ligger og venter på at der skal komme nogen. Det er ikke nået problem lige at ligge en plan inde i hoved for så kan man altid gennem gå den en gang imellem, evt mens du gøre rent også kommer du måske i tanke om en ny og bedre ide eller en anden mulighed for tyvene at komme ind som du så også skal have dækket ind i din plan. Det er ikke skide svært. men en ting der altid ligger i hoved som en plan er at man er parat til at slå ihjel for dem man elsker. Men kunne man lige smutte ud af vinduet med den bette inden tyven opdager man er der ville det så ikke være bedre ind at tag kampen op???.

• #55   11. feb 2012 miralkur-kongen - hvis du nu læste, så bider hunden hvis den bliver bedt om det.. ikke hvis han løber væk og den får besked på at blive .. kom ikke og lær mig om træning af vagthunde.. ved vist lidt for meget.. får hunden besked på at markere, gør den det, sit så ligger den sig, kurven så går den til kurven , hjem , så går hun hjem, fang så fanger den.. du skal huske på at du har kun så meget kontrol over din hund som du har over dig selv. så går du i panik hvis en bryder ind, og hunden kan mærke det på dig, så mister du kontrollen og hunden overtager.. dvs. den forsvare sin ejer, IKKE hjemmet, men ejeren..

• #56   11. feb 2012 Mirakelkur-kongen !

DIn hund må aldrig bide med mindre af nogen angriber dig. Vis personen løber må den slet ikke.

• #57   11. feb 2012 Show Me : Vi snakker vagt/politi trænet hunde.. Din hund må aldrig bide for at bide.. bid skal være en kommando, ellers er det en aflivning af hunden i mine øjne.. og her snakker jeg på mennesker.. andre dyr, må den gerne forsvare sig selv overfor til en hvis grænse

Nicki N : Jeg kender godt de almindeligt kommandoer.. har trænet hund i over 15år smiley har sågar leget bidefigurent også.. En politihund/vagthund bliver trænet til at sætte efter og bide hvis han fortsætter med at løbe.. sætter hunden efter og manden stopper, skal hunden halse ham og ikke andet.. bider hunden er den fejlopdraget.. og kommandere DU hunden til at bide, så får du straffen smiley

• #58   12. feb 2012 Mirakelkur-kongen !
    Din vagt hund må ikke sætte efter og stoppe folk.

• Louise H
    Louise H Tilmeldt:
    jan 2012

#59   12. feb 2012 Yes. Så min farlige hund fejlopdraget. Hun bider hvis jeg ikke lukker folk ind. Det har jeg INTET problem med. Det har jagtet flere indbrudstyve væk. Havde besøg igen i nat.

Jeg.vil til enhver tid forsøge at slæbe mine unger ud og stikke af. Min lyst er bestemt at ingen kommer til skade. Men er jeg alene med tre børn under tre år så kan jeg ikke stikke af. Og hvis de kommer forbi min hund så har jeg noget der er værre.

Hvis tyven min hund.noget og jeg formår at få bundet ham. Så falder han måske ind i et tæppe og bliver tævet indvalid med et boldbat. Ingen rør min hund eller børn ustraffet.

• #60   12. feb 2012 Show Me . : Jo hvis du har tilladelse fra politiet må du skam gerne.. en kolega har lige haft gjort det for et par måneder siden da han var på rondering og han så vedkommende stikke af fra gerningsstedet.. der ringede han til politi inden han så ham, og mens han havde ham i røret løb han afsted, og han fik tilladelse i røret til at slippe hunden ved at advare de to gange som man nu skal.. hunden har selvfølgelig beviser og det hele fre Politihunde træningen, så det var 100% sikkert den gjorde det korrekt.. hvis du bare træner din hund derhjemme til det får du aldrig lov, for du kan risikere din hund skamfere personen smiley

• #61   12. feb 2012 Din hund må ikke bruges som angrebs hund når du er vagt. Det kan godt være han har fået lov det ved jeg ikke så det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men en vægter som har sin hun med ud må kun bruges som et forsvar og det er lige meget hvor mange papir du har på den. Loven siger at din forsvarshund skal ALTID holdes i kort snor. Så nej din hund må ikke løbe efter og standse folk.

• #62   12. feb 2012 Show Me . : Det har du skam helt ret i smiley Nu skrev jeg også bare om en episode hvor han fik lov at slippe hunden smiley

• #63   12. feb 2012 Miralkur - hvorvidt du mener at hunden må bide eller ej ved kommando, ændre ikke at hvis man kommer ind i mit hjem uindbudt, uanset om de så kun har nået at stjæle tv eller kun 1 krone, så beder får hunden lov at halse, og løber han, vudere jeg hvorvidt hunden skal følge efter eller blive. dette afhænger af mange ting, men at sige, at det er ¨forkert¨ at en hund bliver opdraget i at fange på kommando, det er dumt. uanset om en vagthund eller politihund følger efter OG stopper tyven, så må den kun holde til personen har ligget stillet. dvs forsøger han at vride sig fri, så bliver hunden bare hængende.

at det måske er forkert, at jeg kan gå hen til min hund, og sige den skal bide ham, er måske både en god og dårlig ting i dine øjne, men i mine øjne, signalere det en kontrol over hunden, OG en evt. tyv.

tror ærligt talt ikke at hvis en tyv kom herind, og min hund bliv sluppet løs, at han ville blive hængende. smider han hvad han har og ikke ødelægger noget så får han lov at løbe, men er han en af dem som smadre hele lejligheden og rigtig er på togt, så er der ingen tvivl, så får han på hovedet.. og jeg vil hellere selv tage skylden for overfald på indtrængne end min hund bliver aflivet, bare fordi jeg har en kortere lunte end min hund.. men igen, dette er kun en mening, og det er ikke altid den holder stik med hvis der sker sådanne ting, men en ting er sikkert, jeg føler mig mere tryg ved at have en hund man stoler på, end en hund man ikke aner hvor man har i sådanne situationer..

og en vagthund er, alt efter træning, tilladelser osv osv, et redskab som alt andet, men du har jo ikke den samme personlige tilknytning til en evt. bygge plads (her taler vi hunde i vagtfirmaer) som hvis det var i dit hjem. godtnok skal man da gøre sit job, men helt ærligt, hvis der står der er hunde på vagt, så ville jeg da klart lige tænke mig om inden jeg jumper hegnet.. hehe smiley

• #64   12. feb 2012 99 % af folk herinde der ville "nakke" indbrudstyven, ville søge skjul under sengen med tomleren i munden

• #65   12. feb 2012 Esben - er du en af dem, eller??? må du da være med den kommentar, siden du gad poste den..

mange ville reagere anderledes, men direkte gemme sig under sengen, må vist kun kunne ligge til din vennekreds måske. hvis du ikke vil forsvare dit liv og din familie, hvad for et menneske er du så ? hvis du læste længere oppe, så har jeg en grund til at stå fast, jeg vil ikke ende som ham. hans hund (også en shcæfer) var så uheldig at blive lukket inde, da mændende ¨kendte¨ den, så den kunne ikke forsvare sin ejer, og det tænker jeg lidt, må være et nederlag for hunden..

• #66   12. feb 2012 uhh lad mig forsvarer min familie ved at blive bøffet ned af en eller anden psyko. Føler du dig truffet siden du besvare mit indlæg? Og troede du jeg bogstaveligt talt mente at folk gemte sig under sengen med tommelfingeren i munden?

• #67   12. feb 2012 Esben K
    Jeg er Bange for at du tager fejl. Phykoloisk set reger alle mennesker ens når de bliver bange. De reger ud fra nået der heder Fight, Flad, Frice (Eller hvordan det staves.). Alle mennesker vil i første omgang kæmpe for deres liv, Det er et overlevelses instinkt vi alle har at nature. Vis ikke det virker vil vi ja, Gemme og under sengen med tomleren i munden. Og til sidst vil vi bare fryse i panik. Så med hensyn til din komentar om folk der bare snakker for at være smarte så er det desvære kun et synspunkt du har på tingene.

Nicki N

Jeg vil virkelig gerne høre din holdning, Men synes du roder meget rundt i tingene. Vil du formuler det anderledes for synes faktisk du er inde på nået lige af det jeg fanget ihvertfald. smiley

• #68   12. feb 2012 Jesus kristus..

• #69   12. feb 2012 Esben K
    Øv kom indselsen af at du ikke havde ret lige snigende der?. smiley

• #70   12. feb 2012 Show Me - du har ret ang ¨overlevelses¨ instiktet da det ligger i vores gener, men nolge folk reagere anderledes, men vil jo nok altid forsvare sig selv, i den rette situation..

Og hvad mener du med udtrykke ? bare lige så jeg forstår 100% hvad du mener jeg skal uddybe.. hehe

• #71   12. feb 2012 Nicki N
    Du vil altid forsøge at forsvare dig selv. Det er Definationen på forsvar der er forskelligt.

Det du skrev til Miralkur. Men har læst det igen tror jeg har fanget hvor du vil hen:-)

• Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Svar: 5
    #72   12. feb 2012 Lovteksten hedder i fald du støder mod indbrudstyve i retning af; "Der må bruges den nødvendige magtanvendelse, for at foretage en civilanholdelse".

"Alle må foretage en civilanholdelse, hvis man specifikt ved at personen man anholder, har forbrudt sig imod loven".

Dvs. står personen ansigt til ansigt med dig, må du oplyse personen om at vedkommende er anholdt. Du må - såfremt jeg husker rigtigt - ikke ligge personen i håndjern/strips/etc. medmindre vedkommende er til fare, virker truende eller måske har tendens til at ville flygte.

Står du ansigt til ansigt med en person der vil skyde dig, må du ikke trække pistolen ud af hånden på vedkommende, eller selv trække et skydevåben frem og dræbe personen. Det er drab, og du vil blive straffet for det, under hensyntagen til forholdene.

Det er hårfine balancegange, så man bør altid overveje om man vil spille helt, eller ens materielle ting ikke er så godt forsikret, at man blot skal lade dem stikke af med sine ting og efterfølgende lade politiet styre efterforskningen. Uanset hvor meget tillid man så måtte have til deres arbejde.

• #73   12. feb 2012 Thomas K

Står du ansigt til ansigt med en person der vil skyde dig, må du ikke trække pistolen ud af hånden på vedkommende( og skyde ham nej, Enig) eller selv trække et skydevåben frem og dræbe personen. (UENIG) Det er drab, og du vil blive straffet for det, under hensyntagen til forholdene.

Det heder sig at du må bruge den nødvendige magt for at rede dig eget liv. Vis du kan bevise at det var personens intintion at trykke på aftrækkeren og dræbe dig så må du gerne have lov at trække en pistol og dræbe ham. Bagefter skal du jo så bare forklar hvor du havde pistolen fra. Men det er våben loven det nået helt andet.

Senarie: Du kommer gående det af vejen, der kommer en person mod dig med et trukket våben. du ser ham klikke en pertron i magasinet og sætter magasinet op i pistolen. Han tager nu ladegreb og råber jeg slår dig ihjel mens han peger pistolen lige i mod dig. Du smider dig nu ned på gaden. Der ser du inden under en parkeret bil at der ligger et skarp ladt våben. Du må du råbe stop eller skyd mig ikke, eller lad være eller nedlæg dit våben til personen. gør han ikke det må du tag pistolen under bilen, ret den mod ham og skyde. Du kan ikke dømmes for det.

Ved godt det senarie er lidt langt ude. men det er princippet i det. Det også derfor mange vægter går med halv store lygter. Det fordi de ikke må gå med køller (Våben). men en lommelygt der vejder 2.5 kg og er 50cm langt er ikke et våben men et redskab. At det så gør nas og få et gok i hoved med den er jo så bare et held.

• #74   12. feb 2012 Show Me - ja definationen på forsvar er forskellige, men én ting er sikkert, forsvar er til for at du ikke bliver slået ihjel eller skadet.. som man så må sige...

• #75   12. feb 2012 Nicki N
    I know. Det jeg mener er at alle mennesker vil starte med at forsvare deres liv, det ligger i deres instinkt. Der er bare forskeld på hvor meget de prøver inden de prøver at flygte og forskel på hvad de gør. Men et forsvar vil altid være det første.

• #76   12. feb 2012 Show me - præcis...

nogle ting kan vi dog ikke rende fra.. hehe smiley

• Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Svar: 5
    #77   12. feb 2012 Show me .

Drop menneskers instinkt i det her spørgsmål. Juraen er kold og kynisk, og følelser har i bund og grund ikke noget med spørgsmålet at gøre.

Kommentér på:
Indbrud?

Annonce