{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
548 visninger | Oprettet:

IKKE RÅD TIL AT SIDDE I LEJLIGHEDEN {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
min kæreste og jeg er gået fra hinanden.
Jeg har ikke råd til at sidde her selv.
Huslejen er på 8200 om måneden.

Jeg ville høre om en ting.
Jeg har jo betalt et depositum svarende til 3 måneders husleje.

Hvis jeg ikke betaler her den første, hvad sker der så?
Kan jeg blive boende i lejligheden i 3 måneder, og så kan de bare beholde depositummet?

Kan de smide mig ud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  IKKE RÅD TIL AT SIDDE I LEJLIGHEDEN
  • #1   29. maj 2012 de kan godt smide dig ud... ring og snak med dem så finder du svaret.

• #2   29. maj 2012 Depositum er jo til at reppe skader for. Det er kun hvis du har forudbetalt leje du kan gøre det der... Men du kan jo starte med at sige den op i hvert fald.

• #3   29. maj 2012 Jeg har sagt lejligheden op.
    Jeg har betalt en måneds forubetalt leje.
    Skal jeg så betale her d.1 ?

• #5   29. maj 2012 kommer jo an på hvad du aftaler med dem? Hvis det kun er en måned og du har tre måneders opsigelse er de vel ligeglade hvilken en af månederne du ikke betaler, bare de får for de 2 sidste.

• #6   29. maj 2012 Har skrevet en mail til dem nu og forklaret situationen..

Men de burde vel sige ja til de 22.000 og så lade mig bo i 3 måneder, end at sku give mig mit depositum tilbage nu og at jeg så flytter?

Har spurgt dem om de ik kan beholde de 22.000 , lade mig bo i 3 måneder og så derefter lade mig hæfte mig for skader + vand/varme..

• Goffer
    Goffer Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 171
    #7   29. maj 2012 Er vel forskelligt for boligselskabet, da jeg flyttede fra min gamle lejlighed havde jeg lige en måned hvor jeg havde 2 huslejer, da sagde de til mig at jeg bare kunne lade være med at betale den sidste måned i den gamle lejlighed, så trak de det af mit depositum, men ring lige og få deres accept.

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

Emner: 4 Svar: 853
    #8   29. maj 2012 de 22.000 skal dække omkostninger i forbindelse med istandsættelse af lejligheden, hvis du ikke tilbagelevere den i samme stand som du overtog den i.

Så du er ikke sikker på at få de 22.000 kr retur.

• #9   29. maj 2012 MR X:
    Der står i lejekontrakten at jeg må vælge at bruge de 22.000 på at DE laver den, eller jeg kan få depositummet og så skal jeg selv betale for reperationer..

• #11   29. maj 2012 i min verden giver 8200 * 3 da ikke 22000? Og hvad skal de så fixe lejligheden for når du flytter?

• #12   29. maj 2012 Du må bare bede din x betale sin del af lejen i de 3 mdr. I står vel sammen på kontrakten.

• #13   29. maj 2012 Du kan ikke selv vælge bare at få udbetalt dit depositum...
    Du kan selv vælge at rep skader osv, ja... Men som derefter skal godkendes af boligselskabet/udlejer, og hvis det ikke godkendes bruger de af depositummet alligevel.
    De gennemgår lejligheden, og laver det der skal laves, og hvis der er penge tilbage, så for du dem, og afhængi af skader, kan det enda ske du skal betale noget også.
    Men du kan ikke vælge at bruge dem på 3 månedershusleje, det er ikke det de er til.
    Og om ik andet, så kan du først få depositums pengene når du er flyttet og er opsagt HELT fra lejemålet.

Kommentér på:
IKKE RÅD TIL AT SIDDE I LEJLIGHEDEN

Annonce