928 visninger
|
Oprettet:
Jeres mening om biler {{forumTopicSubject}}
Vi skal til at købe bil og overvejer meget en Fiat Multipla.... Problemet er bare at jeg har hørt at den har dumpet Chras test, men jeg kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan se denne test....
Er der nogen der kender en side hvor man kan se denne test..?
Hvad syntes i om Multiplagen???
Ved godt den ikke er pæn men den skal også bare være funktionel til os
Hilsen Yankee
jan 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Fotoprofiler: 1 Emner: 259 Svar: 3.908
nov 2009
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 6 Svar: 44
men den skulle være en af de mest funktionelle biler der findes. Dog ville jeg ikke turde at købe FIAT, men det er jo en smagssag
Hvad er jeres krav ellers til bilen?
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 116 Svar: 1.257
jan 2008
http://da.wikipedia.org/wiki/Fil:Multipla1.JPG
den er da køn i forhold til den anden
jan 2007
Følger: 92 Følgere: 90 Emner: 18 Svar: 774
Så hellere Caddy, Touran og Sharan
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 72
Og nej de der store nye biler ligger meget over hvad vi har at købe for, hvilket også er derfor vi har kigget på Multiplagen, men også berlingoen, hvilket er den jeg helst vil have.....
nov 2009
jul 2007
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Svar: 1.576
On topic, så er en Fiat Multipla ganske givet en voldsomt grim bil, men du finder ikke en bedre kørende bil til 6 personer til den pris. Den kører fantastisk, har OK plads og så er reservedelene relativt billige samt den ruster mindre end en "tilsvarende" Golf fra samme årgang.
Jeg vil foreslå at du besøger en masse Fiat-forums, der ærligt og redeligt kan fortælle dig ALT om bilen.
nov 2009
nov 2009
Foreksempel som denne
jul 2007
nov 2009
nov 2009
http://www.dba.dk/renault-espace-5-doers-93/id-83125095/
jul 2007
Hmmm tror jeg skal have opsporet nogle der har mere forstand på multipla og virkelig kan fortælle mig hvad hjeg har behov for at vide... en ting er jo folks meninger noget andet er hvad der er virkeligt......
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 854
Dessign er individuelt. for mig er multipla en øjebæ... for min nabo er det værdens 8vidunder
Biler er for nogen nødvendige.
Folk der har billån...... jeg vrider mig af grin... tænk at gældsætte sig for at få lædersæder.hestekræfter og mere metallak end man egentlig har råd til
Der er INTET der taber mere i værdi end en bil så det sidste man skal gøre er sgu da at låne til den. og dette emne er ikke til diskussion fra min side.
Held og lykke med bilkøbet.
//Mik
jul 2007
Tjaaa giver dig faktisk ret.... Jeg har ikke selv kørerkort så har det enlig på sin vis fint nok med ikke at have bil.....men på den anden side er det bare nemmere at besøge familie samt store handleture når man også har børn....
Vi vil heller ikke låne til en bil, hvilket også er derfor vi kun har de 20.000 kr at gøre godt med.... Eller en byttehandel med den bil vi har nu.... Hverken mig eller min kæreste vil sætte os i lån pga. en bil.
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Emner: 75 Svar: 1.484
Havde fundet en tysk bil med 5 sæder istedet. Så kan det godt være at bilen er ældre end Fiaten, men holder tilgengæld meget bedre på både kort og lang sigt...
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 109 Svar: 678
Anlæg, udseende osv osv er dog meget forældet og grimt.
Du får meget bil for pengene
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 136
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 28 Svar: 45
jan 2012
Du linker da bare lige til en fin zafira til 20k.
jul 2007
Tjaaa det skal heller ikke nødvendigvis være en Fiat.... men den opfylder meget af det vi gerne vil have i en bil hvilket er meget plads......
maj 2012
Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
Spar op og brug cyklen imens eller lån penge til en ordentlig bil.
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 8 Emner: 15 Svar: 677
Den er meget lidt køn uden på. Men er go at køre frem og tilbage i.
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 21 Svar: 679
jan 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Fotoprofiler: 1 Emner: 259 Svar: 3.908
Det har alle Fiat alle dage været
Jeg har endnu ikke kørt i en Fiat som jeg kunne lide. Det samme gælder sådan set Citroën og Peugeot
jan 2012
Jeg kørte meget lidt i en punto fra 2011. Helt ny. Og den var fin til prisen.
Men derudover er jeg sgu heller ikke imponeret. Frygtede for mig liv da jeg var ude og køre i en panda der lige var trillet ud af fabrikken. Magen til ubehagelig bil skal man lede længe efter
jan 2012
Sikke noget vrøvl..
Køber man en ny bil. så skal man til service hele tiden ellers bortfalder en garanti som alligevel ikke er en pind værd. Man skal have kasko forsikring, og får den en skramme så skal den både rettes og males ( for det er jo en dyr bil)
Og køber man istedet en 5 år gl vw så skal man alligevel bruge alle sine sparrepenge på stumper...
Har man en gammel æske så koster en kørt km ikke nødvendigvis en bondegård når regnestykket bliver gjort op. slet ikke.
jan 2008
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 28 Svar: 45
Tjo her er da en?
(link fjernet)
maj 2012
Min første bil, var en rigtig lækker Cabriolét. Den var kun til service og sådan. Ikke rigtig nogle reparationer. Men jeg solgte den og så fordi at jeg stod og manglede en bil, tog jeg over til en bilforhandler og købte en billig bil til 20.000. Den virkede fint og upåklageligt. Men så da den skulle synes, brugte jeg lige omkring 18.000 alene på at få den nysynet og så skulle den have nye vinterdæk, det var også lige 6.000+ og så solgte jeg den til min lillebror. Men så efter et par måneder, drillede den ham, han fik så også en regning på omkring 15.000 kr.
Men nu er ALT også skiftet på den, så den kører som en ny bil. Men det har så også kostet det dobbelte af selve bilen.
Men hvis man nu havde købt en ny bil, så skal den have service. Men det er godt nok sjældendt at den skal have skiftet en masse dele og sådan? Hvert fald i starten. Med mindre du køber en fiat, peugeot, citroën, chevolet eller anden lorte bil? Så kan det godt være at den skal....
Men ja, det er nok bedre at købe en brugt ny bil. Altså som har 10-20.000 km på bagen. Så mister man ikke så meget, hvis den skal sælges videre.
Men kommer jo også an på ens budget. Nu ved jeg ikke hvad du giver for en kasko. Men altså selvfølgelig, hvis du køber en gammel spand, så kan du måske nøjes med ansvar og er du meget ung, kan det måske svare sig eller din første bil.
Læste lige mit indlæg igen, fordi læste kun dit svar og så svarede ud fra det. Så troede at jeg havde skrevet om en ny bil.
Jeg skrev bare at de skulle spare op til noget ordenligt. I stedet for at bruge 20.000 på en gammel spand, som sikkert skal bruges dobbelt så mange penge på reperationer. Så hellere spare lidt op og købe en lidt bedre brugt bil.
jan 2012
Lidt over 3 år senere gik gearkassen. 12.000kr for en brugt og derefter timerne for at få den skiftet. det var desuden ikke det eneste der var galt med den bil.
Så selv om man bruger 200.000 på en nyere bil kan man nemt komme af med store regninger
maj 2012
Min far købte også 3 splinter nye Opel Vivaro'er til hans firma. De 4 af dem, har kun skulle have service. Den sidste har kostet næsten 100.000 på værkstedet allerede første år.
Så den står bare, så han har den, når en af de andre skal på værksted og så har han bare købt en hel ny nu her. Så ja, man kan sagtens være uheldig.
Han kører rigtig mange kilometer. Så de bliver jo brugt en del.
Men jeg vil våge og påstå at hvis man generelt kigger.
Så skal du bruge flere penge på reparationer på en gammel bil end på en nyere bil. Det kan godt være at du så skal bruge lidt flere penge.
Men kommer jo an på budgettet. Men hvis man vil bruge 20.000 på en bil. Så ville jeg hellere spare lidt sammen og så købe en lidt nyere til måske 100.000 kr. Men igen, hvis man har sat sig i en stram økonomi, med for dyr husleje og mange andre lån, så man ikke rigtig har nogle penge. Så forstår jeg det da godt.
Eller som en af mine venner, han køber biler til 3-10.000 og kører i dem i alt fra en uge til 1 måned og så enten sælger han dem eller skrotter dem og køber en ny. Hvis den så står af, eller ikke gider at køre, så ryger den bare til salg og hvis den ikke bliver solgt hurtigt, så bliver den bare skrottet.
Han er bare en rigtig dygtig sælger og måske lyver han lidt for meget. Men han tjener penge på det.
Han startede faktisk engang ud med en bil til 3.000 kr og byttede den til en anden og en anden og en anden og til sidst, stod han med en bil til 80.000 Hvor det faktisk ikke har kostet ham noget. Kun den benzin han brugte.
Men igen, jeg ville aldrig turde at købe en bil i den prisklasse. Uanset om din mekaniker har kigget på den. Så skal det være fordi at den er nysynet og jeg virkelig står og mangler en, mens min egen er på værksted eller bare til sjov.
jan 2012
maj 2012
jan 2012
Du vrøvler stadig.....
Der er INTET økonomisk fornuftigt i at vente 2 år og så købe en bil til 100.000,-
for dwet førstye har du ikke haft bil i de 2 år. dernæst skal den stadif repareres når den går i stykker, skal have kasko forsikring da det er mange penge hvis den bliver smadret eller stjålet. og så står man med en bil som har et enormt værditab.
Hvis man køber til 20k og i aller værste fald skal bruge 15k om året på at holde den kørende. så rfår man ikke billigere bil.
men man kan da få meget lækre bil for flere penge ... det er klart.
@Tobias f.
1,8 med 321000på klokken .....jo tak det er jo nærmest et køtilbud
maj 2012
2 år uden er 2 år sparet
Jeg forstår ikke folk, ikke køber kaskoforsikring. Men kommer jo også an på bilens stand. <--- så får du det jo erstattet. Og at det så koster dig lidt ekstra om året, for at du er sikret at få en tilsvarende bil, hvis uheldet er ude?
Men ja, det er jo som man ser det. Man kan både være heldig og uheldig?
Har en ven, som faktisk byttede sig til en Honda Del Sol i rigtig god stand, som kun stod ham i 12.000 kr. Da han tog røven på ham med Del Sol'en. Han solgte den så videre til en af vores andre venner for 40.000 kr. Han tjente altså 28.000 kr på at sælge den. Vores anden ven totalskadet bilen og fordi at de ikke kunne finde en tilsvarende med samme km stand og sådan, fik han omkring 70.000, så han tjente faktisk også 30.000 kr. Så de tjente tilsammen 58.000 kr på den. Så det kan godt betale sig at have kasko Men det er selvfølgelig fordi at alle Del Sol'er er overdrevet dyre. Har selv haft en engang, faktisk min første bil. Købte den for 30.000 og et fladskærms tv, jeg ikke brugte. Jeg havde så købt en anden bil og så skulle jeg bare af med den og solgte den bare til den første, som gav 27.000, han solgte den videre for 70.000 kr. Han var mekaniker og fik den nysynet.
Men det jeg vil frem til er, at biler ikke nødvendigvis kun er udgifter og tab. Og at det er godt med en kaskoforsikring.
Men hvis du bare skal have en bil der skal kunne køre fra A til Z. Så kan det måske godt svare sig at købe en rigtig billig, fordi så kan du bare skrotte den og købe en ny, hvis du får en kæmpe regning.
jan 2012
men for alle os som ikke betragter forsikringen som en lotto kupon. så er fackt :
Hvis du har en bil til 20 k. så er der ingen der stjæler den. din selvrisiko er høj ( unge mennesker) og prisen på forsikringen gør at for at have overskud så SKAL bilen smadres inden der er gået et år.
Og Hvis man læser hvad Katja skriver. så er det ikke en bil til daglig transport, eller et nødvendigt redskab ifbm arbejde. det er en bekvemmeligheds ting som ikke skal koste alverden.
Og derfor skal vi ikke male fanden på vægen. men hjælpe pigen med fackt.
Og med den reg afgift der er i dk så er den største udgift på en bil værditabet.
Og iforhold til det værditab der er på en bil i 100000kr klassen behøver den til 20k kun at holde i et år.
Så spare man yderligere 5k ved ikke at have kasko på, og et par tusser på at køre på stålfælge med alm dæk ( for det er sku da lige gyldigt hvordan sådan en gl pram ser ud. iforhold til en lækker vogn)
Skulle man lave en ridse eller en bule så behøver man heller ikke at få den lavet ( for der er ikke noget værditab at tænke på ej heller gensalgsværdi)
Og skulle den så have brug for et par styrekugler, et batteri og en ny udstødning.. så har det stadig været langt den billigste måde at komme fra punkt a til b på i egen vogn !!
maj 2012
Jeg er gået glip af det der med at den ikke skal bruges til dagligt og sådan.
Jeg forstod det bare som at det var en familie der skulle køre i den til dagligt. Min fejl
Men så giver jeg dig 100% ret. Hvis det bare er et middel der skal transportere dig fra A til B på den billigste mulige måde.
jul 2007
Kan et sted ikke se hvad vi skal sætte os i evt. dyre lån for at få en fornøjelse... Det er enlig bare for at gøre transport lidt nemmere når vi nu også har tre små børn.... At sidde i tog med dem i flere timer duer ikke....
Men altså der er mange meninger om hvad en god bil er, brugt som ubrugt og ingen tvivl om at markedet og forstanden omkring det rækker vidt..... Jeg ville enlig bare have noget vejledning omkring sikkerhed da jeg ikke vil side i en kasse der krøller sammen......
Jeres mening om biler