{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Araknofobi? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har al den tid jeg kan huske, haft en ekstrem skræk for edderkopper. Hvorfor ved jeg ikke. Som mange har fortalt mig, og som jeg udemærket ved, så er de mere bange for mig end jeg er for dem, men det ændrer stadigvæk ikke det faktum at jeg er mere end ræd for dem.

Min reaktion når jeg ser en edderkop, er altid at jeg skriger, hvorefter jeg stivner og er ude af stand til at røre mig. Dette altid efterfulgt af at jeg får koldsved, hyperventilerer og oftest begynder jeg at tude fordi jeg er så ekstremt bange.

Udover mine reaktioner, så tjekker jeg altid et rum mv. efter edderkopper - det er ikke noget jeg tænker over, jeg gør det bare per automatik. Finder jeg en edderkop, tør jeg ikke være i rummet og er den i mit soveværelse, sover jeg i stuen selvom den er fjernet.

Mange siger jeg overreagerer og skal tage mig sammen, og jeg må indrømme at jeg har prøvet at slappe af, men jeg er simpelthen alt for bange til at det holder. Dette har også medført at det kun er meget få der kender til min reaktion, netop fordi jeg prøver at undgå steder hvor der eventuelt kan være edderkopper.

Jeg er temmelig træt at det og har nu besluttet mig for at vænne mig af med min skræk, især fordi det er det eneste dyr jeg ikke bryder mig om. Jeg har søgt lidt på nettet for at finde en form for terapi men har ikke fundet noget.
Jeg ved ikke om der er tale om at jeg har araknofobi og derved ved jeg sådanset heller ikke om det ville hjælpe mig at gå i terapi? Eller om der skal andre midler til?

Jeg håber på noget respons, og på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Araknofobi?
  • #1   22. okt 2012 Der er kun én ting du kan gøre. Face your fears.

Hvis du tog i Randers Regnskov eller et sted hvor de har store edderkopper, og prøvede at holde en, og lade den kravle op og ned af din arm, så ville du hurtigt flytte din egen grænse, og dermed overvinde de første faser af dit problem.

Det kan godt være du stadig ikke ville kunne lide edderkopper, men du vil højest sandsynlig godt kunne sove i rummet de er i efterfølgende, og måske endda nå så langt så du selv kan slå dem ihjel.

Jeg selv havde det samme problem med slanger. Dog ikke at jeg frøs og begyndte at skrige, da det er lige tøset nok, men efter at have holdt min vens slange, og siddet med den osv, så er jeg den dag i dag jævnt ligeglad med slanger.
    Har ikke det mindste imod dem.

Håber det gav dig en ide om hvad du kunne gøre smiley

• KEN
    KEN Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 216
    #2   22. okt 2012 Tjaa det eneste der hjælper mod det er at overvinde sin skræk.
    Det er ærligtalt det eneste der virker smiley

• #3   22. okt 2012 Jeg synes at du skal snakke med din læge, om hvor du burde søge behandling / terapi.
    Det er et svært problem du har, og jeg kan sagtens sætte mig ind i hvor belastende det må være at høre fra folk "den gør ikke noget, den er mere bange for dig" og lignende, fordi de ikke til fulde kan sætte sig ind i hvordan du har det.

Jeg ville nok søge vejledning igennem min læge. Du kommer til at skulle overskride nogen grænser, og jeg er sikker på at der på det punkt er erfarende folk i Danmark som kan hjælpe dig.

• #4   22. okt 2012 Klap den en.

Jeg får selv adrenalin i kroppen når jeg hører en myg, og der skal ikke være en halv myg levende på mit værelse før jeg kan sove om natten.

Ikke at jeg har nogen fobi eller noget viden om emnet.. Edderkopperne i Danmark er hovedsageligt fuldstændigt harmløse for os.

Det værste den kan gøre er at kravle væk - hold dét i mente. smiley

• #5   22. okt 2012 På Jagt A
    Nu er det ikke ligefrem sundhedssektorens ansvar at hjælpe folk med deres forbier for noget så banalt for edderkopper.

• #6   22. okt 2012 På Jagt A: Tusind tak, det er rart afvide at der er nogle der kan sætte sig ind i det smiley Desværre tror jeg ikke det er noget lægen kan hjælpe med, da jeg mener man selv skal opsøge en hypnotisør, terapeut mv.?

René V: Jeg tror ikke det er gået op for dig, at jeg ikke kan slå dem ihjel - fordi jeg ikke tør. Ellers havde jeg med glæde gjort det smiley

David S: Nej, det mener jeg heller ikke lægen gør. Derfor har jeg også været på udkig efter terapi, hypnose mv. Dog har jeg ikke kunne finde noget der kan bruges.

Mette: Som sagt havde jeg gjort det hvis jeg turde. Problemet er bare at jeg ikke engang bryder mig om at se et billede af en edderkop, jeg får koldsved og begynder at gå i panik.
    Jeg har prøvet at få mig selv til at se en film om edderkopper - men det kunne jeg simpelthen ikke gennemføre.

• #7   22. okt 2012 De gemmer sig hvor det er varmt hehe

profilbillede
  • #8   22. okt 2012 Brækspanden - FLOT ! Nu kan hun ikke engang læse sin egen tråd mere smiley

• #9   22. okt 2012 Det med at de er mere bange for dig end du er for dem passer ikke!!!

http://www.retardo.dk/videos.php?id=1577 (ikke for folk med araknofobi) smiley

• #10   22. okt 2012 Brækspanden: meget modent smiley

Lange lajz: jo, hvis man skruer hurtigt nok ned på siden, kan det lade sig gøre.

• #13   23. okt 2012 Muhahaha...

• #14   23. okt 2012 Mille: jeg bor ca. 25 min. Fra København smiley

Smut: jeg havde også overvejet en hypnotisør, især fordi jeg har hørt at terapiens formål er at få dig til at holde en edderkop, og det er nok ikke lige dét jeg er mest interesseret i smiley

• #16   23. okt 2012 smiley

profilbillede
Kommentér på:
Araknofobi?

Annonce