{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.507 visninger | Oprettet:

Nogen med forstand på biler? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at købe en bil til omkring 30.000 +- med masser af plads (til hund) bagi og som kan køre langt på literen (mindst energiklasse B). Benzin, manuelle gear, anhængertræk, ABS, skal stå på Sjælland eller Lolland/Falster. Jeg har fundet de her forskellige biler til salg på på bilbasen.dk:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/cordoba/14-16v-stella-stcar/1392279
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/206/14-xr-stcar/672817
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/polo/14-16v-variant/1354934
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/clio-ii/12-8v-family-authentique/1374978
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/picanto/11-ex/1384373
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/206/11-xr/1388589

Mærkerne er Seat, Peugeot, VW, Renault og KIA.

Hvad skal jeg vælge efter? De lever alle op til mine krav til en bil. Er der nogle af de her modeller der er særlig gode/dårlige, eller er der nogle af jer der har erfaringer med nogle af de modeller? Gode råd til bilkøb? Jeg får lavet en FDM brugtbilstest når jeg køber den.

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen med forstand på biler?
  • #1   1. nov 2012 Fransk er kun godt i sengen - slut på den diskussion!

  • #2   1. nov 2012 Aldrig vælg en fransk bil over en japansk!

  • #3   1. nov 2012 Bare ærgeligt du ikke har kigget på noget japansk smiley For de er, om nogle pålidelige.

    Men tag f.eks. din 206 - velkørende bil, og pæn bil, men desværre med en masse børnesygdomme. De kører med torsionsbagbroer, og det regner man for en sliddel på sådan en - det betyder hele bagbroen skal skiftes når de enten sætter sig fast, eller bliver slidt.

    Hvis du lægger mærke til det, så sidder hjulene nogle gange ikke lige i kasserne. Altså der er kortere ind til karossen ved det ene hjul, end der er ved det modsatte. Gearkasserne er ikke så stærke, så når den når mange km, kan du risikere den dør. Men tæver man dem ikke - altså hjulspind osv. så plejer de og holde godt nok.

    Stabilisatorene ryger også altid... uanset 206 model. De ikke dyre, men giver en træls klonklyd når det sker. Så rådner udstødningssamlingerne rigtig hurtigt... igen, heller ikke dyrt, men 1 gang om året rådner der altid hul - specielt hvis bilen ikke kører så meget, og der er meget kondens!

    Hjullejerne dør også unormalt hurtigt - samt tårnlejerne. Fedtet bliver skyllet ud af tårnlejerne, og så "knirker" det meget når du drejer - og så risikerer du fjedrene knækker. De rådner simpelthen over... Og PSA gruppen har ALDRIG været kendt for gode el-systemer.
    Ledningerne er underdimensionerede, og irer INDE under isleringen - de nogle rigtig djævle biler og fejlsøge på, så det kan hurtigt koste lidt på sådan en ældre bil.

    Det var lidt af mine erfaringer med 206, nede fra værkstedet af. Magter ikke og skrive om de andre også, men i mit hoved - så er en 206, 106, sax, berlingo, partner osv osv. nogle møg ringe biler mekanisk! Syntes bare ikke de er gennemtænkt godt nok. Der har jeg noget bedre med Nissan og specielt Toyota - der kan jeg anbefale en Corolla 1,6 hatcbavck. Eller Carina E stationcar smiley


  • #4   1. nov 2012 hvor vil du have hunden henne i den picanto ??

    havde taget poloen hvis jeg var i dit sted..!


  • #5   1. nov 2012 wow, tusind tak Mike!!

    Jeg har hørt at lige nøjagtig ved Polo 1,4 har de typisk en dårlig motor.... dårligere end andre VW'er i hvert fald. Og det er derfor, de typisk sælges til en lidt lavere pris. Passer det?


  • #6   1. nov 2012 Hvis du ikke kan/vil finde en go' Toyota til prisen så må det, af dem du her remser op, blive Peugeot 206 eller Polo...

  • #7   1. nov 2012 det er rigtigt det du har hørt om VW's 1,4 motor. Det sorte får i klassen, om man vil, var første udgave, nemlig 1,4 8V. DEN skal man holde sig LAAANGT væk fra, og ser man en, gerne ukampdygtig gøre den! For den smider med sig med stænger og stempler, og har det med og bruge olie, for derefter at slide selv selv istykker.

    Men deres 1,4 16V skulle være noget bedre. Baseret på en helt ny blok... har desværre ikke så mange erfaringer med den, men har læst lidt rundt omkring, og den skulle være ok. Men ingen tvivl - jeg havde fundet mig en VW/Seat med 1,6 motoren... også kendt som polo motoren. AAA mener jeg de kan hedde i motorkode... Den er solid, og køre sgu godt smiley

    MEN - VW's motorer kommer nu ikke i nærheden af Toyota's 1,3 4E-FE og 1,6 4A-FE motorer! DE er mildest talt umuligt for os almene dødelige mennesker at slå ihjel! smiley


  • #8   1. nov 2012 Jeg ville uden tvivl gå efter en Toyota Avensis hvis budgettet hed maks. 30.000

    http://www.dba.dk/toyota-avensis-20-sol-4-doers/id-86977534/
    http://www.dba.dk/toyota-avensis-16-terra/id-86411917/


  • #9   1. nov 2012 Eller hvis du kan finde en velholdt Carina E er du heller ikke dårligt stillet. Det eneste ærgelige ved den model er at de kun lavede årgang 1992 i Japan og fra 93-98 blev den samlet i England, hvor lidt af kvaliteten dalede. Dog stadig en super stabil bil.

  • #10   1. nov 2012 Ja for satan! Som Onslow siger - du er 1000 gange bedre stillet med en Avensis... og så kun 180.000km! Til 22k... sgu billigt smiley

    Tør stortset give garanti på du ikke oplever problemer med drivlinjen UANSET hvordan du behandler den! smiley

    Og ja, de engelske biler, ruster desværre mere - de ikke ligeså godt konstrueret. En japansk bygget Toyota eller ingen Toyota. Du kan se, om den du har kig på er produceret i Japan, hvis der står JT hvor J er for Japan og T er producenten altså Toyota. UT er United States - Toyota osv.


  • #11   1. nov 2012 Bare glem den sølvgrå, der er noget galt med kilometerne ift. syn kan jeg se på nummerplade.net.

  • #12   2. nov 2012 Ja jeg har hørt temmelig mange fugle synge om at Toyota er helt vildt holdbare biler. Det er bare umuligt at finde en stationcar til 30-40.000 som ikke kører under 15 km/l, hvilket jeg klart vil foretrække pga. den lavere afgift (og billigere brændstofforbrug). Men siger du god for Polo 1,4 16V, Elmhøj? smiley hvis det ikke er alle Polo 1,4 der har en dårlig motor, kan jeg vel være ligeglad. Umiddelbart hælder jeg i hvert fald til Seat Cordobaen og Poloen - de har plads nok, er nede i udgifter til brændstof og afgift (energiklasse smiley og lyder til at være forholdsvis billige at reparere på (?) og ja, så er de jo tyske, så forhåbentlig får jeg ikke det store behov for at reparere på dem når de er omkring 10 år gamle begge to? smiley Eller hvad siger I?

Kommentér på:
Nogen med forstand på biler?

Annonce