{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.679 visninger | Oprettet:

Købe mobil hos cbb på afbetaling? {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg har hele tiden sværget til min iPhone 3gs, fordi den er så behagelig at holde på, og har holdt til samtlige tab, uanset hvor den er blevet tabt.

Da 4'eren kom, var jeg klar over at det skulle jeg ikke, da jeg ganske enkelt ikke kunne holde ud at holde på den.

Nu er jeg drøn forelsket i 5'eren!

Jeg har kigget hos CBB hvor jeg har mit mobilabonnement, og der kører det med månedtligt afdrag uden renter. Jamen det lyder da fedt! Nu er jeg så bare kommet i tvivl om to ting.

Jeg har en talepakke til 199 om måneden. Når man køber mobilen hos dem, er man bundet til at bruge min 99kr om måneden i 6 mdr.

Vil jeg godt kunne overføre mit abonnement på de 199, eller skal jeg have det udover?!

Hvis jeg køber mobil der, er jeg så dækket af noget garanti/forsikring hvis den går i stykker?

Er der nogen af jer der har prøvet det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe mobil hos cbb på afbetaling?
  • #2   20. dec 2012 Så jeg skal ikke ialt betale 300 om måneden? Men kan nøjes med de 200? smiley

    Okay, så hvis den går i stykker, så er det synd for mig? smiley
    Telenor er jeg ikke interesseret i at have, de har før taget røven på mig smiley


  • #3   20. dec 2012 Hvis du ikke vil have Telenor igen, så skal du hellere ikke vælge CBB.. Telenor ejer CBB
    http://www.telemarkedet.dk/teleselskabernes-stamtrae-hvem-ejer-hvem


  • #4   20. dec 2012 Min kæreste købte afbetaling hos telia med gratis forsikring i afbetalingsperioden

  • #5   20. dec 2012 Mr back in black.

    Det er jeg skam udmærket godt klar over. smiley Men de to ting er alligevel vidt forskellige. smiley Hos telenor var jeg bundet i 6 måneder med et abonnement de tog mere for end lovet. Den sidste måned jeg betaltede seksdoblede de prisen på mit abonnemt. Derfor aldrig mere Telenor! Hos cbb er jeg jo ikke bundet. Jeg har valgt en pakke, og det trækker de for hver måned smiley Men deres til tider skod signal er det samme smiley


  • #6   20. dec 2012 Har du ikke råd til at købe telefonen kontant. Så skal du ikke have den smiley

  • #7   20. dec 2012 Mik S
    Nu er jeg butikschef, så jeg tror nok lige at jeg tjener mine penge. smiley
    Det er mere fordi jeg ikke dur til at lægge så mange penge på én gang, for så er der mindre til min månedtlige forbrug smiley


  • #8   20. dec 2012 Så vil jeg hellere dele betalingen ud i 6, så jeg er færdig efter 6 mdr smiley Så går det ikke så meget ud over mit shoppe forbrug smiley

  • #9   20. dec 2012 Det er jo ikke mange penge....vi snakker 5k det burde ikke være et problem for en butikschef at lægge et så beskedent beløb til side, i løbet af et par mdr....

    Jo før du lære det jo lettere bliver det at styre økonomien resten af livet smiley


  • KasperF
    KasperF Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #10   20. dec 2012 Mik S: Nu bestemmer hun vel selv hvad hun vil ligge penge tilside til? At du har lært at ligge penge til side fordi du ikke kan styre din økonomi ellers, er vel ikke hendes problem?

  • #11   20. dec 2012 Kasper sagde det rigtige ord "problem"

    Og problemer skal løses ikk ??;-)


  • #12   20. dec 2012 Mik S
    I guder, stop dig selv smiley

    Det har jo intet at gøre med at jeg ikke kan styre min økonomi, for det går udmærket med den smiley

    Om jeg lægger til side om måneden, eller får den med det samme og betaler over 6 mdr, det kan det jo være det samme smiley Der er ikke renter på, jeg tager ikke lån, så der er ikke noget ulovligt eller uansvarligt ved det smiley

    Så kan ikke helt se dit problem smiley

    Nej Kasper F, det vil jeg nu også nok sige smiley


  • #13   20. dec 2012 Desuden snakker vi lige godt 6300 smiley det er ikke meget mere, men det er ikke 5k vi snakker om smiley

  • #14   20. dec 2012 Jeg skiftet min 3GS ud med en 5 ved cbb. Jeg valgte den også på afdrag da jeg heller vil ha mine egne penge til at stå og trække renter i banken. Så har valgt den over 24 måneder. Man kan altid betale resten af hvis man nu feks skifer mobil. smiley

    Du vælger den bare med 99 kr om måneden. Så kan du ændre din pakke inde på din egen side på cbb til de 199 kr om måneden.

    Mobilen trækkes via dit dankort hver månede og ikke selve din taletidspakke.

    Du er dækket af købeloven. smiley

    Håber det kunne hjælpe dig lidt. smiley


  • #15   20. dec 2012 Mange tak simon H.N
    Jo det hjalp meget. Og godt at vide at man kan betale resten ud, selvom jeg nu også regnede med det, når nu der ikke er renter på smiley

    Tror bare jeg bestiller den. Jeg kan vel også sagtens beholde mit nummer, men der kommer vel nyt simkort ikke? Den bruger vel de små simkort. smiley


  • #17   20. dec 2012 Det er kun for folk der låner sig gennem tilværelsen at forskellen mellem 5000 og 6300 er stor ...

    Tænker på hvor stort et problem det vil være hvis den blev stjålet...


  • #18   20. dec 2012 Mik.
    Haha, tja jeg har aldrig lånt en krone, hverken i bank eller quick lån, og jeg kommer aldrig til det smiley Nu skrev jeg også at det ikke var meget mere smiley
    I guder smiley


  • #19   20. dec 2012 Jeg forstår i det hele ikke taget ikke hvorfor du skal kommentere? Det er jo ikke ligefrem fordi du giver mig svar på mine spørgsmål. smiley

  • #20   20. dec 2012 smiley afbetaling , det er IKKE at låne i din verden?.... dooooh smiley

    Dit rigtige navn det er ikke Amalie vel ? smiley


  • #21   20. dec 2012 Haha, åh nej.
    Nej mit navn er Ellen-Johanne Karen Ella Andersen, men jeg er da glad for at du spurgte smiley


  • #22   20. dec 2012 Sikke et smukt navn smiley kan jeg meget bedre lide end Amalie.

    Kasper iq under 40 gør at vi ikke er istand til at bevæge os bevidst.

    Min er målt til 128 og jeg stiller gerne op til en dyst, evt næste gang mensa, afholder optagelse. Du sender bare en pb med dine oplysninger, så kontakter jeg dig, og melder os til...hvad der skal stå på spil, det er lidt op til dig.

    Men resultatet skal selvfølgelig slåes op herinde, og på de andre gallerier hvor vi begge er brugere...


  • KasperF
    KasperF Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #23   20. dec 2012 Er virkelig 37? Hold da kæft mand. Troede jeg skrev på en fyr på 15. Ej det må jeg nok sige. Så tør jeg sgu ikke dyste. Du virker MEGET mere moden end mig. Spade mand. Pis nu ud af hendes oplæg.

  • #24   20. dec 2012 Mik S
    Tak skal du have. Jeg har også selv bestemt næsten halvdelen af det smiley Og købt og betalt vel og mærket smiley

    Jeres IQ konkurrence, må i tage et andet sted smiley


  • #25   20. dec 2012 Når du bestiller telefonen så er der et felt du kan krydse af. Så får du tilsendt et nano simkort. Du beholder dit nr. smiley

    Mik S. Hvad så hvis den bliver stjålet? Hmmm der er da ingen forskel på om der er lån eller betalt. Du kommer jo af med de samme penge i sidste ende. Men da jeg får 5,5% i renter i banken hvorfor helved skulle jeg så ha dem invisteret i en telefon når jeg kan låne til den gratis?


  • #26   20. dec 2012 Mange tak Simon H.N. smiley
    Godt med nogle konkrete svar smiley


  • #27   20. dec 2012 Noget helt andet er, kunne du få alt den købte musik og alt det andet på din 3gs'er over på din nye? Eller skulle du hente forfra?
    Jeg har omkring 300 numre fra itunes, og jeg synes det er dumt hvis jeg skal hente dem alle igen.


  • #28   20. dec 2012 De har live chat i åbningstiderne. Spørg dem..........?

  • #30   21. dec 2012 Det må være svært at være så sej som dig Mik.......

  • #31   21. dec 2012 Nææææ......hmmmmm jeg synes ikke det er svært. Føler mig faktisk slet ikke sej.

    Men er yderst glad for ikke at skylde nogen noget. Og har det rigtig godt med at der er penge nok på kontoen, til at betale de næste par måneders faste udgifter, selvom lønnen skulle udeblive.

    Til Abe.. I dag kan man også sagtens få en udemærket telefon, til under 1000,-. Og det uden binding. Er man ikke så godt kørende økonomisk, er datapakke ikke en nødvendighed. De fleste kan klare sig fint, med et 49,-/md abb.
    Men vi er da enige om at det ikke er den fanzy løsning. Men det er en gammel Fiat punto, jo heller ikke op i mod en Ferrari smiley

    Åben pungen og køb ikke for mere end der er i den...


  • #33   21. dec 2012 OP?? Jeg er ikke helt med smiley

    Grammatik fejl må du leve med, skriver på en Sony xperia ( fed brugbar fon til 1400,-)

    Desuden har IQ og grammatisk forståelse, intet med hinanden at gøre. Grammatik kan læres, det kan IQ ikke smiley


  • #34   21. dec 2012 Mik S - Man kan sagtens forbedre sin IQ.
    Så vidt jeg erindrer har IQ utroligt meget med logisk ræsonnement at gøre, og jo ældre man bliver, og jo mere man kommer igennem gennem livet, jo mere logisk må man antage et menneskes tankegang bliver.

    Grammatik er også logik der kan læres. Det er ikke tilfældigt hvordan man sætter komma, og det er heller ikke tilfældigt hvordan man sætter punktum.

    Min umiddelbare antagelse af din logiske sans; din IQ, er at den ikke er synderligt høj. Du minder mig mest af alt om en Brian der vil vise sig for sine ikke-eksisterende 'kammerater' ved at være sejere i noget fuldstændigt irrelevant for konteksten; denne tråd. Yderligere lyder det som om det er MEGET vigtigt for dig at vinde denne irrelevante 'konkurrence' (som du har gjort det til), hvilket ikke styrker dit budskab.

    Så nej, ingen af os har synderligt god grund til at antage du er særligt klog.

    Hold dig til emnet.

    Smil til verden:
    En rentefri afbetaling er nok det mindst smertefulde lån man kan tage.
    Bare husk at hvis du er nærig og ikke vil give særligt meget per måned så hænger du på den i 2 år. Så hellere sidde dyrt i 6 måneder og være færdig hurtigt. smiley


  • #35   21. dec 2012 Tak René! Det er irriterende, når en kommer med irrelevante beskeder. Jeg kan ikke bruge én eneste af Mik S' sætninger til noget!

    Jep. Regner også med 6 mdr. Så er den ude. Jeg bliver bare for nærig, når jeg skal lægge det hele på én gang. Det kan jeg ikke sådan noget. For så er der mindre til at lave impulskøb for smiley


  • #36   21. dec 2012 Jeg skrev at du har et smukt navn..... Det er da en brugbar sætning...snøft smiley

  • #37   21. dec 2012 Nu er jeg trods alt også alene, med stor husleje, tre heste, hund og stort shoppebehov smiley Der skal være til det hele smiley


  • #38   21. dec 2012 Ja Mik S, det er sikkert meget fint, men ærlig talt, så har jeg ikke kunne bruge dit ordbræk til noget. Sorry to say. smiley

  • #39   21. dec 2012 Jeg kan da også let betale den. Jeg kan bare ikke se hvorfor jeg skulle sige nej tak til de renter jeg kan få ud af det. smiley

    Men der er selvfølig de folk der lever på kredit og opretter en masser af lån. De kan let komme ud og skide.

    Bliver den væk. Stjålet eller går i stykker. Så betaler jeg da bare lånet ud og køber en ny. Værre er det virkelig ikke?


  • #40   21. dec 2012 Nemli' Simon. Desværre er det kun 5% af dem som benytter disse tilbud, som altid har 10k stående, til uforudsete udgifter. Og derfor kan handle som dig.

Kommentér på:
Købe mobil hos cbb på afbetaling?

Annonce