1.026 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Gør jer selv og naturen en tjeneste Gør jer selv og naturen en tjeneste

Var ude at gå med Franco igår, og på vores vej møder vi en død gris der ligger på en palle i vejkanten ved et skovstykke.. Desværre er det ikke første gang denne landmand blæser højt og flot på reglerne omkring bortskaffelse af døde dyr, så vælger derfor at tage billeder af grisen og omgivelserne, for idag så at kontakte teknisk forvaltning..

Landmanden påstår at han umiddelbart efter at jeg havde set grisen, havde hentet den, og derefter tildækket den og lagt den på plads igen, hvilket jeg ikke tror en dyt på!

Men hvorom alting er, så vil rette vedkommende holde lidt ekstra øje med den pågældende landmand fremover og sørge for at der bliver kørt forbi og tjekket fra tid til anden..

Min bøn til jer er simpelthen at tage billeder og kontakte teknisk forvaltning hvis i oplever det samme.. Det er miljø svineri så det basker, da dyr som ræve o.lign. går i de døde dyr, og kan således sprede bla. multi-resistente bakterier!

Desværre er mange landmænd skide ligeglade, og de fanger kun budskabet hvis vi andre gør noget ved det vi ser..

God morgen til alle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør jer selv og naturen en tjeneste
  • #1   25. jan 2013 Altså er det meningen grisen bare skal ligge og rådne, eller er det fordi der kommer nogen og henter den?

• #2   25. jan 2013 Der er sgu ikke meget voksen over dig, "Babooms Voksen"!

• Ludvig *
    Ludvig * Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 623
    #3   25. jan 2013 Når jeg finder et dødt dyr i vejkanten går jeg straks hjem efter dynamitten, det skal fejres!

• #4   25. jan 2013 jeg læste det, og jeg er ligeglad....

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 154
    #5   25. jan 2013 Så alle de dyr som dør naturligt i naturen, som røve osv (snart ulve) hopper på, er nogle svin og skal skamme sig? - Så et halv-ræddent selvdødt rådyr skal findes og pakkes ind før ræve nakker det?

• #6   25. jan 2013 Hehe, du skrev RØVE ^^

• Andreas H
    Andreas H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 154
    #7   25. jan 2013 hehe ja smiley Det er en meget sjældent dyr, som lver her nordpå mellem Skagen og Frederkshavn.. de nakker alt hvad der er selvdødt og mide fyldt. og så er de i brunst 367 dage om året uden brug af gummi

• #8   25. jan 2013 Andreas du har tydeligvis ikke læst hvad hun har skrevet. Landbruget i dag bruger uanede mængder antibiotika, og som mor altid har sagt, så er antibiotika ikke noget man skal bruge for sjovt, da det kan stoppe med at virke og du ender med at dø af en eller anden latterlig sygdom. Well det er en realitet, og landbruget gør det i et enormt omfang i dag, da dyrene vokser hurtigere da de sparer energi på immunforsvaret. Problemet her er bare, at alting tilpasser sig efter forholdene, ligeledes gør bakterierne, så der bliver lystigt avlet videre på de bakterier der rent faktisk kan hamle op imod antibiotikaen. Dette ender så ud i de såkaldte multiresistente bakterier, som vi intet kan stille op imod. Disse bakterier kan nemt blive spredt ud i naturen, hvis eks en ræv eller andet rovdyr finder sådan et korpus interessant.
    Så for at koge det helt i bund, så kan i ende med at dø af en latterlig lille infektion i en rift på jeres finger.

At landmændene generelt bare er nogle indavlede miljøsvin er så en anden sag, jeg holder mig sgu heller ikke tilbage for den slags, da jeg synes det er noget forfærdeligt svineri.

• #9   25. jan 2013 Steve Pek - Endelig et fornuftigt menneske! Du forklarer det nemlig super fint smiley parasitter osv kan self osse blive spredt

• Hej Søde <3
    Hej Søde <3 Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 412
    #10   25. jan 2013 Hold nu kæft. Det eneste der er galt med at der ligger en død gris til åben skue er sgu da at det ikke ser særlig pænt ud + evt. lugtgener.
    Der udover er hele sagen omkring MRSA blæst fuldstændigt ud af proportioner. Der er større risiko for at blive ramt af lynet på en solskinsdag, end at nogensinde at problemer med MRSA. Her tænker jeg selvfølge på samtlige typer af MRSA.

• Jarl S
    Jarl S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 79
    #11   25. jan 2013 Vi har en gang lavet hjulspind i en gas-op-pustet-blå-gris.. damn en stank!!

• #12   26. jan 2013 Faldt lige over den her artikel efter jeg havde læst den her tråd og ja EB er en dårlig kilde men lidt tankevækkende alligevel.

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1906780.ece

Kommentér på:
Gør jer selv og naturen en tjeneste

Annonce