731 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Tørt hår ? Tørt hår ?

Hej, dette emne retter sig nok mest mod pigerne smiley

Jeg har meget tørt hår så jeg ville høre om der måske var nogle af jer der har erfaringer eller kender nogle gode måde at komme af med mit sindsyge tørre hår?

Mit hår går midt til ryggen, jeg bliver ca klipet hver 3-4 mdr, mit tørre hår opstod efter jeg havde værret på sommerferie i Kroatien, inden der havde jeg fået en held del lyse striber og mit hår blev dagligt udsat for saltvand og kraftig sol, den rene mishandling. Jag havde aldrig før haft tørt hår eller problemer med det.
Nå men nu er det simpelthen SÅ tørt, jeg har ikke farvet det siden, jeg har fået klippet et godt stykke af og brugt liter af balsam, prøvet hjemmelavede kure som olivenolie, kokosolie, æggeblommer osv osv men intet ser pt ud til at virke i mit stakkels hår... Det hår der er tørt er det der hænger inderst mod ryggen, så jeg har tænkt på om det kunne være slid? når jeg sover feks? eller når det bare hænger og gnider op af mit tøj?

Jeg træner og spiser rimelig sundt, jeg går op i at få de rigtige vitaminer så jeg tror næppe det kan være mangel på vitaminer?

Jeg håber der måske er en af jer der kender en mirakel kur !
På forhånd tak ! smiley

Mvh Alberte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tørt hår ?
  • #1   22. nov 2013 jeg har os meget tørt hår, jeg gør det en gang om ugen at jeg tager en god omgang madolie i håret og sover med det, (helst en weekend hvor jeg ikke skal noget da det ser mega fedtet ud ens hår) også skylde det ud næste dag smiley :) det hjælper mig smiley det var en øko frisør der kom med det råd til mig og det har virkelig hjulpet mig smiley

• #2   22. nov 2013 Tak, det vil jeg da lige prøve så smiley !

• Jakob
    Jakob Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 38
    #3   22. nov 2013 Universal rådet herfra forumet er standard.
    Skyld dit hår i cola og alkohol ca. 1.000 gange... så er det med garanti ikke tørt længere...

• #4   22. nov 2013 Jeg havde i en lang periode ekstremt tørt hår grundet afblegning, jeg fik afvide af min frisør at håret ikke ville kunne reddes overhovedet, det skulle klippes af.

Dog valgte jeg at prøve og redde det alligevel, jeg købte en balsamspray og noget ordentligt argan olie til håret.

Balsamspray'en er denne: (link fjernet)
    Og den har virkelig reddet mit hår, også er den endda drøj i brug. Jeg har haft min over et halvt år og der er stadig rigeligt tilbage i den.

Argan olien kan være hvilken som helst bare det er rent, bare en lille smule i spidserne.

Også husk at brug beskyttelsesspray når du føntørrer/glatter.
    Når du går i seng så flet det i en stor fletning (Slider mindre på håret).

Fra tid til anden giver jeg håret en hårkur med kokosolie (Laaangt bedre en almindelig mad olie)

• #5   23. nov 2013 Jeg har selv ret mange problemer med helt tørt hår, da jeg skal have sat håret op under hatten på mit arbejde hele tiden. Hvilket kræver en del hårlak, gele, voks, og andre ting i håret hver dag... Jeg har købt sådan noget olie fra Loreal, som jeg mildest talt ''overforbruger'', da jeg har fundet ud af det virker, og så giver jeg det hårkur når jeg er hjemme i weekenden, og lader det bare være løst, uden at glatte det osv hele weekenden. Synes det mega træls smiley

• #6   25. nov 2013 Jeg bruger selv arganolie shampoo og balsam og hårolie til mit hår mår det er håndklæde tørt.
    Og så er der vigtigt du ikke vasker hår hverdag, børst det cirka 2 gange om dagen. Sæt dit hår op når du sover.

Kommentér på:
Tørt hår ?

Annonce