{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.395 visninger | Oprettet:

Elektriker spørgsmål!! {{forumTopicSubject}}

Få flyttet en kontakt i en væg ca 20 cm.
Få sat nogle flere sikringer i - kan ikke huske den faglige betegnelse, men gøre så jeg kan have flere elektroniske ting kørende samtidigt, uden sikringerne bliver ved med at gå smiley

Nogle ide om en CA pris - ved godt det kan være lidt svært at sige, men en ca pris burde da vel kunne findes ud af :)?

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elektriker spørgsmål!!
  • #2   4. jun 2014 Det en lejlighed jeg ser på - kan ikke huske hvor store de var.
    Men ser lige imorgen, men hvis jeg skal have flere grupper på - og det skal fordeles på de ting jeg nu vil bruge - kan man sige en ca pris på det?

• #4   4. jun 2014 Okay super, tak smiley Må lige se hvordan det bedst skal gøres - dog helst skjulte ledninger smiley

• #5   4. jun 2014 det ikke sikkert det er bare lige det kommer an på hvordan det er lavet om der er trukket en ledning rundt til den ene gruppe og en ledning til den anden. eller om fra hver udtag er trukket ud til eltavlen. har samme problem her men kan ikke få lavet det om som sådan fordi der kun går en strik ind til mit køkken og baggang eller alt kan laves men det ville koste mig en del

• #7   4. jun 2014 Hvor meget forventer du lige skal køre konstant.
    Eneste sted det problem oftest er, er i køkkenet. Pga kaffe, elkedel osv. bruger 1000-2000 watt.

Håber ikke dit tv, computer, osv bruger det smiley

2300watt er der jo i en 10A gruppe.
    Dvs.
    Tv 250w
    2lamper 120w (glødepærer tak)
    Dvd 50w
    Computer 400w maks alm gamer. (Sparometer måling herhjemme under load.)
    Nas server 50w
    Ps3 250w

Dvs 1120w .

Ca. 2,5kr Per kWh smiley

Men ja, 4pol grup i tavle, også forhåbentlig ligger den eksisterende installation i rør, så det trække 5 leder i steder med rundt også brug forskellige faser hist og her blabla osv. (Hvis det er muligt)

Tjah en halv dags arbejde. Alt efter omstændighederne. Normal dagsløn min for elektriker udfraktureret er vel en 400-450 + moms. Og materialer smiley

• #8   4. jun 2014 Tjah en 3000+ som Thomas siger smiley

• #9   5. jun 2014 Som de andre siger kan sådan en pris ikke fastslægges uden at se installationen. Vi kan ikke engang svare dig på om det er lovligt at skifte til 13a sikringer.

Ham der gutten >>

Vi har alle forskellige brugsgenstande. F.eks. bruger min computer, hi-fi og tv ca 2.000w alene. Så ligger du lige en elkedel, en ovn, lys og div. andre ting oveni. Så er de få grupper der som regel sidder i en lejlighed sgu hurtigt brugt.

• Christian P
    Christian P Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 36 Svar: 158
    #10   5. jun 2014 Tænker lidt at det er i køkkenet problemet er..!!
    Er det rigtigt så få tjekket om de forbrugsgenstande er sat på samme fase, kan jo være derfor.. smiley
    Men ja eller kommer det jo and på hvor meget arb. der skal laves med at fræse, mure, trække ny ledning osv...
    En ny automatsikring og en stump ledning koster jo ikke meget, så kommer and på arbejdet.. smiley
    Held og lykke med det..

• #11   5. jun 2014 Tak for alle jeres svar smiley - Skal ud og se den igen idag, så må jeg lige se på det smiley

Men prisen var også mere for at finde ud af om vi snakkede 15.000 eller 5000 - selvfølgelig kan i ikke give en konkret pris, havde jeg heller ikke regnet med smiley

• #14   5. jun 2014 Thomas H >>

Hvor skriver jeg at mit TV bruger meget strøm?

Kommentér på:
Elektriker spørgsmål!!

Annonce