401 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Analog og digital bileder Analog og digital bileder

Bare lige af ren nysgerrighed og kedsomhed.

Men jeg syndes dengang man tog billeder analog, så var billederne altid knivskarpe, om det var et engangs kammera til en 50'er eller et kammera til 500.

Ved digital kamera er kvaliteten meget forskelligt alt efter pris.

Ved self godt der er forskel på MP på de digitale, men hvordan ka ndet være analog det bare spiller???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Analog og digital bileder
  • #1   24. jun 2014 De billeder jeg har set fra et engangskamera var den værste gang... ja...

Men det kommer meget an på hvilket objektiv man bruger samt hvilken sensor der er i kameraet.

• #2   24. jun 2014 Det er bestemt ingen regel. Analoge billeder er ofte lige så uskarpe. Jeg har en masse gamle slides jeg har scannet ind, og der er størstedelen uskarpe. Så det afhænger kun af fotografen.

Til gengæld er mange af de analoge kompaktkameraer lavet med en "all round focus" optik, så den fokuserer på hele billedet, ved højt blændetal. Samme princip er i digitale kompaktkameraer, hvor det næsten kan være en udfordring at få dybdeskarphed.

• #3   25. jun 2014 Du synes helt sikkert også at VHS var skarpt engang... og at DVD var knivskarp...

men det var det ikke smiley

• #4   25. jun 2014 Arh, man kan ikke helt sammenligne det. For analoge billeder der er taget med det rigtige udstyr, kan stå så pivskarpt man tror det er løgn. Jeg vil stadig påstå, at detaljegraden i analoge mellemformatsbilleder overgår digitale billeder.

• #5   25. jun 2014 Læste også på det store internet at flere af de proff fotografer som tager bryllups og natur billeder osv bruger analog, da det bare står knivkskarpt og det giver en eller anden effekt som fotografer med digital prøver at efterligne med efterfølgende redigering på en pc.

• #6   25. jun 2014 Lolwut..

han skriver at han synes det var skarpt uanset hvilket kamera man brugte :9

• #8   25. jun 2014 Måske ikke knivskarpt men det er jo forholdsvis ordentlige billeder sådan et normalt analog tager.

Hvorimod et digital kamera kan være dårligere end en mobil hvis de er billige nok .

Snakkede man overhovedet MP ved analog? det vel ikke samme form for uskarphed man ser ved analog, der er jo ikke pixels som sådan?

Kommentér på:
Analog og digital bileder

Annonce