422 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Smykker og tro ? Smykker og tro ?

hey, sidder lige og diskutere med en veninde ang. smykker osv som har en "tro" bag sig eller hvad man skal sige, ligesom katolske halskæder, kors osv osv,

Spørgsmålet er så om i syntes det er klamt og respektløst at gå med for eksempel katolske halskæder hvis ikke man er katolig? at gå med kors hvis ikke man er kristen eller tror på gud og sådan..

Sæt igang smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smykker og tro ?
  • #1   22. sep 2008 Jeg kunne aldrig selv finde på at gå med noget religiøst - men hvis folk går med et kors fordi det er pænt synes jeg er helt iorden.

Dog forstår jeg IKKE hvorfor folk får tatoveret et kors medmindre de er 51 år gamle og har gået i kirke hele livet.

• #2   22. sep 2008 Philip J:

jeg tror ikke på gud, men går med et kors, fordi jeg syntes det er pænt.. syntes ikke at fordi andre har en tro, kan jeg ikke tillade mig at gå med det selvom jeg godt kan li det. men ja tattoo kan jeg godt følge dig i hehe,

• #3   22. sep 2008 Jeg bærer et kors som smykke, men er bestemt ikke troende kristen..

jeg fik det i dåbsgave, så det har meget affektionsværdi for mig - derfor går jeg med det..

• #4   22. sep 2008 Rusholt: det er forståeligt når det er dåbsgave:) men er det så forkert syntes du, hvis man bærer et kors som man selv har anskaffet sig, blot fordi man syntes det er pænt, når man slet ikke er troende ?

• #5   22. sep 2008 Nej, det ser jeg intet forkert i..:)

• #6   22. sep 2008 Rusholt: okay, for sådan har jeg det nemlig også, men min veninde syntes det er forkert og respektløst af mig at gå med kors når jeg ikke er troende :S

• #7   22. sep 2008 Arh der må hun stoppe.. smiley

Jeg ser intet galt i det.. Hvis det var sådan, at det kun var kristne der skulle gå med kort, hvorfor sægler kirken dem så ikke?

• #8   23. sep 2008 Rusholt: hehe du har en pointe:P

vegan princess:

ja altså i mine øre lyder det du siger jo også rigtigt, men jeg respektere nu folkhar deres tro, så længe jeg selv har valget smiley

Kommentér på:
Smykker og tro ?

Annonce