650 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hund for første gang Hund for første gang

Hey alle sammen

Kæresten og overvejer at få en hund, så vi er i gang med at undersøge en masse om det.

Måske er der nogle hundeejere herinde der kan hjælpe lidt.

Vi vil gerne have en lille hund Chihuahua, dværgpinscher og lignende, er der nogle racer i den dur, der er bedre for begyndere?

Vi tænker også på hvad udgifter der ca. ville være månedligt, forbundet med at holde hund. Er der nogen der kan give et overslag, alt inklusive (dyrlæge, foder, forsikring osv)?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund for første gang
  • #1   12. nov 2008 Prøv at spørge inde på hundegalleri, der er mange der helt sikkert kan svare på det smiley

• #3   12. nov 2008 og lige et forslag, lidt fast et par hunderede kroner til side hver månede til uventede dyrlæge regninger.

Har selv hund, og vil meget gerne komme med mine udgifter, men eftersom jeg har meget større hunde kan du ikk rigtig bruge at jeg køber for 1000 kr foder om måneden til særlig meget smiley

• #4   12. nov 2008 Jeg regner også med at få oprettet med på HG, men ville lige undersøge det lidt herinde først.
    Tak for svarene allerede :)..

• #5   12. nov 2008 Dib'o
    Det tror jeg ikke hun gør her, da hendes hund jo er en heeeelt anden race.

• #7   12. nov 2008 Vi har selv 2 hunde, 1 stor og 1 lille.
    Og jeg synes ikke det er specielt dyrt.

De kommer til dyrelæge chek engang imellem, men det er jo ikke hver måned ... kurv, seler, halsbånd osv er jo noget man kun køber et par gange og ellers er det slut.

Maden er heller ikke for galt, det kommer helt an på hvad i køber og hvad jeres hund kan li ... og en hund i den størrelse i snakker om, spiser jo ikke så fandens meget. smiley

• #9   12. nov 2008 Jeg er af natur lidt sparsommelig, eller hvad man skal kalde det, så det er heldigvis en selvfølge at lægge lidt penge til side til sådanne ting.

Er der stor forskel på dyrt og billigt foder, andet end kvaliteten? Jeg mener, handler det bare om at hunden bliver mæt? (Den skal selvfølgelig også kunne lide og tåle maden).

• #12   12. nov 2008 Dennis - det billige er hvad vi kalder for junk - men mine hunde spiser faktisk ikke andet og de er sunde og raske. smiley

• #13   12. nov 2008 Dennis
    der er kæmpe forskel på foder

jeg købte noget billigt foder til mine hunde for at spare lidt, da to store hunde spiser meget. jeg gav 300 kr for 15 kg, det holder ca ½ md, mine hunde sked ca 6 gange om dagen, hvilket vil sige at der var alt for meget fyldstoffer i, som hunden ikke har behov for, og mine hunde blev sløve, pelsen knap så pæn.

Det har rigtig meget at sige at det er kvalitets foder

• #14   12. nov 2008 hvorfor ikke bare købe en billig hund , altså i stil med dansk/svensk eller lignende amå hunde?

en hund koster alt efter størrelsen ca 500-1000 pr måned +/-

• #15   12. nov 2008 Det med billig foder - jeg tror altså at det kommer an på om de er vant til at få det, vores hunde har hverken grim pels, er overvægtige, skider mere og hvad i ellers skriver .... de er nøjagtig som alle andre hunde, og har det fint.

Og den ene af dem vil faktisk kun have det billige foder.

• #17   12. nov 2008 Tak for alle de dejlige svar, de er virkelig brugbare..
    Det giver en god fornemmelse af hvad man kan forvente.

• Anders .
    Anders . Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 703
    #19   12. nov 2008 Må jeg tillade mig at spørge hvorfor folk vælger at få de her små dværghunde, i stedet for en kat?
    Katten er da meget mere hyggelig, og lækker at røre ved? Og den larmer ikke (synes altid de bitte hunde gør konstant, måske fordi ejerne i starten ikke havde skulle vælge en hund, fordi de ikke magter at opdrage den?).. og de er meget renlige og lugter ikke (hvorfor lugter nogle hunde så surt? ligesom sure sokker, bare endnu mere surt?))

Mvh Anders

• #20   12. nov 2008 Camilla H
    Kan være der er forskel på hvordan hunde reagerer på det synligt.
    Men tvivler på at det er hvad hunden er vant til, som dib'o siger.

Vi ville jo heller ikke have godt at spise junk dagligt.

• #21   12. nov 2008 Josephine - jo, det kan der sagtens, jeg har bare aldrig set noget dårligt ved billig foder.

• #24   13. nov 2008 Anders > I vores tilfælde fordi vi mener og tror på at det er nemmere at styre en lille hund end en større. Til det kommer, at en større hund kræver mere plads, og eftersom vi nok har udsigt til at bo i lejlighed et stykke tid, synes vi det ville være synd for en større hund.

Igen tak for en masse svar. Vi er blevet klogere, og tager en masse med i overvejelserne.

Kommentér på:
Hund for første gang

Annonce