Jeg går AMOK over naboens hund ! Jeg går AMOK over naboens hund !
Vores nabo har åbenbart valgt at anskaffe sig en hund, trods det at de ALDRIG er hjemme.. Det har så resulteret i en hundehvalp som står og gøer konstant og det har været sådan siden den første dag de fik den.. Skal lige siges jeg bor i lejlighed.
Jeg lagde så mærke til at der kommer en gut og lufter hunden et par gange om dagen.. Ikke en som bor her, men blot en der kommer og lufter den, fordi de er så lidt hjemme .. Så jeg sagde til ham, at jeg synes det var synd for hunden og at jeg gerne ville passe den om dagen, så den ikke var alene hjemme.. Det var han rigtig glad for og ville fortælle det videre.. Efter 5 dage havde jeg ikke hørt noget og løb tilfældigvis ind i naboen på gangen hvor jeg tilbød det samme til hende. Jeg har så stadig ikke hørt noget og nu er der altså gået 3 uger og hunden står netop nu og gøer hele tiden..
Her er et lydklip hvor i kan høre hvor meget det er:
http://www44.zippyshare.com/v/57232426/file.html
Det skal lige siges at det er optaget i MIT KØKKEN.. Det står sådan der til hele dagen fra morgen til aften, kun afbrudt af når den bliver for udmattet til at blive ved, eller når ham gutten kommer for at lufte den.
Hvad skal jeg gøre ? Jeg synes det er skide synd for dyret, og har mest af alt lyst til at sparke døren ind og bortføre hunden så den kan komme et sted hen til nogen der faktisk har tid til den..
Min Underbo har klaget til hende der har hunden, som selv undskylder med "at det jo kun er midlertidigt", men det kan jeg ikke se hvorfor det sku være når hun aldrig er hjemme til at opdrage på den..
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 31 Svar: 454
jun 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 171 Svar: 2.250
jan 2007
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 31 Svar: 454
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 2 Svar: 36
apr 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 76
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 238
maj 2011
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 569
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 3.038
feb 2010
Men du nævner intet om, at du har været inde og snakke med dem. Så måske ville det være en start? Eller overså jeg noget?
feb 2010
Læste ikke det hele, men fik du fat i, at naboen, rent faktisk er ejeren af TT's lejlighed? Altså der ikke rigtig er nogen at klage til? Medmindre at naboen ejer mindre en 50% af ejendommen.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 63 Svar: 512
feb 2010
Og efter lidt nærlæsning og snakken med min veninde.. bla bla bla (rødvin i ved
Tag endnu en snak med naboen og sig det som det der, men på en pæn og høflig måde.. Sker der ikke noget positivt, inden for 1-2 uger. Så snak med dine medbeboer om en mulig løsning (breve, direkte konfrontation osv) og sker der ikke noget, så kontakt dyreværnet. - Min veninde siger, at det er en længere proces, da man ikke "bare" løser tingene over én nat, men enten skal gå gennem, en fælles aftale (den der er lavet i ejendommen) eller skal gå gennem ejendommens ejerforening (læs mere her http://www.bolius.dk/alt-om/lejlighed/artikel/hvordan-fungerer-en-ejerforening/ ) og i nogle tilfælde dyrenes værn. Kringlet ja, men håber i finder en udvej
jan 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 190
Klag til dem,
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 2 Svar: 239
Og så hvis der ikke er blevet gjort noget ved hun inden for en uge så kopier du xxxxxx antal og smider ind af hendes brevsprække hvis der er en!
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 2 Svar: 239
jan 2007
Løsningen bliver vist at jeg må snakke med naboen, for som flere er inde på, ville det jo være bedst for alle parter at finde en løsning med naboen selv og ikke igennem politiet/dyreværnet etc.
Zaela82
Ja jeg ved godt at der selvfølgelig vil være mere larm når man flytter i lejlighed et sted hvor der er tilladt at have dyr. Det har heller ikke været et problem, en af mine underboer har også hund og den gøer engang imellem, men det er jo bare sådan det er og det generer mig ikke
Men nu prøver jeg altså at tage en snak med hende, det må ku løses på en ordentlig måde uden at nogle bliver sure
Jeg går AMOK over naboens hund !