Slankekur ? {{forumTopicSubject}}
Hejsa jeg er en pige på 27 år som er 168 cm høj og vejer 108 kg har et BMI på 38,3. Er her nogle som har et godt råd til hvordan jeg kan tabe mig, jeg har astma så bliver hurtigt forpustet og har ondt i mine lede så svært for mig at dyrke motion men cykler da hverdag ca en halv times tid og går i svømmehallen en gang om ugen men der sker ingenting på vægten desværre. jeg spiser frugt og grønt hverdag og kun slik, sodavand osv i weekenden.
Har taget ca 25 kg på, på 2 år efter jeg fik fjernet min galdeblære i efteråret 2006, har snakket med lægen om det men han vil ikke hjælpe mig ligenu da jeg skal til at gå til psykolog så vil han vente og se hvordan det kommer til at gå der, har døjet meget med depressioner før i tiden pga af dårligt selvværd men er først efter jeg er blevet voksen jeg har taget på.
Nogle som har et godt råd til mig, vil jeg blive meget glad mvh nille60
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 46 Svar: 527
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Fotoprofiler: 1 Emner: 39 Svar: 1.459
feb 2008
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 32 Svar: 246
og vil Ski*e på dem der siger til mig nu at hun ikke har brugt nupuèn rigtig. for vist har hun det... 6gange om dagen i 2mdr. og gik 2x 1 time pr dag. Ingen slik, sodavand, osv !
feb 2008
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 2 Svar: 112
jan 2008
sep 2008
feb 2008
jan 2008
sep 2008
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 32 Svar: 246
Så du tager det bare, men der er nemmere måder at gøre det på. Og det smager jo fuck af lort det nupo.
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 320
Din respons synes mig en kende negativt ladet og hjælper vel næppe Pernille meget!!! - omend din pointe er rigtig. Men pak for helvede tingene pænt ind i stedet for at være nedladende. Babooms evige problem og derfor ofte svært at tage seriøst i mine øjne.
Pernille.
Du er godt igang allerede! Du spiser sundt og dyrker motion. Istedet for Nupo synes jeg du skal blive ved med den sunde kost - masser af grøntsager, kun lidt pasta/ris/kartofler (max 100 g dagligt), groft fiberrigt brød ( fiberrig kost er rumopfyldende og kræver energi at fordøje - altså taber man sig lidt ved at spise det), fedtfattigt kød (eks kylling, og kalkun).
Spis små men mange måltider 5-6 om dagen og skulle du blive sulten derimellem så snup en gulerod!
Mht motion så bliver du lige nu forpustet pga dårlig form (ved godt du skrev du havde astma, men det er jo en lidelse hvor det er svært at komme AF med luften... ;o) ). Du skal belaste dig når du cykler, hvilket vil sige at der skal modstand på og du skal have pulsen op på 70-85% af max (i dit tilfælde vil det sige at den - pulsen - skal op på en 165 -180 stykker i min 10-15 min af din halve times træning og det vil betyde at du sveder meget!).
Dine led gør ondt fordi du vejer for meget, slet og ret! men det vil blive bedre i takt med at du taber dig og at du kommer i bedre kondi....
Har selv været ca samme sted som dig med massiv overvægt, men var målrettet og holdt ud og tabte mig 32 kg på ½ år på kost og motion alene, så det kan sagtens lade sig gøre.
Det går langsomt i starten men det er vigtigt at holde ud og lad være med at veje dig for hyppigt. fx kun hver 14 dag.
mvh Thomas
sep 2008
sep 2008
Æder selv pisse god mad hver eneste dag, og det bestemt ikke fed mad pga. det smager godt.
jan 2007
Forbrændings- og Kalorieindtagelsessystemet... hvad er nu det???
Men nu vi er ved det kan du så ikke forklare mig citronsyre cyklus og ATP så jeg forstår det, for så slipper jeg lettere om ved min forestående eksamen.
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 183 Svar: 574
til morgen for jeg franskbrød med smør og ost, syltetøj eller pålæg og mælk juice eller isthe at drikke.
til frokost for jeg et par skiver rugbrød med smør og pålæg på, mælk, juice isthe
til aften for jeg alm mad nogle gange kartofler med sovs og kød, andre gange pasta og kødsovs osv, isthe juice.
imellem alt det spiser jeg frugt og grønt og drikker vand og får ikke noget efter jeg har spist aften mad
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 3 Svar: 19
Jeg tabte mig på 14 dage 8 kilo, og var så på nippen til slet ikke at kunne styre min spiseforstyrelse, men det gik da.
Jeg ved godt det er pisse usundt, men jeg spiser rigtig meget i perioder, også pludselig for jeg bare nok, og stopper ved at gå på ''kur'' som det der oppe^ .
Lige for tiden spiser jeg kun aftensmad (en potion) og drikker vand. Men fordi jeg træner hver aften mellem 7-10 ca. er jeg tvunget til at spise aftensmad da jeg ellers besvimer (prøvet 3 gange).
Men, men, men ..
Pernille M: Det synes jeg dog ikke du skal begynde på, jeg synes hellere at du skal se på HVOR MEGET du spiser og ikke HVAD du spiser. Jeg spiser det jeg føler for, bare i begrænsede mængder. Har jeg lyst til slik en dag, så spiser jeg måske kun et stykke frugt til middagsmad også ikke noget før aftensmad, udover den aftalte (aftaler med mig selv) mængde slik jeg har ''lyst'' til. Så jeg altid for samme mængde kalorier (næsten) men i hvert fald kulhydrater.
- der er ingen der siger at ''MINE'' kure er sunde, men det er der så mange ting der ikke er. Jeg er ikke død eller skadet inden i endnu, og den dag jeg bliver det bekymre det mig ikke, jeg skal alligevel dø tidligt (har en anden sygdom).
^ dette er bare et forslag, du bør gøre som du best føler for, så du kan holde det, og sådan at du stadig har det godt båden indeni og udenpå .
sep 2008
jun 2007
jeg motionere ikke ret meget af den grund (så jeg virkelig sveder), men sørger så derfor for at tilpasse mit arbejde på en dag sammen med den mængde mad jeg spiser. Cykler jeg ud til hesten en dag, skal jeg derfor spise lidt mere end normalt, fx.
sep 2008
jun 2007
jan 2007
Ja det kan du da tro jeg gør og mage til sludder du lukker ud har jeg ikke hørt længe!
Du kan da have ret i at slik og light produkter (når vi snakker sodavand) er der hvor den glipper, men at snakke forbrænding og kalorieindtagelsessystem (som vist må være et hjemmelavet ord) og så stille det i forhold til fedtproduktion er sgu langt ude i hampen.
Og det som irriterer mig mest af alt er måden du svarer indlægget på. Lad da være med at tale ned til - det er der sgu da vist aldrig kommet noget godt ud af mig bekendt!
Pernille:
Tror nu også at du burde skifte morgen menuen ud med noget mere fornuftigt. Havregryn evt krydret med lidt frisk frugt var nok meget bedre og så et glas mini/ skummet mælk.
Og skær smøret helt væk og som CAPS LOCK skriver så drop i det mindste isteen... Sovs kan man også godt undvære og hvis det endeligt skal være så lav det fedtfattigt - køb evt en opskriftsbog med fedtfattige retter og en kalorieguide kan også tit være en rigtig god hjælp.
sep 2008
jan 2007
Jo mere man hører af lige præcis den slags moraliseren og talen NED til des mere trodsig og mindre gider man at lytte.
Delte erfaringer og gode råd delt ud som en ligeværdig har det pudsigt nok med at fungere meget bedre!
- og det gælder iøvrigt ikke kun i spørgsmål som dette!!!
sep 2008
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 183 Svar: 574
sep 2008
jan 2007
Ja du taler jo tydeligvis ud af din overvældende livserfaring!
sep 2008
sep 2008
jan 2007
jan 2007
Hos utilpassede/uopdragne unge har det vist sig at have en fremragende effekt. Så jeg kan konkludere at du tydeligvis må være en af delene!
sep 2008
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 25
For det første ved jeg hvad det vil sige at værer stor, jeg har selv vejet 165 kg, jeg var dengang ligeglad, indtil min læge spurgte om jeg ville leve eller dø inden jeg blev 30(jeg var 28 dengang). Jeg ville selfølgelig leve, og min læge kom med forskellige ideer til at tabe mig. Der var forskellige kure, og en af den var b.la Nupo.. den hjalp ikke en dyt.. Så begyndte jeg, at lave min egen kur. Og den gik ud på at jeg spiste groft brød med meget magert pålæg. I en periode stod den på hytteost med tomater.. eller den stod på kogt kylling.. Jow jeg tabte mig, men hold da op det gik langsomt... ( jeg har altid været af den overbevisning, at jeg ville tabe mig langsomt, for at bevare humøret; end at værer en sur ged, der snerrede af alt og alle) Så her mange år senere har jeg en mand der fik Diabetes 2 og han var osse overvægtig han var oppe på 113 kg. Da vi var til diatist på sygehuset skulle vi lærer at lave mad som mætter og ikke feder. Og så meldte vi os i diabetes foreningen, og der er nogle rigtig gode forslag hvad man skal se efter når man køber f.eks brød eller mejeri produkter, eller hvilket slik man må spise og hvor meget... Vi laver mad som vi altid har gjort, men vi bruger f.eks kaffefløde i stedet for alm fløde, vi bruger en oliemargarine i stedet for smør eller stege margarine. Når vi spiser salar laver vi selv vores dressing af mejeri produkter, der indeholder 0,5% fedt og hvis man vil søde det en lille smule, så bruger vi et par enkelte dråber af flydende sødemiddel, så så krydderier. Og sådan kan man blive ved.. men enden på det hele var at især min mand, tabte sig for hurtigt for han tabte sig fra de 113 kg, og ned til 74 kg på ca 5 mdr, og han lignede en der var i sultestrejke. Man kan godt spise f.eks frikadeller, men frug fars der har en meget lav fedt%, og ungå at bruge mælk, men brug feks danskvand, og steg dem i ovnen istedet for på panden... Jeg har selv astma, og min motion består i at jeg går ude i haven, eller jeg går en tur med hundene, jeg går meget rundt, men i det tempo der passer mig.. og kan jeg mærke at jeg har været for hård ved mig selv så stanser jeg bare op og kigger ud over markerne... Du skal ikke spurgte afsted... Jeg bruger f.eks den som de siger i tv, man skal rører sig i mindst ½ time om dagen, men jeg siger jeg vil hellere gå ud i haven (om sommeren) og lægge mig på knæ og hive ukrudt op 20 gange på en dag ( og på den måde værer i bevægelse 2 timer) i det tempo der passer med mit luft forbrug, end at jeg vil presse mig selv og værer ødelagt resten af dagen.. Nogle dage kan jeg ikke klare tøjvask eller støvsugning, så er det manden der klare det, og de dage han er dårlig ( han har nervebetændelse i fødderne, en følgesygdom efter sukkersygen), så har jeg det måske nogenlunde og så gør jeg det jeg kan klare... Og har vi de begge skidt en dag, så er det bare ærgelig hvis det roder lidt.. Undskyld det blev en længere smørre, men det var bare min historie i store træk.. er der noget du gerne vi spørger om er du velkommen til at skrive i min indbakke.
Held og lykke med forløbet...
sep 2008
Slankekur ?