Kan ikke stå op om morgenen.. {{forumTopicSubject}}
Jeg er i en lidt dårlig døgnrytme lige pt.. det skyldes at jeg har et arbejde, hvor jeg nogengange først har fri kl. 24, også nogengange på hverdage, nå men nok om det. Problemet er, at jeg har svært ved at stå op, når jeg endelig er faldet i søvn. Idag fx. ville jeg tage en eftermdidagslur på 2 timer fordi jeg var træt da jeg kom hjem fra skole. Jeg lagde mig til at sove kl. 14, og havde sat 4 (!) vækkeure til kl. 16, men alligevel lykkedes det mig først at vågne kl. 18:30 da min mor kommer ind og vækker mig..
HVAD SKER DER! Hvordan kan 4 vækkeure indstillet samtidig ikke få mig op? Det er et seriøst problem, da jeg mange gange ikke når i skole til tiden, og nogengange når jeg skal på arbejde om morgnen, stiller jeg min computer til at spille en sang på højeste volume med en højttalere på natbordet, fordi det er den eneste måde jeg altid kan vågne på, men det er en uholdbar løsning, fordi min computer skal være tændt hele natten + jeg vækker hele huset.
Jeg HAR prøvet Ginseng, vitaminpiller og alt det andet crap der skulle give ekstra energi, men uden held
Gode idéer modtages gerne, og hvis i har nogle spørgsmål er i velkomne til at spørge.
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 37 Svar: 817
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Fotoprofiler: 1 Emner: 39 Svar: 1.460
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 95 Svar: 389
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 37 Svar: 817
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 95 Svar: 389
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Emner: 44 Svar: 1.962
Når ens døgnrytme er blevet lavet om, (er faktisk i noget alla det samme) så vender man jo det hele på hovedet, og det er simpelthen bare imod naturen og ens cyklus går fuldstændig i kluder - bare se på natarbejdere på f.eks. en fabrik! Man bliver generelt ca. 40% mindre af tiden på arbejdsmarkedet, end folk med alm. dagjobs - simpelthen fordi kroppen såvel som hovedet ikke designet til at værre på sit højeste om natten !
Evt. skift arbejde, og som cykel siger, TVING dig iseng, og selvom du ikke kan sove, så bliv liggene ! Er næsten overbevist det før eller siden iløbet af natten skal lykkes dig at falde isøvn. Når først du har fået rettet din døgnrytme lidt op, vil du sikkert også opdage at du får lettere ved at stå op - og husk nu at gå iseng på et fornuftigt tidspunkt !!
dec 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 221
http://www.gadgets.dk/sonic-bomb-alarm-clock.html
Og det virker ! - Det skal jeg så ellers fanemde lige love for!
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 82
Da det var allerværst fik jeg nogle rigtig effektive sovepiller af min læge, så jeg ku' få en mere normal døgnrytme - overvej det
-Sine
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 323
Kan ikke stå op om morgenen..