tyrkiet imod fogh? {{forumTopicSubject}}
ja skal vi ikke have en lille debat igang hvad syntes i om det? er tyrkiet langt ude eller hvad? og der er lidt tekst inde fra tv2 som jeg lige har nuppet.
Tyrkiets ministerpræsident, Recep Erdogan, siger, at han er negativt indstillet over for statsminister Anders Fogh Rasmussens NATO-kandidatur, fordi han tvivler på, at Fogh vil bidrage til den globale fred.
Det har tidligere været fremme, at Tyrkiet er kritisk over for Anders Foghs Rasmussens håndtering af Muhammed-krisen. Men ikke mindst er tyrkerne utilfredse med, at den kurdiske tv-station ROJ, der sender fra Danmark. Tyrkiets præsident Gül har dog sagt, at det er ham - og ikke Erdogan, der tegner Tyrkiets udenrigspolitik.
"Min personlige holdning er negativ"
På en konference i London, som blev transmitteret direkte på tyrkisk tv, sagde Erdogan i dag, at Fogh har undladt at handle på en tyrkisk anmodning om at forbyde den kurdiske tv-station Roj at sende via satellit fra København.
Hvordan kan de, der undlader at bidrage til fred, bidrage til fred i fremtiden? Vi er i tvivl, og min personlige holdning er negativ
—Ministerpræsident ErdoganDen tyrkiske premierminister kritiserede desuden sin danske kollega for en dårlig håndtering af krisen i forbindelse med tegningerne af profeten Muhammed.
jul 2008
Følger: 1 Emner: 52 Svar: 464
jul 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 210 Svar: 2.407
jul 2007
skal lige siges jeg går slet ikke ind for venstre eller fogh
jul 2008
jul 2007
jul 2007
det var da nogle meget konstruktive ting som du bidrager med
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Fotoprofiler: 1 Emner: 33 Svar: 1.852
Har ikke hørt tyrkernes grundlad i et interview i nu, men kun hørt deres top punkter fra alle andre sider .. Gad godt høre en uddybet forklaring af hvad de har på hjertet hehe
Men tror ikke Fogh var stillet op til posten, hvis han ikke havde en lille anelse om reslutatet !
feb 2007
Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 880
Det er bedre at sidde stille og lade de andre tro man er dum end åbne kæften og fjerne enhver tvivl.
Men hver sig mening er jo det der giver livet krydderi.
mar 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 176
aug 2007
God "talemåde" hah
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 22 Svar: 51
Hvis bare Tyrkiet ikke vil have ham som generalsekræter, så bliver han det IKKE. Jeg er faktisk personlig selv lidt ligeglad med om han får posten eller ej, men synes da absolut at det kunne være fedt at se en dansker regere sådan noget stort. det ville da være rigtig godt synes jeg.
Jeg kan sagtens forstå Tyrkiet er imod Fogh, lad os glemme muhammed-tegningerne, men bare det at Danmark rent faktisk giver terroristerne (PKK) lov til at føre deres tv-station "ROJ"i Danmark er meget forkert. Foghs opgave er bl.a. at skabe fred, men hvis vi fodrer terroristerne i vores eget land er det jo lidt dobbeltmoralsk at fredskæmper efter min mening. ved ikke om i andre er enige. jeg har selv fulgt lidt med i ROJ-tv, og der kan man virkelig se terroristerne på bjerge både mænd og kvinder. man kan se hvordan de kæmper mod civile menner osv. det er fuldstændig langt ude synes jeg.
jul 2008
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 13 Svar: 112
Så kan samtlige mennesker i NATO ikke være generalsekratær med den holdning -.-
Og så er ROJ TV-stationen ikke ulovlig på nogen måde i forhold til Dansk eller Europæisk lov så der er heller ikke noget at komme efter der, og go Fogh (:
jul 2008
men heller ham end lars
ville personlig gerne have Pia meeeeeeeeen
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 13 Emner: 21 Svar: 424
aug 2007
Manden har kæmpet hele sit liv, og nu får han chancen for det største post i Danmark, så tror han vil gøre alt hvad der står i hans magt for og please danskerne.
Han er også en minister som kun har øje for Danmark.
aug 2007
aug 2007
aug 2007
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 13 Emner: 21 Svar: 424
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 46 Svar: 564
aug 2007
Jo taRk, vi tager da hele den store opsparring som Fogh og Lars Løkke har samlet, og giver det HELE til folket. Alt ud til danskerne OSV. bla bla bla - og tilsidst har vi INGEN penge, og hvor er vi så havnet .... Samme niveau som Island !
Hun ville slet ikke kunne styre de mange penge, magten eller danskern. hun er så evigt ensporet, og det får man sq intet godt ud af !
Er også nervøs for danskerne ikke stoler på Lars L, men giver Gucci Helle en "chance" , men håber fandme aldrig det sker !
aug 2007
Hun er absolut ikke den rette til posten.
Og Villy kan sq da ikke overtage sådan et job. Han er først lige blevet populær inden for de sidste par år ! - fin mand, men tror ikke han har det der skal til.
aug 2007
Og når vi så endelig er kommet derned, så kommer der pinse-pakker, kartoffelkure, og rend mig i røven for og rette op på det.
Og så skal Danmark igen rejse sig fra asken
aug 2007
Ja, pengene slipper jo nok op på et tidspunkt...
Du har helt ret, det er sq skræmmende at alle dem man godt ville have siddende på posten er stukket af.
Men på den anden side tror jeg det kommer Danmark til gavn at mange politikere i dag er unge. Personligt syntes jeg ikke der skal sidde en gammel nisse på posten, da han med garanti ikke lever i det 21'ende århundrede.. Men man kan altid tage fejl
aug 2007
Ja, men han er også en af de få gamle mænd som rent faktisk forstår sig på de unge. (lidt som Villy, men tror ikke han har evnerne)
aug 2007
aug 2007
aug 2007
Håber han får den indflydelse at de ikke er fjender mere, men forstår at vi bare vil hjælpe med og få de rigtige mænd til magten. Folk som ønsker og "repererer" landet.
mar 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 176
mar 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 78
Jeg magter ikke at skulle til at betale 90% i skat.
tyrkiet imod fogh?