{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.579 visninger | Oprettet:

Muhammed tegninger. {{forumTopicSubject}}

Hej BB.

Muslimske tro siger jo at man ikke må tegne eller lave nogle billeder af Muhammed. Sådan som jeg lige har forstået det.

Jeg syntes også det er fair og vi skal vise respekt over for hinandens tro. Ja jeg går ind for ytringsfrihed. Men stadig vise respekt over for hinanden. Det vil sige jeg tar stor afstand fra de tegninger da jeg syntes det er forkert.

Men hva så hvis jeg tror på en gud der siger at kvinder ikke må tildække sig? Så krænker de jo også min tro? Bare lige et andet syn på sagen. Hva syntes i? smiley

Hold venligst tonen ren.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muhammed tegninger.
  • #1   24. maj 2010 Derfor burde religion forbydes! Tænk på alle de problemer, som der vil blive løst med et finger knips!

• #2   24. maj 2010 Km T. Ja gør heller ikke mig ondt hva du tegner.

Men Jyllandsposten har jo feks trykt de tegninger flere gange. Det er jo kun for at gener nogle der er sure. Så syntes jeg det er forkert. Det jo dumt at gøre en stor befolkning sure med vilje. Man kan stadig godt vise lidt respekt.

• #3   24. maj 2010 Mr Bing. Hvis alle tror på min tro så vil alt blive løst smiley

• SRKN K
    SRKN K Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 41
    #4   24. maj 2010 SHN er lidt enig med dig, Der var engang jeg arbejde sammen med en dansker, vi kaldte hinanden for nogle sjove ting, men en dag kaldte jeg ham for fede, så sagde han til mig hør her ven kald mig alt hvad du ville undtagen fede for det rammer mig lige i hjertet, det ord kaldte jeg ham ikke mere, hvis jeg blev ved med det ville jeg kalde det provokation. Det jyllandsposten gøre nu er ren provokation ingen tvivl.

• #5   24. maj 2010 SRKN. Ja hvis der nu ikke var nogle der havde brokket sig over de tegninger så havde de jo ikke trykt dem igen. Så selvfølig er det ren provakation Jyllandsposten laver.

De skulle bare ha sagt "Undskyld vi viste ikke det vil krænke den muslimske tro. Vi gør det ikke igen" Så var det jo ude af verden for lang tid siden. For tror ikke det var deres mening de vil krænke nogle første gang de kom i avisen.

• #6   24. maj 2010 DK's lækreste klejnsmed. Det også den holdning jeg har. Når vi kommer til deres lande så har vi bare i at tilpasse os efter deres tro. Især kvinder som bliver nød til at dække sig til.

• SRKN K
    SRKN K Tilmeldt:
    dec 2009

#7   24. maj 2010 SHN bravo super godt inflæg er 100% enig med dig. DK´s lækreste er ikke enig med dig. I islam skal kvinderne have tørklæde på og det har min mor også, man må respektere det åg sådan er det bare. Det er Religion og det kan ikke diskuteres,

• SRKN K
    SRKN K Tilmeldt:
    dec 2009

#8   24. maj 2010 Jeg mener bare at vi når længere ved at sammarbejde vise respekt til hinanden, det er sådan vi kommer videre, ikke ved at svine hinanden til. Jeg har mange danske venner og de viser reskept til min tro og jeg viser respekt til den måde de lever på smiley

• #9   24. maj 2010 SRKN. Ja det fair nok at vi skal overholde regler i andre lande.

Men i Danmark virker det jo kvindeundertrykkende når kvinder dækker sig til pga de bliver tvunget til det af en religion. Så det kan nu godt diskuteres.

Syntes det er helt forkert en religion skal tvinge folk til at gøre noget de ikke har lyst til.

Men det la jeg op til politikerne at bestemme. smiley Men faktisk så bryder det jo lidt loven da man ikke må tildække sit ansigt i danmark. Men har nu ikke set nogle i burka er blevet slebt med på Politi stationen.

• #10   24. maj 2010 SRKN. Du lyder nu meget fornuftig. Flere af dig tak smiley

Tror nu også de fleste er som dig. Men det er jo altid de slemme man ser i tv osv. Så forstår godt nogle kan få et had til andre. Især dem der ikke tør lære nogle fra udlandet at kende smiley

• SRKN K
    SRKN K Tilmeldt:
    dec 2009

#11   24. maj 2010 DK's lækreste Jeg ville ikke sige at det er undertrykkelse, igen som jeg skrev engang syntes man skal læse lidt til religionen før man snakker så meget om den smiley

• #12   24. maj 2010 SHN .: Super godt emne. og er meget enig med dig. Som muslim ved jeg at vores profet Mohammed er meget elsket af enhver musllim. Jeg syntes det er for at genere den muslimke verden når de gang på gang tegner Mohammed tegninger.

DK's lækreste klejnsmed: Jeg kan godt forstår du mener at tørklæde skal af fordi det er VORES land. Men hvad med en muslim som mig der er født i DK ? Er det så ik mit land ? Har jeg eller min familie ingen ret til at bære det vi har lyst til. ?

• #13   24. maj 2010 Det sjove ved hurtlen er, at man bevist nu tirre muslimerne med nogle ækle tegninger, men på den anden side tigger man dem om at købe en produkter... Hvorfor genere ens egen kunder?

• #14   24. maj 2010
    DK's lækreste klejnsmed : Hvordan vil du bevise overfor mig at det er undertrykkelse ? Er det fra dit religion ? Er der nogen love i DK der forbyder tørklæder ? Eller er det fordi du personligt mener/tror at det er under trykkelse ?

SHN : vi bruger lige dit tråd til at diskuttere lidt smiley skal nok holde den ren smiley

• SRKN K
    SRKN K Tilmeldt:
    dec 2009

#15   24. maj 2010 SHN tak :). Men vi skal nu huske at der findes forskellige måder at tildække sig på, Burka er ikke godkendt i Islam. Burka er mere tradition end Islam.

• #16   24. maj 2010 Burka er jo sådan set allerede ulovligt. Eller tror Politiet respekter det. Men det er stadig ulovligt at dække sit ansigt til i offentligheden.

Jeg har nu ikke noget imod at blive betjent af en med alm tørklæde i brugsen. Så forstår slet ikke de diskuteret det så meget engang. Brugsen kunne jo bare lave nogle tørklæder med deres logo på smiley Alt skal fadme også gøres så besværligt. Vi er jo alle sammen bare mennesker smiley La os blive venner og la os få fred tak smiley

• SRKN K
    SRKN K Tilmeldt:
    dec 2009

#17   24. maj 2010 DK's lækreste Feks. i Tyrkiet specielt i Istanbul lever mange forskellige mennesker eks. Kristne katolikker jøder og jeg ved ikke hvad. De må leve deres religion som de har lyst til men sådan sted som saudi arabien som tvinger kvinder til at bære tørkleder er forkert for mig. Når man lever religionen skal man leve den fra hjertet og ikke politisk mener jeg..

• SRKN K
    SRKN K Tilmeldt:
    dec 2009

#18   24. maj 2010 SHN helt sikkert 100 % enig, det er også den eneste måde vi kan komme videre på, ellers ødelægger vi det kun for os selv smiley

• #19   24. maj 2010 SRKN. Hva siger islams tro hvis man nu spiser grise? Ser man meget dårligt på det eller er det mere optil en selv?

Der er vel mange muslimske børn der er blevet fristet af vingummi. Der er jo også benmel i fra grise?

• #20   24. maj 2010
    DK's lækreste klejnsmed
    Det er kulturen du snakker om. Det har ikke noget med religion at gøre !
    Giv mig ret i at Biblen er den bog som fleste af Dansker følger i DK. ! Sådan er reglen fra Quran og ikke fordi det er Pakistan

I biblen står der også klart og tydeligt hvordan en kvinde skal dække sig men hvor mange er der egentligt der gøre det ?
    Men det er kuturen der er opstået på denne måde at mange dansker ikke er vant til se en kvinde i tørklæde.
    I Islam skal kvinder bære tørklæde så hun kan være beskyttet af de forkerte øjne. Jeg kan komme med tonsvis af eksempler på hvorfor ?

Vi kan tage det over PM hvis SHN syntes vi fylder for meget smiley

• #21   24. maj 2010 Nej i må gerne skrive her smiley Det var for at diskuter lidt uden at blive sure på hinanden smiley

• SRKN K
    SRKN K Tilmeldt:
    dec 2009

#22   24. maj 2010 SHN det er super godt at du spørger om sådan noget smiley Det er ikke kun grise men alle det dyr der spiser kød (undtagen fisk). Men det er rigtigt det er forkert at spise men det er jo optil en selv, hvis man spiser er det bare et synd, men det samme er det med alkohold.

• SRKN K
    SRKN K Tilmeldt:
    dec 2009

#23   24. maj 2010 SHN altså når min venner spiser grise bliver jeg ikke sur eller sådan noget, det er jo den måde de lever på og det må vi respektere smiley

• #24   25. maj 2010 Ok for jeg kender da også flere der spiser grise. Men vidste ikke lige om det evt havde nogle konsekvenser. smiley

• SRKN K
    SRKN K Tilmeldt:
    dec 2009

#25   25. maj 2010 SHT ifø Islam er det urent kød, Feks Halal kød er der heller ikke ret meget dansker der ved noget om. Min far er gammel slagter smiley Det første han gjorde var at skyde med de der specielle patroner så den bliver lammet. Derefter starter man med at læse en sura fra Quranen også skære man fra halsen da dyret skal kunne pumpe blodet ud fra halspulårer då der ikke er blod længere i dyret. smiley

• SRKN K
    SRKN K Tilmeldt:
    dec 2009

#26   25. maj 2010 sorry. ret mange dansker skulle der skrives ha ha

• #27   25. maj 2010 Tja SHN så er der jo også den med at de selv har tegnet mohammed med hensyn til deres hellige skrefter smiley så jeg i vores religions bog hvor der var et udklip for koranen eller noget lign. smiley

• #28   25. maj 2010 Nu tror jeg heller ikke de blev sure hvis det bare var muhammed de tegnet???

Det var vel fordi de tegnet en bombe i hans turban osv?

• #29   25. maj 2010 tja måske smiley

• #30   25. maj 2010 SHN .
    giver dig helt ret i vi skal have respekt for hinanden og vores forskellige religioner, smiley men må indrømme jeg blive sku noget sur da de begyndte at brænde det danske flag i ( både her i DK og i udlandet), samt love død og ødelæggelse over Dk, men mange a dem viste jo ikke engang hvor DK lå/ligger!
    Men igen kommer der mange flygtning som gerne vil ha asyl her i landet, men samtidig "fordømmer" de det land som de gerne vil bo i? Nogen som kan forklre mig hvordan det lige hænger sammen? Vil de bare her op og ha hus og BMW, mens de planlægger det store terro angrab, eller har de reelt brug for hjælp?
    *Stavefejl er gratis smiley

• #31   25. maj 2010 Næsten alle i dk tog også afstand fra flag afbrændinger og da de brændte ambasaden.

• SRKN K
    SRKN K Tilmeldt:
    dec 2009

#33   25. maj 2010 miss me Nu skal man ikke være fordomsfuld. Det med at udlæningerne kommer til Danmark og laver fis og ballade er jeg ikke helt med på. Jeg kender mange som har søgt asyl her i landet men de er ikke nogen som laver ballade specielt ikke dem der søger asyl. Jeg er godnok født og opvokset her i landet og tro mig jeg blev også mega sur over det billeder men igen skal man ikke brænde noget af eller skyde nogen bare pga Jyllandsposten tænker ud af røven, Jeg kører også med en stor Mercedes men den har jeg godtnok arbejdet og tjent mig til. Når jeg kører rundt tror nogen måske at jeg er en stor pusher, men det er jeg ikke smiley Husk nu at der er mange udlæninge som arbejder og læser højt i Danmark, dem skal vi jo ikke glemme smiley

• #34   25. maj 2010
    **Miss me** * Du har ret at der kommer mange asylsøger i landet men som SRKN K siger så er det ikke alle der kommer for at nasse på landet men fordi de flygter pga krigen eller fattigdom. Men helt klart jeg er enige i at de udlændinge der kun kommer til dk for at lave ballade skal sendes tilbage for de tilhøre ikke her.

Bo A: haha jeg kunne godt tænke mig at se dig lave den stunt på nørrebro gade smiley det kunne blive en gang god youtube clip ! smiley

• #36   8. aug 2010 MOB. Det har jeg da ikke snakket noget om.

Men hvis jeg tror på en gud der siger at kvinder ikke må tildække sig hva så? Så krænker de jo min religion ved at ta det på. smiley

Vel lige så godt som islam siger man ikke må afbillede muhammed.

• #37   8. aug 2010 M-O-B. Forklar mig så lige hvorfor det krænker den muslimske værden når Kurt Vestergård tegner de tegninger?

Du siger jeg skal være ligeglad med at andre går i tørklæde. Hvorfor er den muslimske verden så ikke ligeglad med at han tegner nogle tegninger? Det er jo på samme måde. Kurt Vestergårds religion siger ikke noget om han ikke må tegne en tegning. Så la ham dog gøre det.

Jeg har ikke noget imod tørklæder. Jeg sætter bare et dilemma op smiley

• #38   9. aug 2010 Nej der er ikke en lov der siger man ikke må blive krænket. Men den måde folk reagere på er vist lige i overkanten.

Sådan set var det et spørgsmål. Jeg har aldrig selv sagt jeg har det på den måde!

Men hvis jeg nu blev krænket over at kvinder tildækker sig. Skulle jeg så også gå ud og brænde de islamiske ambasader ned? Vel lige så godt når de bliver krænket over nogle tegninger og brænder den danske ambasade ned og brænder det danske flag.

Det er nogle få mennesker som kurt vestergård der gør mange mennesker sure. Det er også til at forstå. Men hvorfor skal de så stå og brænde mit flag af? Jeg har intet med ham og hans tegninger at gøre. Jeg tar lang afstand fra det. Det gør de fleste danskere nok.

• #39   9. aug 2010 Hvordan skal jeg sige det her.

Hmmm de tegninger gør ikke mig noget. Folk må gøre hva de har lyst til. Men syntes stadig man skal respekter andre. Derved syntes jeg det er en forkert måde Kurt og Jyllandsposten handler på.

• #40   9. aug 2010 Du vil jo forhindre Kurt i at tegne nogle tegninger pga din religion.

Hva så hvis min religion siger at kvinder ikke må tildække sig. Så har jeg da lige så meget ret til at vil ha det forhindret. smiley

• #41   9. aug 2010 M-O-B. Nu er der ligesom lavet en lov omkring det. Så det sker næppe. Men du kan da bare tegne løs og få det i avisen. Det røre mig ikke smiley

Jeg kan huske der var nogle der havde redigeret billeder af Dronning Margrethe i undertøj. Det var da helt sikkert for at gøre modstand og harme os dansker. Så er man jo ikke meget bedre selv når man selv starter. Jeg går heller ikke ud og stjæler en bil fordi en stjæler min. Men tror nu bare os dansker vi grinte af det billede smiley

• #42   22. aug 2010 Daniel. Desværre ikke i alle lande smiley

• #43   22. aug 2010 Daniel. Har du heller ikke fattet at det er et synspunkt og ikke en holdning jeg har?

Men nu når du siger "muslimske kvinder bestemmer om selv om de vil tildække sig." Ja men vesten bestemmer vel også selv hva de tegner? Eller? smiley

• #44   22. aug 2010 Jamen tørklæder provokere da også nogle. Hvis det er deres eget valg om pigerne går med det så må de jo også provokere med vilje smiley

• #45   12. apr 2011 Selvom jeg er muslim så er jeg i mod dem som tag tørklæder på men hva er risikoen for os ?
    Så syntes jeg så længe man holder sig ude af de andres liv stil så må man gøre det hva man elsker kun for sig selv.

Kommentér på:
Muhammed tegninger.

Annonce