1.581 visninger
|
Oprettet:
Har nogle spørgsmål til alle jer. {{forumTopicSubject}}
Mig og mine klassekammerater skal lave en mindre undersøgelse i samfundsfag og fremvise vores resultat. derfor vil vi takker jer rigtig mange gange, hvis i ville bruge 2 min. på at besvare nogle spørgsmål. vi takker mange gange!
Hvad er en ideologi?
Hvor mange partier har vi i folketinget? - Og hvad hedder de?
Hvad er fordelings og værdipolitik?
Hvad er inflation?
Hvad er det økonomiske kredsløb?
Hvad er markeds-, plan- og blandingsøkonomi?
Hvad er forskellen på betinget og ubetinget fængsel?
Hvor gammel skal man være, for at kunne komme i fængsel?
maj 2010
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 15
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 55
Hvad er fordelings og værdipolitik? en der laver smørbrød
Hvad er inflation? ligesom nightvision, så man kan se i mørke
Hvad er det økonomiske kredsløb? Det beløb som vi smed afsted til Afrika
Hvad er markeds-, plan- og blandingsøkonomi? Dem der sørger for, at folks biler ikke larmer for meget når man tager katalysatoren af
Hvad er forskellen på betinget og ubetinget fængsel? ubetinget = du valgte det selv, betinget = en bestemmer du skal nu i jail
Hvor gammel skal man være, for at kunne komme i fængsel? 14
jun 2009
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 39 Svar: 329
maj 2010
jun 2009
maj 2010
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Emner: 119 Svar: 2.675
feb 2007
der er breaking news om frøen
http://baboom.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=183263
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 287
feb 2007
er færdig til sommer og har endnu ikke lavet en planche efter 1½ år. jeg har fremlagt med PowerPoint 2 gange plus en gang til eksamen men ellers ikke og dem der dekorerer er nok fordi de skal bruge det når de skal pynte butikker op, kunne det tænkes einstein? ingen ved det men chancen er der sgu nok. og nej jeg dekorerer ikke vinduer da jeg ikke er på datail linie, og jo din undersøgelse, alt det du spørger om lærte vi allerede på 1. år. jeg har ingen steder nævnt at HHX ikke er hårdere, jeg har kun nævnt at det der er let. jeg siger også at i har højere niveauer end os
okt 2007
Hvis du havde gidet kigge, ville du se at det ikke er mig der laver denne undersøgelse.
Kan godt være du ikk har, men på den handelsskole jeg går på, foregår dette. og seriøst, hvis man bruger sin tid på at lære at dekorere er der simpelthen ikke nok at give sig til..
Dennis D
Sikkert ikke, men den lektion kan jeg også godt undvære, når jeg så lærer noget nyttigt der ligefrem kan komme til gavn i fremtiden.
- Men hey, gav bare svar på tiltale, synes ikke folk der går på HG og er glade for har noget at skamme sig over , men synes heller ikk de ska hakke ned på folk der har større ambitioner
feb 2007
de lærer jo netop at dekorere fordi det er nødvendigt fordi de kan bruge det når de skal videre efter skolen ligesom HHX'er kan bruge f.eks. virksomhedsøkonomi til deres uddannelse. at man har dekoration betyder ikke at man ikke har andet at give sig til men at det er et led i deres uddannelse
feb 2007
okt 2007
og bl.a. martin sammenlignede HHX & HG.
Og nu er der ogs' forskel på en planche og markedskommunikation.
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 27 Svar: 244
Og jeg er selv en HHX elev, men derfor har jeg ikke nogen fordomme mod HG, for hvis man alligevel bare skal arbejde i butik eller på et lille kontor som f.eks en a-kasse i en fagforening, så er HG fint til det!
Men skal man derimod være bankrådgiver, ejendomsmægler eller revisor, ja så rækker HG ikke til det. Længere er den ikke
Men nu kan jeg næsten regne ud, at trådstarter er en 1. års elev, for det er de færreste, som har samfundsfag på 2. og 3. år, for der går det over til at være samtidshistorie
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 159 Svar: 4.054
Man bliver ik klogere af, at andre laver ens lektier Chris
dec 2007
Følger: 2 Svar: 21
Hvor mange partier har vi i folketinget? - Og hvad hedder de?
Der er 10 partier i Folketinget
Rød Blok/Venstreorienterede:
Socialdemokraterne
SF
Radikale Venstre
Enhedslisten
Blå Blok/Højreorienterede:
Venstre
Konservative
Dansk Folkeparti
Liberal Alliance
Kristendemokoraterne
Fokus
Radikale Venstre støtter Rød Blok med Socialdemokraterne i spidsen
Kristendemokraterne og Fokus støtter Blå Blok med Venstre i spidsen
Ved sidste valg støttede Kristendemokraterne Rød Blok med Socialdemokraterne i spidsen. De har dog siden sidste valg fået ny formand fordi flere af deres medlemmer var utilfredse med de støttede Rød Blok deres tidligere formand har så tilgengæld meldt sig ind i Socialdemokraterne
Har nogle spørgsmål til alle jer.