{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.663 visninger | Oprettet:

SU - er du fattig? {{forumTopicSubject}}

Hejsa I søde mennesker! smiley

Jeg er i gang med et lille projekt, og vil sætte stor pris på hvis I kunne svarer på kun 4 spørgsmål!

-----
KRAV TIL SPØRGESKEMAET!

Du skal have SU som eneste indtægtskilde, og du skal bo alene.

Link: http://www.surveymonkey.com/s/KVVR6R6

På forhånd tak Anders smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SU - er du fattig?
  • #1   2. sep 2013 Det sidste spørgsmål er da godt nok det dummeste man kan spørge om...

Alle der er på SU vil sku da sætte hak i at den skal sættes op smiley

• #3   2. sep 2013 Synes ikke spørgeskemaet virker særlig gennemført generelt.

• #4   2. sep 2013 Hugo: Hovsa du har helt ret, prøver lige se om det kan fikses. Ellers tager jeg blot den fra i resultatet smiley

Cripsy: jeg undskylder det ikke følger dine standarder smiley Mit næste spørgeskema i fremtiden, vil selvfølgelig bleve mere gennemført.

• #5   2. sep 2013 skum-caT: Det var nu mest for din egen skyld jeg sagde det, jeg tror det vil hjælpe dig med at få flere og bedre besvarelser i fremtiden ^^

• #6   2. sep 2013 Crispy: Det glæder mig at høre smiley Men jeg har fået nogle resultater der heldigvis kan bruges, og som forventet har folk generelt lavt rådighedsbeløb. Desværre, er der også uhyggeligt mange unge som slet ikke har et budget. Kan huske et opråb i klassen engang. 4 ud af 42 havde et fast budget! Alderen lå på omkring de 20 år i gennemsnit i klassen smiley

• #7   2. sep 2013 er enig omkring den med, at su'en er fin som den er smiley

den mangler. smiley

• #8   2. sep 2013 Enig med de andre, der mangler muligheder.

• #9   2. sep 2013 Det er nu opdateret smiley

• #10   2. sep 2013 Man kan da SAGTENS leve uden et budget?
    For mit vedkommende har jeg intet budget, og jeg mærker ingen forskel på den 1. og den 28. i måneden..

• #11   2. sep 2013 Det tætteste jeg nogensinde har været på at have et budget er at jeg maks måtte hæve x antal kroner om dagen, men jeg tænkte ikke over hvad jeg brugte til mad og hvad jeg brugte til alt muligt andet smiley

• #12   2. sep 2013 hvad er et budget?

• #13   2. sep 2013 Det er altid en økonomisk fordel at have et budget. Om man har behov for det eller ej. Vi behøver ikke et budget, men det at vi lever efter et, gør at vi kan spare meget op.

• #14   2. sep 2013 Er helt enig med dig Martin smiley

Bare se hvor meget man enlig kan spare i strøm og abonnenter. I mit tilfælde sparer jeg 450kr om måned ved at kigge på disse 2 ting. Det er 2700kr hver halve år! Det kunne jeg ikke gøre uden et budget, og med noget research på konkurrenterne smiley

• #15   2. sep 2013 Jeg vil nu mere der er kæmpe forskel på budget og research med hensyn til ens udbydere smiley

• Kenny K
    Kenny K Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 29
    #16   2. sep 2013 samfunds-nasser

• Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 234
    #17   2. sep 2013 Kenny K
    Hvem er samfunds-nasser?!

• Kenny K
    Kenny K Tilmeldt:
    jul 2013

#19   2. sep 2013 få et arbejde ved siden af som mange andre

• Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

#20   2. sep 2013 Kenny K
    Pas nu på, du ikke ender med, at gøre dig selv til grin. Bare fordi man hellere vil være akademiker, end tømrer eller mekaniker, så er det direkte dumt at kalde os for samfundsnassere.
    Lad mig citere dig: "få et arbejde ved siden af som mange andre". Jeg tvivler stærkt på, du har fuldført en akademisk uddannelse på et af landets universiteter. De studerende arbejder skam, men der skal en væsentlig indkomst til, at finansere en bolig (+2500 kr. pr. md.), studiebøger (2.000-8.000 kr. pr. sem.), forsikringer, transportomkostninger, mad osv. Hvis man skal nå op på denne indtægt ved at arbejde, vil det kræve så mange timer, at det vil gå direkte udover udbyttet af studiet og hvad er idéen så med at tage en uddannelse? Der skal være en god balance og denne er SU'en med til at skabe. Når det så er sagt, så vil jeg gerne afsløre, at jeg svarede; at SU'en gerne måtte sænkes lidt. Det ville ikke gøre mig noget, på trods af, jeg kun går 1.000-1.100 kr. tilbage hver måned, efter alle faste omkostninger er trukket fra.

• Kenny K
    Kenny K Tilmeldt:
    jul 2013

#21   2. sep 2013 det bliver på ingen måde pinligt. akademisk uddannelse hvad fuck skal jeg bruge det til spild af tid. jeg er lærring og jeg har udgifter for 17.000 kr i måneden, og det er min løn desvære ikke stor nok til at dække så har 2 selvstændige fimaer ved siden af med en ven, hvis jeg kan gøre det så kan i sku også tjene de extra penge, det er bare en spørgsmål om i gider.

• Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

#22   2. sep 2013 Du ville have godt af, at lære lidt om udbud og efterspørgsel. Markedet ville ikke kunne være, hvis samtlige studerende i Danmark skulle starte et lille bi-erhverv op ved siden af deres studie.

• Kenny K
    Kenny K Tilmeldt:
    jul 2013

#23   2. sep 2013 det var et forslag Ano n til hvis man mangler penge .,

• Kenny K
    Kenny K Tilmeldt:
    jul 2013

#25   2. sep 2013 jeg får da en fantastisk løn nu.

• #26   2. sep 2013 Hurra drenge, min pik er større end jeres.
    Der er ikke noget der er bedre end andet, vores samfund har brug for os alle.

Jeg er uddannet håndværker og betaler betydelig mere til statskassen end enhver overlæge, gør det så mig til et bedre menneske? Nej vel.

• #27   2. sep 2013 Baboom når det er bedst!

Btw synes jeg bare at folk (som mig selv) skal være pissetaknemmelige for at vi overhovedet får su og GRATIS UDDANNELSE! smiley modsat mange andre lande hvor folk betaler kassen for det, så jeg mener bestemt ikke man skal brokke sig over su'en, heller ikke hvis den blev skåret ned.

men jeg synes nu heller ikke der skal rakkes ned på su-modtagere, det at vi kan få gratis uddannelse, su og su-lån fjerner en masse grænser der ellers ville være skabt mht. arv og miljø osv...

• #28   2. sep 2013 I må MEGET gerne lige forklare mig hvordan man kan spare penge ved at have et budget? smiley
    - Frem for ikke at have noget?

• #29   2. sep 2013 Ralf L: Jeg tror skam man kan spare ved at have budget, men mener ikke nødvendigvis man gør det ^^

jeg har aldrig haft budget, men altid lært mig selv at leve af de penge jeg nu engang havde og ja tidligere gik kontoen ofte i 0 hver måned, men jeg har også formået at spare (for mig), mange penge sammen på kort tid, hvis det var nødvendigt. ^^

• #30   3. sep 2013 Men jeg ser gerne en forklaring på hvordan man kan spare penge ved at have et budget, frem for ikke at have et. smiley

Man behøver jo ikke have et budget for at lave research på hvilke udbydere der er de billigste..

• #31   3. sep 2013 Jeg arbejder skam ved siden af min SU. En SU som jeg er meeeget taknemmelig for. Men med lektier, barn og andre forpligtelser er der ikke meget tid. Har Kun 2-5 vagter om måneden, har slet ikke tid til mere.

• #33   6. sep 2013 Kenny K: Du skal da i hvert fald have dine skole penge tilbage

• Kenny K
    Kenny K Tilmeldt:
    jul 2013

#34   6. sep 2013 Lasse C hvis du nu fik et arbejde og betalte skat så ville du vide at det er gratis gå i skole så der er ingen penge at hente der smiley lidt mere seriøst, det er din holdning jeg er glad for hvor langt jeg er nået idag i en alder af 20 år i forhold til alle andre su-ryttere som sidder og kun spiser nudler hverdag, de kunne have gjort det samme som mig. Så hvem er det lige der skal have sine skole-penge tilbage nok lidt mere dig......

• #35   7. sep 2013 Haha Arbejder 12 timer i døgnet som kok, så lad vær at kom og tror du ved et eller andet. Men når det sagt vil jeg også gi dig ret i at SU ikke bare skal kommer fordi man starter på en udd.
    Men du skal nok stadig lige en tur tilbage på skolen og får lidt styr på grammatikken

• Kenny K
    Kenny K Tilmeldt:
    jul 2013

#36   7. sep 2013 haha du arbejder 12 timer om dagen tillykke med det nu har jeg så godt nok 8 timer på mit arbejde og så kører jeg 2 selvstændig firmaer bagefter så har lige nogle flere timer end dig...

• #37   7. sep 2013 Min far er stærkere end din far!.. slap nu af gutter, hvis alle har det så godt som de går og siger holder jorden snart op med at dreje rundt smiley

• Kenny K
    Kenny K Tilmeldt:
    jul 2013

#38   8. sep 2013 CrispyWedge ja din far er stærkere end min far for jeg har ikke nogen far smiley heh

• #39   8. sep 2013 Fald ned børn, ligemeget hvad så tjener jeg flere penge end jer allesammen og jeg har kun et firma smiley

• Kenny K
    Kenny K Tilmeldt:
    jul 2013

#40   8. sep 2013 Martin J hvad handler du da med ? smiley

• #41   8. sep 2013 Kenny K: Det har jeg heller ikke smiley

Men det var nu bare mere til jeres diskussion, det førte ingen vegne og i bliver sku nok ikke enige ^^

Btw en cool rapper sagde engang: "Lad være med at arbejde over, lad være med at blive hængende, jo flere penge man tjener jo mere sløser man med dem" smiley

med det sagt, så elsker jeg penge! smiley

• #42   11. sep 2013 I sidste ende eksisterer en direktør...læge.. Whatsoever ikke uden ham der gør lokummet rent.. Ham der arbejder i undergrunden (kloak).. Osv osv. Eller jo... Men så var lokumsrenser en del af direktørjobbet. Og nej, SU'en skal ikke sættes ned. Det er da tosset.. I forvejen sys jeg ikke det er helt iorden man skal være ude af huset fra 8 til 8 og leve på nudler og ketchup alligevel, i årevis (indtil man er done) for så at betale hele loryet tilbage via skat anyways. Og jo, nogle steder er det sgu sådan.. Nogle byer har direkte vanvittige priser på selv små lejligheder.. Og su'en er ikke højere af den grund..... Hvis vi lod være med at skyde milliarder i ulandsbistand som i sidste ende ikke når frem anyways, så ville vi nok klare os noget bedre som et land.. Det er latterligt mange penge der gør 0 difference at all. Fuck nu afrika indtil vi selv står oprejst igen? Hey, det lyder koldt.. Men ville man ikke slå sin egen græsplæne før du ville slå din nabos? Hvis vi ikke var i "krise" (som ubistand er en stor del af de manglende skejser) , så ville vi nok også kunne hjælpe bedre i sidste ende.. Endda USA betaler mindre i størrelsesfoehold. Kun 0.2% af deres bruttonationalprodukt går til ulandsbistand.

• Ano n
    Ano n Tilmeldt:
    apr 2011

#43   11. sep 2013 Chums.
    Du burde ikke have krav på en skid. Glæd dig over hver evig eneste krone du får af den danske stat. I andre lande må de låne sig til uddannelse og betale hele lortet af igen, når de er færdige.

Kommentér på:
SU - er du fattig?

Annonce