950 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Valget Valget

En tysker bosiddende i San Diego sammenligner Trump med Hitler ud fra hans retorik, En mur, sende alle mexicanere hjem, fjerne sine modstandere, ja listen er lang, og kigger man på et billede ved et vælgermøde så kan man også se armen oppe hos mange som i den grad ligner en Hitler hilsen.

Nogle amerikanere har truet med at lave en væbnet opstand hvis Trump kom til magten, men den retorik har vi jo hørt dengang Obama blev præsident stod mange hvide frem og sagde at han nok ikke vil være i det hvide hus i 4 år som død.

Valget er unikt forstået på den måde at man skal vælge mellem pest eller kolera - så det bliver en mærkelig afstemning hvor man stemmer modsat for at saboterer...

Alcaida har bebudet terror i New York, ikke med deres stemme men med bomber og ak47 - og mon ikke der nok også er nogle amerikanere som tænker tanken om at lave rav i den.

Man siger at Trump er ligeglad med minoriteterne men det er Clinton jo også da hun sagde at hun vil give mellemklassen et økonomisk løft - hvad med de små, og dem som lever med hele deres indbo i en plastikpose?

Trump er helt sikkert en dygtig forretningsmand, men som præsident skal man også tage sig af alle og ikke de få som med midler har støttet valgkampen for det er helt sikkert at de forventer noget retur - en slags korruption i mine øjne.

Man forvrænger hinandens valgløfter som med Clinton som nogle dumme amerikanere tolker som at hun vil forbyde våben - det passer jo ikke for hun vil kun havde en strengere regulering for at sikre at våbnene ikke kommer i hænderne på kolbøtter og psykisk syge eller terrorister.

Den løgn har så gjort at folk myldre til våbenbutikker og køber ind inden hun blev præsident.

Man siger Clinton har mere erfaring indenfor politik og speciel udenrigspolitik men historisk har hun ikke lavet en skid.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valget
  • #2   8. nov 2016 Vi krydser fingre for Hillary, men det er ubegribeligt, at så stort et land ikke har noget yngre at byde på, men det handler jo som sædvanligt om money........

• #3   8. nov 2016 Det tænker jeg også B, men aldersgennemsnittet har jo traditionelt været højt overthere..

• #4   8. nov 2016 Hvis det bliver Trump, bliver det Europas undergang, uhyggeligt.

• #5   8. nov 2016 ja jetset

for han vil ikke have import men kun eksport, på det rene militære område så er det meget godt så er vi ude - så på nogle punkter er det en win.

• #7   8. nov 2016 Våben Alis det er alfa og omega for usa som der også står i forfatningen at alle har ret til at eje et våben - Charles Heston er jo formand for NRA og har en stor lobby i senatet og ude i de forskellige stater. Og så er han god til at tale til den indre svinehund på samme måde som vi taler om muslimer herhjemme. Det er alle de andre der er skyld i lortet ikke den etniske amerikaner men alle de andre...han er og bliver et stort læs møg...

• #10   8. nov 2016 usa er fuld af idioter og skydegale skiderrikker og en hjerne på størrelse af en ært, så er det ikke noget at sige til at man vælger de mest værste kolbøtter i usa om at blive præsident. vorherre til hest et lorteland med en masse lorte indbyggere som er så hjernedøde så det råber et vis sted.

• #11   8. nov 2016 Nu synes jeg ikke at man kan sammenligne USA og Danmark, demokratiet de lande imellem er vidt forskellig.
    Tænk hvis vi skulle samle valgmænd/folketingsidioter, ved at man kunne vinde 15 i Thy, 32 på Fyn og 34 i Storkøbenhavn etc, det er jo fuldstændig abstrakt, og tænk alle de stemmer der går til spilde..... smiley

Men ok, den eneste lighed vi har med USA, er vel, at her har vi også kun mulighed for at stemme på idioter.

• #12   8. nov 2016 Ligheden er at vi er lige så dumme og naive og tror at månen er lavet af ost.

• #14   8. nov 2016 Absolut annella

• #17   8. nov 2016 Tv2 og Tv2 NEWS samsender til torsdag morgen, gudfader bevares.... smiley

Er det ikke kun tirsdag i dag?

• #20   8. nov 2016 godt jeg har en kevlar hjelm

• #22   8. nov 2016 Trump er alt andet end diplomat, med det sprog rager han hurtigt uklar med både Putin og resten af verden.....

• #23   8. nov 2016 Ikke fordi at Clinton er den perfekte præsident, men hellere hende end tossen Trump.... smiley

Det er sgu da utroligt at et stort og veludviklet land som USA ikke kan stille op med nogle bedre kandidater?
    Problemet er at hvis man ikke har nogle rigmænd i ryggen, så har nye kandidater ikke en Kinamands chance.

Jeg syntes at de skulle aflyse valget, lade Obama få 2 eller 4 år mere og så se om ikke der dukker nogle bedre kandidater op... smiley

• #27   8. nov 2016 Det bliver HC der vinder, så brug jeres nætter på noget andet smiley

• #28   8. nov 2016 Nej #12 - vi er ikke lige dumme på ingen måder, jeg vil betegne danskerne som veloplyste modsat amerikanerne, de går slet ikke op i, hvad der sker udenfor USA, de virker som meget overfladiske og har ikke brug for at vide, hvad der foregår udenfor USA, spørg dem, hvor Danmark ligger, de tror, det er en by i Sverige.

Men Bil Clinton er vild med Danmark, og det kan jeg godt forstå smiley

• #31   9. nov 2016 Nej nej nej! smiley

Trump fører 216 - 197 ( valgmænd ) lige nu smiley

Nu er der ikke længere nogen tvivl.
    Amerikanere er idioter!

• #34   9. nov 2016 Når/hvis Trump når 270 valgmænd, begynder jeg at hamstre benzin og dåsemad, og sætter konen i gang med at grave et stort hul i haven... smiley smiley

• #37   9. nov 2016 Nej nej, man tror ikke sine egne øjne....Jetset kan godt nedlægge forretningen som spåkvinde...;-)

• #38   9. nov 2016 Det virker totalt surrealistisk

• #41   9. nov 2016 Det er forfærdeligt, han har pt. 276 valgmænd og bliver ny præsident.

Mon Hillary ikke skal råbe: Valgsvindel?

I hvert fald bliver der en fintælling.

• #43   9. nov 2016 FHHH.

Eller også er Trump Satan i forklædning..... Eller er han i forklædning?

• #45   9. nov 2016 Nu kan vi vel snart spille på hvornår han starter 3.die verdenskrig, hvis man altså gider, for man får sikkert ikke mulighed for at hæve gevinsten.

• #46   9. nov 2016 Ivana Trump er nok den kønneste First lady nogen sinde kun over gået af Jackie Kennedy.

• #48   9. nov 2016 Markgreven

Hvis han startede 3 verdenskrig så ville han blive en fattig mand

• #50   9. nov 2016 Det gode og onde skal man lede i sig selv, det kommer barre an på hvad man vælger. Det behøver man ingen bibel til.

• #52   9. nov 2016 forhedehule

ja..det var ikke lige godt formuleret.

• #54   9. nov 2016 forhedehule

Krig hvor usa for alvor er direkte impliceret har aktierne faldet og dollaren har faldes og da Trumps formue ligger i papir - hvorfor mon man lavede krigs obligationer under 2 verdenskrig? Fordi de manglede penge til at forsætte krigen.

• #55   9. nov 2016 NU skal man ikke lægge sig i at Dollaren er faldet og flere børser har lukket fordi et fald på mere end 5 % kunne føre til panik. Pesoen er faldt 20% og jeg er sikker på at Trump nyder det for han hader Mexicanere og ønsker dem alle sendt tilbage men der er jo lige det men at flere har amerikansk borgerskab og dermed ikke kan udvises eller fratages deres borgerskab hvis de holder sig lovlydig.

Men tallene viser at der er 10 millioner ulovlige indvandre i USA, men hvad sker der rent teoretisk hvis de alle udvises?

Det er måske der han vil finde de lovede arbejdspladser, men problemet det er arbejdspladser som ingen gider have andet indvandre - med tanken på total udvisning så er det som at skyde sig selv i skoen, Det kunne også give dem som arbejder der en mulighed at presse lønnen op fordi der ville være millioner ledige stillinger som ingen gider.-

Det var bare en tanke....subjektivt forstås...

• #56   9. nov 2016 #37 - desværre - det er sorgens dag, en grim oplevelse, amerikanerne evner ikke at lytte og sætte sig ind i tingene, det skulle så bare være en "mægtig stor mand", der de næste 4 år, kan nå at få ødelagt en masse. Med så meget elendighed de har i USA, fatter jeg slet ikke deres valg.

• #57   9. nov 2016 jetset

ja bare det at ville fjerne frihandel og selv producerer uden at skulle importerer lyder sindssygt.- De kan ikke producerer op imod etablerede virksomheder i Østen,Eu, osv....

Men det er jo set før i DDR hvor man kun havde en slags tandpasta, så det at vælge er bliver en dødfødsel.

Hvis vi taler om frihandel så bliver Vestas berørt, Mærsk, og et utal af andre danske virksomheder - sort Onsdag hvis det han siger, er det han gør. Sort for hele EU, Kina, Japan - Kina er pt. regression og tager lån som aldrig før og mon ikke de vil begynde at kræve de store lån ind fra USA som nok er større end deres BNP. dvs. de kan gøre USA bankerot på et døgn.

• #58   9. nov 2016 Han har forhåbentlig en stab der kan holde ham i kort snor. smiley

• #59   9. nov 2016 Fister

jeg tror at han er så klog at han vælger sin stab med omhu, ud fra de kriterier han ikke er inde i...

• #60   9. nov 2016 #57 - det er uhyggeligt, man taler om flere 1000 vil blive uden job i DK og set ud i verdensdelene, så vil det komme til at berøre os alle sammen negativt.

Ingen vil glemme 11.09.2001.
    Ingen vil glemme 08.11.2016.

Lige ulykkeligt.

• #61   9. nov 2016 Libbie.

"Iglngen vil glemme 11.09.2001.
    Ingen vil emme 8.11.20016. "

Jeg vil snarere skrive:

Ingen vil glemme 11.09.2001.
    Ingen vil glemme 09.11.2016.

For det var jo først i nat det blev afgjort, og så får de to datoer pludselig en uhyggelig lignelse. - Der er blot byttet om på dag og måned.

• #62   9. nov 2016 Ja, det har du ret i, jeg var også lige lidt i tvivl, men det uhyggelige er, at den startede den 8. ds., men ja, jeg synes det er meget skod og måske er det slet ikke tilfældigt ..... mere mellem himmel og jord, fanden har alt for meget magt her. SUK !!

• #64   9. nov 2016 jammerligt ligner en udtørret svedske

• #67   9. nov 2016 Annella.

Ham og Putin forbliver ikke venner ret længe, derfor.

• #70   9. nov 2016 Tja....

Når selv Uffe Ellemann Jensen betegner dette som et skræk scenarie, og mener at verdenen er blevet meget mere usikker og farlig, så giver det vel grund til bekymring. Faktisk udtalte han, at han troede han havde haft mareridt da han så resultatet i morges, han måtte have hovedet under dynen igen inden han turde kigge videre. - At Lykketoft er bekymret, undrer mig til gengæld ikke.

• #72   9. nov 2016 Annella.

Disse såkaldte eksperter har Mads Fuglhede ikke meget tilovers for. - Faktisk virkede han nærmest rasende da han kommenterede på de amerikanske målinger. - De var talentløse og ikke det papir værd de var skrevet på. - En dansk journalist på NEWS sagde at dem der arbejdede med de analyser burde finde andet arbejde, eventuelt kunne de begynde at fabrikere paraplyer, da det var begyndt at regne i Washington.

Men.... Rent faktisk vinder Hillary åbenbart procentuelt, men hvad fanden hjælper det, da det gælder om at samle valgmænd..... En underlig form for demokrati.

• #73   9. nov 2016 Ja... de burde sgu lave det tåbelige valgsystem om.

Hvorfor er en stemme ikke det samme værd, ligemeget hvem der har afgivet den og hvor den er afgivet??? smiley

Det er sgu hverken særlig smart eller retfærdigt. smiley

Nå, men det kommer nok ikke til at ske i løbet af de næste fire år, da det tydeligvis er en fordel for Republikanerne som det er nu. smiley

• #77   10. nov 2016 Nisserne er tidligt på spil....

I min kommentar #61 er "gl" flyttet fra glemme i linje 2, til uforståeligt volapyk i linje 1. "iglngen", det pisser mig af.

• #78   10. nov 2016 #77 - jeg kan godt forstå det alligevel smiley

Kommentér på:
Valget

Annonce