656 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
EU for eller imod? EU for eller imod?
EU blev grundlagt 1 november 1993.
Der var masser af modstand, men også medhold, for det ville jo gøre Europa stærkere hvis vi stod sammen, undgik krige og i fællesskab samarbejdede.
Økonomisk samarbejde til alles bedste.
Respekt for hvert lands nationale love og regler.
Men hvordan ser det ud nu, godt 24 år senere?
Hvad ser du som godt eller dårligt nu, omkring EU?
0 synes godt om
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
"Respekt for hvert lands nationale love og regler. "
LOOOOOOOOOOOOLLLL!!!!
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 446 Svar: 9.941
Men nu står EU i den værste krise og største opgave, de ikke er i stand til at løse, så kan vi jo spørge os selv os selv, hvor godt det er. EU er ikke i stand til at kunne løse flygtninge problemerne. Økonomisk samarbejde, er det med at kunne gå ud og ind i diverse lande og tage jobs, rejse hjem og få børnepenge til alle 8 børn, vi har ikke andet end problemer med det.
Nej, jeg synes, der er mere negativt end positivt ved EU, vi er ikke mere selvstændig, vi skal indordne os og spørge om lov til stort set alt, jeg synes bare ikke det var det, jeg fik info om, da jeg stemte JA, der er ingen respekt og dermed er selvstændigheden blevet til historie.
Jeg kunne godt tænke mig om nogen kunne fortælle og dokumentere at Europa er blevet stærkere ved dette fællesskab, jeg kan ikke få øje på det.
dec 2014
Følger: 13 Følgere: 23 Emner: 12 Svar: 1.054
Blogger
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 350 Svar: 3.743
Først åbnede EU den frie bevægelig for arbejdstagere, hvilket satte den danske model under pres. Netop grundet lønninger med især tilskud til hjemlandet børn osv.
Der kom en kæmpe mængde at øst-europærere som ikke ønskede at arbejde, men i stor stil begå kriminalitet.
Der blev IKKE handlet hurtigt, da man så en stor flygtningestrøm på vej.
Der blev ikke givet hjælp til lande der lå i lige for til flygtningestrømmen, så man hurtigt kunne afvikle flere mennesker og hjemsende dem hurtigt, istedet for de 'flyder' ud i samfundet og ingen aner hvem de er.
Hermed var grænser vidt åbne.
EU skaber mere kaos, end fred.
dec 2014
men vi har stadig Grækenland, Italien og Portugal der ikke har det så godt....
Blogger
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 350 Svar: 3.743
Det har intet at gøre at Grækenland og Italien har en dårlig økonomi i forvejen.
Allerførst burde disse lande have returnet alle disse bådflygtninge,rakt vand og mad.
Hvade man gjort det først ville strømmen ikke ha' været så så stor. Men man åbnede en ladeport!
Senere åbnede Merkel en ladeport, og vi aner ikke hvem som er her, deres intentioner.
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
https://www.youtube.com/watch?v=04mCFLX0VsY&index=10&list=PLPZpIbR8Ur9gAQqGrHq2Q6kApVuirqsmB
dec 2014
Blogger
EU for eller imod?