{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
501 visninger | Oprettet:

Sexisme. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg kom til at se et af de pogrammer om sexisme og om hvordan kvinder havde oplevet overgreb og hvordan de fleste var bange for at gå på mørke stier - togstationer og andre mørke steder.
Og uden at forklejne deres jeg kalder det for angst er jeg sikker på at de fleste i den verden vi lever i ikke bryder sig om at gå de mørke steder for det behøves man jo ikke at være blevet forulempet på det groveste - det er normalen at de fleste ikke går ud alene nu til dags og det må være for let at slippe for en straf eller for billigt en straf for at lave ugerninger.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sexisme.
  • #1   15. dec 2021 Jamen altså, jeg vil foreslå, at alle kvinder klæder sig i Niqab, så ville der blive sat punktum for alt det der svineri.

Tv2 har skiftet navn til Swingerclub TV6 smiley smiley smiley

• #2   15. dec 2021 Jetset ja men nu bliver du jo ekstrem og det hele 2 gange smiley

• #3   17. dec 2021 jetset go ide

Så er der flere man kan spytte på.

Skal vi så ikke gå hele vejen og omdøbe Kødbyen til Halal byen?

• #4   17. dec 2021 Så du mener, vi kan høre alle disse dyr skriger af smerter, nej tak, de har det ikke for godt i forvejen. Jeg kan slet ikke have deres indstilling til hverken kvinder, børn og dyr, jeg får Gåsehud smiley

• #5   17. dec 2021 #1

Jetset, det er vist ikke vejen frem med en niqab.
    Det gør det besværligt for de kvindelige studieværter at forføre de unge praktikanter til sexuelle udskejelser på jobbet.

Utroligt at de vil være sig selv bekendte. Og det gælder dem allesammen.
    Og utroligt at ingen står frem, men blot affinder sig med, at "sådan er det". Der må være nogle, som har kunnet se, at kulturen var helt forkert.

• #6   19. dec 2021 tja burka eller andet kan være et problem..

profilbillede
  • #7   20. dec 2021 Nu drejer det sig jo om alle slags arbejdspladser. Hvilket jo er noget 'snavs'.

Som flere af jer ved, så er jeg jo udlært i et fag som hørte totalt til mandeverden. Startede læretid som17 årig, og var udlært som 21 årig.

Der har da været flere tilfælde, hvor nogen har gået over stregen/ grænsen, men det er jo noget man er nødt til at håndtere med det samme.

Det skete ikke ved at gå til ledere, chefer o. lign.

Det handler om hvordan man tackler det selv. Hvor meget man tillader eller ikke tillader.

I mit sidste faglærte arbejde, var jeg alene-pige med 40 mænd, i samme fag. Et stort firma, med mange andre afdelinger.

Jeg har oplevet meget og haft nogle fantastiske kollegaer, som respekterede mig, for mit arbejde, men også væremåde.

Desværre fik jeg en arbejdskade, men jeg ville ikke give op. Tog en arbejdsleder uddannelse, og fik job i et tilsvarende stort firma.

• #8   30. dec 2021 Ja, Cris, den allerbedste arbejdsplads jeg har haft, for mange år siden, var også på en mandeplads, min 1. uddannelse var som receptionist/kontorass., jeg blev om nogen forkælet, men jeg måtte også sætte grænser, ikke helt nemt altid. Der var også faglig stolthed på den arbejdsplads, for efterhånden som udviklingen skred frem indenfor denne grafiske branche, kun jeg rent faktisk også udføre fotosats, som det hed, og der blev typograferne noget stram i masken, hvilket jeg også godt kunne forstå, det var lidt svært for chefen, for han nød jo bare alle de sats, som vælte ud af maskinen, i og med jeg kunne blindskrift, men en herlig arbejdsplads det var det, men jeg lærte der også, at være "frisk" på en respektabel måde, så det var ikke kedeligt at gå på arbejde der smiley

Min erfaring gjorde også, at jeg synes mænd er de bedste arbejdskolegaer modsat kvinder, opdagede jeg, da jeg gik ind i frisørbranchen, himmel vid forskel, og sjovt nok, så har jeg altid kunnet lide mine mandlige kunder, der var ikke så meget "pjat" der modsat de kvindelige, som er meget BESVÆRLIG smiley

• #9   4. jan 2022 Jamen så har vi jo været lidt i samme branche Jetset. smiley

Jeg er jo litografisk trykker.

Men jeg har godt nok også prøvet meget, inden for faget. Meget mere end mange.

Jeg elskede mit fag, og de udfordringer som jeg fik iform af specielle tryksager, var virkelig spændende.

Man kan ikke være god til sit arbejde hvis man ikke bliver respekteret, ikke mindst for det arbejde man udfører.

Men i lige så høj grad fordi man siger fra, hvis/når nogle går for langt.

Jeg har virkelig haft gode kollegaer.

• #10   5. jan 2022 Jamen, det var en skøn arbejdsplads og sjove og friske kollegaer, ikke alt det der kvindefnidder og ond sladder, der kan være blandt mange kvinder, som jeg også har erfaret.

En mandearbejdsplads er kort og godt og konsekvent, det holder jeg meget af, hvem husker ikke hvilken magt typografisk forbund havde forøvrigt lige som Sømændene smiley (Preben Møller Hansen).

Jeg husker godt, der også var litografer, det var dem, som fik de 4-farvede tryksager, kan være, jeg husker forkert.

Men det var også en arbejdsplads, hvor jeg fik til opgave, at skrive halvvejs bøger, det var meget interessant for mig, og en glæde over, at de øvrige medarbejdere aldrig manglede sats, en alsidig arbejdsplads med masser af ekstra opgaver udover mit eget fag, men holda op, hvor er det bare meget anderledes i dag.

• #11   5. jan 2022 jetset

De 4 farver kaldes CMYK. eller RGB, Pantone - det er vigtige farver når der trykkes, da de er skarpe. Man kan ikke lave cd tryk med andre formater som *.bmp, *.Gif, *. Jpg osv...Hvis man tænker i trykkeri format. De ville blive "kornet"

• #12   5. jan 2022 Ja, Polysl, jeg kan bare huske, det er mange år siden 80'erne, jeg kan bare huske det var de 4-farvet tryksager, jeg vil tro, at Cris vil være eksperten til at svare, men der findes nok ikke en ærlig typograf i dag, jeg ved ikke, hvad deres stillingsbetegnelse er i dag.

Men de fotosats jeg lavede den gang, var erstatning for de typografiske sættekasser med alle bogstaver, typograferne satte manuelt, holda kæft et arbejde faktisk, det var et jubel, når de kunne sætte hele fotosats op på nul komma fem smiley

• #13   8. jan 2022 Typografer lavede såmænd også 4 farvet tryk. smiley Min far var typograf.

På et daværende tidspunkt var forskellen størrelsen på maskinen.

Mange typografer blev så omskolet til litografer.

Ganske rigtigt som Poly siger kaldes faverne CMYK.

• #14   8. jan 2022 Cris og Jetset

Jeg har haft en omtumlet job funktion.

fejedreng hos Jersos maskinfabrik
    Kasserer hos Shell og polering af biler
    Montør på en cykelfabrik,
    Arbejdet som cykelsmed
    Arbejdet på Dalum ungdoms skole.

fandt ud af at jeg ville mere indenfor EDB, og tog en del uddannelser og endte i starten som frilancer hos et Modem Firma hvor jeg lavede software - flere andre software firmaer, et i Tyskland, men flest i Danmark.

Jeg har haft et spændende liv, nu hvor jeg er selvpensioneret for jeg gad ikke mere, dog har jeg lidt konsulent arbejder bare for at fylde dagene i ugen.

Har ikke haft kolleger som sådan i min tid, mere under ordnede - ikke for at nedgøre det, men jeg har altid været noget af en enegænger som bare sætter dagsordenen.

Dog har jeg ikke været så forstokket som de IT folk i det kommunale som ser sig som små konger - en af grundene til jeg aldrig har set mig i en rolle i det offentlige. Jeg kan skrive flere 100 sider omkring hvordan de offentlige har kørt IT. Men hvem fanden gider læse det.?

Det er altid spændende at se bagud, og mindes - og drømmene er ikke endnu slut. Men dem gemmer jeg for mig selv.

Kommentér på:
Sexisme.

Annonce